Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1509 ggr
Eastwoods
0

Namnhjälp sökes

fick två marsvin igår, hanar. och har inte den blekaste aning om vad jag ska döpa dom till. total ideetorka!

ena är långhårig, svart med beig/bruna och vita fläckar och den andra är svart och korthårig med ett brunt framben och lite brunt på ryggen.

tack på förhand Skrattande

Binajis
0

Du kommer få en hel del namnförslag här, vi brukar vara bra på sånt ;-) Men det är så mkt lättare med bilder. Har du chans att lägga in några? :-)

Grattis till dina nya marsvin!

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

[nono39]
0

den långhåriga tycker jag kan heta bollis eller håris.

den svarta och kort hårig kan heta sotis eller prickis eller löjan

Creation
0

Grattis till marsvinsskaffandet och välkommen till marsvin.ifokus!
Du kanske kan lägga upp bilder av nykomlingarna här på sajten? Det brukar vara lättare att komma på namnförslag då. :-) Berätta gärna mer om dem; hur gamla är de, vart kommer de ifrån?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Eastwoods
0

tack så mycket! :D bilder kommer imorgon då jag inte har någon sladd hemma ;D och båda två är tre månader :D

Bumsibum
0

Fluff och fläck

Stifflan
0

Vincent & Goliat

Göran & Bengt

Bill & Bull

Piff& Puff

Zlatan & Morris

Mimmitroll
0

Zigge och Zacke ;)

Eller varför inte Noa och Minus Skrattande

FeliciaS
0

Vad roligt att du skaffat marsvin :) Ser fram emot bilder på dem.

Jag gillar lite ovanliga namn och inte människonamn på marsvin, här är lite förslag: Atlas, Avatar, Boomerang, Castor, Kaktus, Orion, Orfeus, Dragon, Kanel, Kummin, Muskot, Peppar…

Det blir enklare att se vad som passar när du har lagt in bilder :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Eastwoods
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

otroligt många gulliga namn :D här kommer lite bilder på sötnosarna :D

Eastwoods
0

en till ;D

Eastwoods
0

den andra D;

Eastwoods
0

entill :)

FeliciaS
0

Vilka sötnosar de är :) Jag tycker de ser ut som Orion (den korthåriga) och Orfeus (den långhåriga), det är två namn från grekisk mytologi.

På den bilden där man ser en klo, dvs #11, ser den ut att behöva klippas. Klipp klorna ofta men klipp lite varje gång, så är det enklare att inte klippa i pulpan och skönare för marsvinen som slipper gå med långa klor.

Mvh Felicia

Eastwoods
0

okej :) fick hem dom i måndags så har inte hunnit titta så noga, men det ska jag göra :D det borde väl funka med klosaxen jag använder på kaninerna? :)

FeliciaS
0

#14 Jadå, det funkar utmärkt :)

Mvh Felicia