Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: bilderfilmer
Läst 1220 ggr
HLJB
0

Gräsregn det bästa som finns.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igårkväll hos mina tjejer i golvburen.
(killarna fick också offkårz)

Tungan ute

Millie
0

Det där ser gott ut Tungan ute

[Tisslibiie]
0

Vad mysigt!^^

Lyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hihi, det känner vi igen :-D

[Tisslibiie]
0

#3 Så mysigt för de små liven!^^ Själv vågar jag inte plocka in ens ett strå gräs, fick troligen Ringorm via maskrosblad … Gråter

Lyan
0

#4 Det behöver du inte vara orolig för. Jag har haft Ringorm två gånger och det är ett rent helvete men samtidigt måste de små få så mycket gott de vill ha. Första gången fick jag ringormen från omplacering men andra gången berodde det troligen på höet!

Tyvärr är det sådant som händer och man kan inte skydda dem (och sig själv) från allt, är det meningen att de ska få Ringorm igen får de det från något annat :-(

Vi har haft en tråd innan (som jag inte hittar) om hur försiktig man ska vara och jag har tex haft en hane som fått snoppen stasad av sin egen päls, en hona som skurit sig på en papparspåse mm. Tyvärr händer olyckor hur noga man än är

freddiie
0

Spöregnar ute, men när det slutar ska jag gå ut och plocka en påse med gräs + Kirskål till grisarna :)

luneas
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mina grisar instämmer! Plus katten Daisy… :-p

godisgrisen
0

Här sereveras en kasse gräs om dagen. Godaste maten tycker våra marsvin.

#8 Svansdjuren hemma hos oss äter också gräs som dina mitt bland marsvinen. Det är himla charmigt men sen har man en otrevlig kattgrässpya på mattan.