Vad kan det vara?
Hej!
En av mina marsvins honor har fått något konstigt…. Hon är pigg å så men emellan åt så sitter hon och pipper bara…. Jag hade ute henne och kollade på henne och upptäckte att hon hade något vit vätska eller var i könsöppningen!!
Vad kan det vara och vad ska man göra åt det?
Kanske har hon blivit könsmogen?
Ingen aning, har du någon lite mer detaljerad förklaring?
Alltså hon är 2,5 år så det är inte att hon blivit köns mogen. Jag vet inte hur jag ska beskriva det mer än att det är fullt med gegga i könsorganet!
det hade min teddy hona också men jag trudde det berodde på att hon är dräktig men det är 10 dagara sen och hon har inte fått bebbarna änu
Livmoderinflamation, tycker du ska ta kontakta veterinären så de får kolla upp och ge antibiotika.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Det kan vara livmoderinflammation men det kan också röra sig om urinvägsinfektion eller urinsten/grus i urinen. Du behöver ta henne till en marsvinskunnig vet.
Jag ger henne Bactrim nu=) så jag ska ge det i 10 dagar nu å se om hon blir bättre…. annars får hon nog somna in:(
Tycker så synd om henne eftersom hon haft urinsten/urinvägsinfektion innan och kissat blod då……. fast då har det hjälpt med Bactim, så hoppas det hjälper nu också=)
Om du hittar koncentrerad tranbärsjuice i hälsokosten så ge det! Det duger inte med utspädd "måltidsdryck" från mataffären utan ska vara koncentratet utan tillsatser.
Det hjälper mot urinvägsinfektioner och i vissa fall även mot stenar.

Jag köpte tranbärsjuice på ICA häromdagen, det var en liter, osötad, som man ska spä ut med vatten, alltså koncentrat. :)
Tufft! Jag har bara hittat det i hälsokosten.
#7 Tack så jätte mycket för tipset!! Ska åka och köpa det!
Oliviia!!!
Hur har det gått med det lilla hjärtat???
*bekymrad*
// Shintaida