Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 837 ggr
Oliviia
0

Vad kan det vara?

Hej!
En av mina marsvins honor har fått något konstigt…. Hon är pigg å så men emellan åt så sitter hon och pipper bara…. Jag hade ute henne och kollade på henne och upptäckte att hon hade något vit vätska eller var i könsöppningen!!
Vad kan det vara och vad ska man göra åt det?

[MatildaW]
0

Kanske har hon blivit könsmogen? Fot i munnnen Ingen aning, har du någon lite mer detaljerad förklaring?

Oliviia
0

Alltså hon är 2,5 år så det är inte att hon blivit köns mogen. Jag vet inte hur jag ska beskriva det mer än att det är fullt med gegga i könsorganet!

_Anna93
0

det hade min teddy hona också men jag trudde det berodde på att hon är dräktig men det är 10 dagara sen och hon har inte fått bebbarna änu

Mymlan
0

Livmoderinflamation, tycker du ska ta kontakta veterinären så de får kolla upp och ge antibiotika.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

idipidi
0

Det kan vara livmoderinflammation men det kan också röra sig om urinvägsinfektion eller urinsten/grus i urinen. Du behöver ta henne till en marsvinskunnig vet.

Oliviia
0

Jag ger henne Bactrim nu=) så jag ska ge det i 10 dagar nu å se om hon blir bättre…. annars får hon nog somna in:(
Tycker så synd om henne eftersom hon haft urinsten/urinvägsinfektion innan och kissat blod då……. fast då har det hjälpt med Bactim, så hoppas det hjälper nu också=)

idipidi
0

Om du hittar koncentrerad tranbärsjuice i hälsokosten så ge det! Det duger inte med utspädd "måltidsdryck" från mataffären utan ska vara koncentratet utan tillsatser.

Det hjälper mot urinvägsinfektioner och i vissa fall även mot stenar.

bejtedejte
0

Jag köpte tranbärsjuice på ICA häromdagen, det var en liter, osötad, som man ska spä ut med vatten, alltså koncentrat. :)

idipidi
0

Tufft! Jag har bara hittat det i hälsokosten.

Oliviia
0

#7 Tack så jätte mycket för tipset!! Ska åka och köpa det!

shintaida
0

Oliviia!!!

Hur har det gått med det lilla hjärtat???

*bekymrad*

// Shintaida