Månadens marsvin maj 2010
Den här månaden i månadens marsvin utsågs Julgrisen till majblomma. Kan det vara en Julstjärna i somrigare tappning? Stort grattis till Caspia och Julgrisen!
Min majblomma heter Julgrisen. Han blommar trots sitt namn året runt och sprider kärlek bättre än björkar så här års sprider pollen… Julgrisen är 6 1/2 år gammal och har måhända tappat lite muskelmassa under den senaste vintern men av energin att döma kan man inte tro att han är många dagar äldre än när våra vägar möttes 2004. Julgrisen älskar alla och alla han träffat älskar honom. Han har en internationell fanclub som kallar honom Christmas Pig och en egen grupp för särskilt inbjudna på facebook som sköts av min granne. Vilka marsvin kan skryta med det?
Vill tillägga att han inte äter på skillan utan på grässtrån plockade från ett annat ställe.
Hanna
Heja Julgrisen, sötaste majblomman jag sett ;) Nästa år hoppas jag den blir vit och rosa.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Grattis!^^
Grattis Julgrisen och Anna! :-) Klart att den snövita vitsippan skulle vinna.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Grattis söta julgrisen ^^

Grattis :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack hörrni!
Min dator har gått sönder så jag hade missat det här, men jag ska höra med huvudpersonen om han har något tacktal redo sen när jag kommer hem.
# 1. Verkligen! Jag ska genast skriva till Majblommekommittén och föreslå att nästa års majblomman designas i hans ära! Den borde vara lite luddig också…
Förresten, jag har gjort en "film" om Julgrisen, här: (på med högtalarna!)
Envishet och drömmar