Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 1078 ggr
Emmsann
0

Frågor om utställningar

Jag har noll koll på allt det här med vad utställningar heter. Det ända jag vet är vad BIR, BIS, Cert, Pet osv vad dom är men nu kommer vi till frågorna.

Om man tillhör en speciell avdelning, får man delta i vilka utställningar som helst ändå?

Vad menas med inofficiell och officiell utsällning?

Och om man ställer ut i pet, behöver marsvinet vara reggat i SMF?

Ni får ha överseende med att jag aldrig ställt ut innan. Se mig inte som dum men någon gång ska ju vara den första och jag tänkte komma ut i sommar nu :-)

//Emma

[Strawberi]
0

Bir = best in ras
BIS = Best in show
Cert = Kan delas ut i rasklass till marsvin som anses vara en mycket god representant för sin ras. Antalet cert är dock begränsat enligt vissa regler (se stadgarna).

Inofficiell utställning/klass = Ibland anordnas inofficiella utställningar eller inofficiella klasser. Reglerna för dessa är upp till arrangören, men resultaten räknas aldrig till "årets marsvin" och inga cert eller CK kan delas ut.

Läs mer på svenskamarsvinsforeningen.se

Emmsann
0

#1 Tack Linnea! Jag har kollat runt på deras hemsida och lusläst den men jag har haft svårt att hitta svaren på dessa :-)

//Emma

Abico
0

Din speciella avdelning är bara den lokalavdelning du tillhör, du kan ställa ut på utställningar som arrangeras av andra lokalavdelningar också.

För att ställa ut i petklass behöver marsvinet inte vara registrerat. Läs mer om petklass här, Petklass.

Hanna 

[Strawberi]
0

#2 - det var så lite så, det är helt ok om du lägger till mig på msn så kan du fråga mig där ist för en miljard trådar här jag har nog koll på det mesta ;)

Emmsann
0

#3 Tack så jätte mycket för svaren Hanna! Ni fick frågorna släckta :-)

#4 Jag lägger gärna till dig! En kunnig person om utställningar och hela kalaset hade suttit jätte bra att ha till hands!

//Emma