Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1300 ggr
Rosenknopp
0

Komplement lådor istället för bur?

Då jag utökar antalet marsvin funderar jag på att införskaffa några komplementlådor istället för vanliga gallerburar. Jag har haft grisar i bokhyllebur tidigare men den hade ju betydligt högre kanter än dessa lådors ringa 18 cm… Kan man använda dessa, och bör man i så fall ha någonting för om man ska ha dem en bit upp på en hylla? Hur har ni andra gjort som använt såna lådor? Kan man exempelvis sätta ihop plastlådan med en komplement trådback? Tacksam för svar!

godisgrisen
0

Det går utmärkt att ha trådbacken som överdel. Man borrar bara ett litet hål i varje hörn på plastbacken och sätter i träpluggar så sitter det stadigt och bra som lock. jag använder sånna burar som reservburar hemma och i sommarstugan. Jag har inte trådbackar som lock på lådorna inne i komplimentskåpet utan använder dessa burar på samma sätt som vanliga gallerburar. Billigt alternativ.

I mitt komlimentskåp på tre våningar står nedersta lådan på golvet ingen har någonsin hoppat ut men jag har valt de boende efter personlighet vissa av mina marsvin skulle aldrig stanna där inne. Ingen har heller ramlat ur de övre burarna de är försiktiga och lite höjdrädda så de stannar snällt.

Rosenknopp
0

Tack!