Två hanar tillsammans?
Hej hej :)
Jag har ett marsvin på 16veckor och jag letar efter en kompis till han.
Har letat på massa ställen efter ett marsvin som jag tycker om, och när jag väl hittade ett par som jag tyckte om så sa hon som hade djuraffären att man absolut inte kan sätta ihop två hannar, att dem bara skulle ha ihjäl varandra!?
Min pojkvän har ett marsvin som han gav en kompis till när han var ungefär lika gammal som mitt marsvin och dem är jättebra kompisar.
Vet inte hur jag ska göra, för jag vill absolut inte ha ett ensamt marsvin!
Vad tror ni och vad har ni för erfarenheter? Kan man sätta ihop två hanar, och har ni några tips på hur man ska göra?
Hoppas på svar! kramar/ Ullis och Chuck ;)

Jag har precis satt ihop två hanar och det gick utmärkt !!
Köp en hane som är högst 7 veckor och sätt ihop dem på tex köksgolvet där ingen av dom har varit förut . Låt dom lukta på varandra lite, och om dom har svårt för att acceptera varann är det bara att smörja in båda i lite kutterspån/hö så att dom luktar ganska lika . Tänk på att rengöra buren ordentligt så att det inte finns några dofter kvar från det första marsvinet .
Detta funkade för mig och jag hoppas det ska fungera bra för dig också !!
Kramar Linn
Precis som Alimina säger kan man visst ha två marsvinsgrabbar ihop. För det mesta brukar det gå utmärkt om man köper en unge på 7-8 veckor. Hur du gör förklarade Alimina utmärkt - tänk på att inte sätta ihop de i en bur där det första marsvinet har varit!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#3 Vad söta! Antagligen visar den svarta dominans genom att bestiga den yngre marsvinskillen.. De vet ifall det är en kille eller tjej.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

dom var verkligen jättesöta !! va bra att det fungerade bra att sätta ihop dom !!
Det går att ha hanar tillsammans mina flyttade ihop när dom var 3 och 4 månader gamla.
Vad fina dom är och vad kul att det gick bra =)
Grattis till integreringen…
// Shintaida
Jag har två hanar, o de går jätte bra me att ha dom i samma bur.
Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela