Namn till marsvinshane
Nu på lördag åker jag till Älvängen utställning för att hämta upp mitt efterlängtade marsvin! Lunea's Äppelmazarin har fått turen att flytta hem till mig och Lill-Laban. Nu är det så, att jag är extremt dålig på att komma på namn, så jag tänkte fråga om ni hade några smarta namnförslag. Jag har fått tips på alla möjliga namn, allt från Alejandro till Björn Skifs till Zafferon men jag tar gärna emot fler. Ger inte upp sökningen om det perfekta namnet ännu!
Jag sjäv fastnade för Cimon men några har gett "klagomål" på det så nu får jag testa lyckan här!
Så har ni något eller några passande namn till Äppelmazarin så kom gärna med förslag :-)
//Emma
Jag tycker Cimon var fint :)
#1 Då är vi två om det! Äntligen någon som håller med mig. Kallar du han något speciellt nu eller är det bara rätt och slätt Äppelmazarin? :-)
//Emma
Jag kallar honom inget alls :p Han och min är bara "bebisarna" :)
Cimon som Simon då eller? Jag tycker att det är fint :)
Hanna
Jag tycker också att Cimon låter ganska bra. :) Lite som Citron och han är ju gulbrun, så…
Annars tycker jag att Leo kan passa.
Vilken fin pojke han är!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Han päls liknar guld, tycker jag.
Så Gullgossen, tycker jag är fint och ovanligt. Eller varför inte bara Gossen?
#3 Haha, naw!
#5 Leo är jätte fint! Gillar det starkt :-) Leo eller Cimon…. Nu har jag beslutsångest.
#6 Gossen är jätte sött ju! Leo, Cimon, Gossen… Leo, Cimon, Gossen…
//Emma
Zimba/Simba
Jag tycker du kan kalla honom Mazarin, helt klart sötast! 
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#9 Ja det kanske hade blivit lättast så! Mazarin är verkligen sött!
Av alla dessa namnförslag har jag lite att fundera över känner jag, haha :-)
//Emma
#10 Ja, precis, han heter ju Äppelmazarin så varför inte Mazarin kort och gott ;)
Mvh Felicia
Jag är inget fan av att döpa om djur som redan har fått namn, har fått för mig att det bringar otur. Jag skulle nog ha kallat honom för masse eller päppel för att relatera till hans nuvarande namn
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#12 Otur? O.O Det lät inte bra. Jag får kanske hålla mig till hans riktiga namn men samtidigt är jag inget fan av att dom bara ska ha ett namn. Det kanske blir Mazarin ändå, hehe!
//Emma
#12 Samma här, jag döper heller inte om djur utan ger dem bara smeknamn :)
Mvh Felicia
#13 Jag är inte säker på om det ger otur, fått det för mig bara :-)
Jag tycker annars att Mazarin är ett väldigt fint namn
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
jag tycker helt klart GULLIVER!! =)
Mazarin skulle passa honom perfekt tycker jag!^^ Jag ger mina smeknamn tex:
Tissla: Tisslibiie
Ivan: Ior
Snövit: Lilla Vit
Jag har döpt om några av mina marsvin=) tycker det känns roligare dem får något namn jag gillar=) Ruben gillar jag. men Mazarin är fint och dem förslag folk gett.
August!