Namnhjälp sökes
fick två marsvin igår, hanar. och har inte den blekaste aning om vad jag ska döpa dom till. total ideetorka!
ena är långhårig, svart med beig/bruna och vita fläckar och den andra är svart och korthårig med ett brunt framben och lite brunt på ryggen.
tack på förhand 
Du kommer få en hel del namnförslag här, vi brukar vara bra på sånt ;-) Men det är så mkt lättare med bilder. Har du chans att lägga in några? :-)
Grattis till dina nya marsvin!
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
den långhåriga tycker jag kan heta bollis eller håris.
den svarta och kort hårig kan heta sotis eller prickis eller löjan
Grattis till marsvinsskaffandet och välkommen till marsvin.ifokus!
Du kanske kan lägga upp bilder av nykomlingarna här på sajten? Det brukar vara lättare att komma på namnförslag då. :-) Berätta gärna mer om dem; hur gamla är de, vart kommer de ifrån?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

tack så mycket! :D bilder kommer imorgon då jag inte har någon sladd hemma ;D och båda två är tre månader :D
Fluff och fläck
Vincent & Goliat
Göran & Bengt
Bill & Bull
Piff& Puff
Zlatan & Morris
Zigge och Zacke ;)
Eller varför inte Noa och Minus 
Vad roligt att du skaffat marsvin :) Ser fram emot bilder på dem.
Jag gillar lite ovanliga namn och inte människonamn på marsvin, här är lite förslag: Atlas, Avatar, Boomerang, Castor, Kaktus, Orion, Orfeus, Dragon, Kanel, Kummin, Muskot, Peppar…
Det blir enklare att se vad som passar när du har lagt in bilder :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Vilka sötnosar de är :) Jag tycker de ser ut som Orion (den korthåriga) och Orfeus (den långhåriga), det är två namn från grekisk mytologi.
På den bilden där man ser en klo, dvs #11, ser den ut att behöva klippas. Klipp klorna ofta men klipp lite varje gång, så är det enklare att inte klippa i pulpan och skönare för marsvinen som slipper gå med långa klor.
Mvh Felicia

okej :) fick hem dom i måndags så har inte hunnit titta så noga, men det ska jag göra :D det borde väl funka med klosaxen jag använder på kaninerna? :)
#14 Jadå, det funkar utmärkt :)
Mvh Felicia