Älvängen 5/6
Vilka ska på utställningen i Älvängen 5/6? Bara en vecka kvar tills anmälningstiden går ut!
jag kommer att komma =) denna gång har jag mer än tvvå djur med oss
syrras ska nämligen med som vanligt =).. men har bara snirklat runt lite på vilka djur som ska med men minst 6 st blir det :)
Den här gången ska jag iväg :P
Vet inte vilka jag tar med mig ännu.
Hanna

Jag ska dit. vet inte vem som ska med mer än Zaila (lunkarya) i klippt LH och pet. Blir väl några till.
Kanel ska nog dit och vara med i petklass :)

Humlan ska dit och vara med i klippta långhår och petklass :)

#4 Kul! :)
Jag skulle vilja ta med alla fem, men tror det blir lite mycket att göra (+ att det blir för dyrt!). Vill inte lämna någon ensam hemma, så det blir nog så att två får vara kvar hemma och de andra tre får följa med. Troligtvis tar jag med mig Quiz och Closs, sedan är ju frågan om det blir Troy eller Ewok som blir den tredje…
Jag ska dit, troligtvis blir det Kurkuma i ras och pet samt Frideborg i pet. Är Umla fortfarande kvar här hemma följer hon med i pet.
#6 Vem är Ewok? :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#8 CH-teddyn jag köpte i Rävlanda, Ellagården's Clementine heter hon egentligen.

Bara två dagar kvar av anmälningstiden!!

Jag kommer nog och kikar :)
Jag ska anmäla nu tänkte jag, Då blir det
Gp skade pet
Imargo´s O´fasia Ost och pet
Sparta´s Crazy Lou ost och pet
Anki Ost och pet
Billy Boy klippta och pet
Rolfy Klippta och pet
Ev sparta´s Liselott ras och pet
Och ev Rufus i klippta
Så det blir en del denna gången 

Det är ju så himla mkt den helgen! På fredag tra min bror studenten och på söndagen är det balen. På lördag har jag tänkt att besöka ett stort hästevent så det skiter sig nog tyvärr den här gången med :( Hoppas det går bra för er iaf :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Nu har jag anmält! Det blev efter en del funderande Quiz och Closs i ras och Ewok i pet.
Jag sitter fortfarande och funderar på vilka som ska med… Men snart har jag bestämt mig :P
Hanna
Jag har precis anmält GP Kurkuma (12 mån) i ras och pet, samt Luneas Pimienta (2,5 mån) i pet.
Mvh Felicia
Vi kommer få strycka en hona =(
#15 Vilka blir det? :)
#17 Ajdå, varför? Har du redan betalat?
Mvh Felicia

Vart någonstans i Älvängen är det, är det i Folkets Hus igen? :)
#19 Japp, det stämmer bra. Denna gången är det en officiell utställning dessutom, hoppas vi får plats ;)
Varför tar du inte och anmäler dina grisar? :)
Mvh Felicia
#17 oplanerad dräktighet =(.. ne inte betalt än men vet inte vem jag ska mejla och medela att jag inte vill betala för den honan
#21 Ajdå, vem gäller det? :/
Det är bara att mejla till anmalan@smfvastra.se och meddela det :)
Mvh Felicia
Ofasia =( fick se nu i kväll när jag satt å kolla på grisarna att det rörde sig i magen =( så det blir en liten petis kull
#23 Okej, men vem är pappan då?
Mvh Felicia
#24 pappan är "sterile" Rolfy som snapt som ögat fick flytta ur buren nu
Ice Option 7,5 mån - petIce Cap 8,5 mån - pet
SCh GP Starlight's Sweet Miss Blue 25 mån - pet
Bara pettar den här gången alltså, skönt ;)
Hanna

#20 Haha, jag är inte redo psykiskt! 

jag håller på att kolla vem som ska med
#28 Jodå, det är du ;) Någon gång måste bli den första.
Min första utställning gick inte så bra, och jag hade inte varit och tittat på någon innan ens.
Du har 2 timmar på dig att anmäla ^^
#29 Salsa i pet kanske? Hon hade ju väldigt bra kropp på KM:et :)
Mvh Felicia

Nu är marsvinen anmälda och allt är betalt och klart 
(GP Humlan i Klippt och pet, Skuggan i klippta och pet, GP Kanel i pet.)

För min del blev det Oboy i pet och ost
Zaila i pet och klippt
Lady i pet
Lodur i pet och ras
Amarantus i pet

# 30 Salsa är på parning hos jessica så hon hänger inte med.
#33 Okej, då blir det bebisar så småningom ;) Spännande!
Mvh Felicia
Jag efteranmälde några av mina idag :) Var inte tänkt att jag skulle åka dit, men nu blev jag så utställnings sugen så var bara tvungen^^
Änmälde iaf Sitanes Spellerberg, Paint Me Proud of Funny Farm och Yin till pet.
Hur jag kommer dit vet jag inte än, men jag lyckas nog övertala min pappa att köra dit också ;)
#35 - Oj, idag? Har du fått bekräftat att anmälan är mottagen?
Hanna
#36 Jag mejlade och frågade om det var okej, och det var det.
Nu har jag fått bekräftelsen :)
Ser ut att bli rätt litet och det är bra, så att alla får plats i den lilla lokalen :P
Hanna

Har också fått bekräftelsen nu. :)
Förberedelserna går dock inget vidare. Har inte sytt några överdrag till utställningsplattan och har bara trimmat ett halvt marsvin… Ett och ett halvt kvar, får se om jag hinner klart… Kan man me att ställa en otrimmad/halvtrimmad gris? Har ju ändå betalt, så vore kul med en bedömning iaf.
Känns skönt att det verkar bli en liten utställning :) Jag har trimmat lite halvmycket, tycker inte att det var så mycket att trimma på Kurkuma.
#39 Klart du kan, men det lär bli avdrag på "pälskvalitet".
Mvh Felicia
jag har med fått bekräftelsen nu, men frågan jag ställer mig vem dömer klippta och ost??
#41 Ojdå, de står inte med. Du får mejla Sofia ;) Jag reflekterade inte över det, däremot domarföreckningen i pet då de bytt domare lite. Inte för att det spelar mig någon roll, jag bara insåg att det stod lite annorlunda i annonsen och bekräftelsen :P
Mvh Felicia
#42 har redan mejlat henne =) vare sig Lotta eller Evie kommer att komma då dom ska ut på Pr vissning i ställer :) så då va dom tvungna att plocka in andra dommare :)
Jag undrar hur många hanar och honor det är i pet..
#44 Varför undrar du det? :)
Mvh Felicia

#41 Jag mejlade (det var innan anm. & bet. dagen gått ut så det var ett tag sen) till Sofia och då skrev hon att det var Emma Harderup som dömde Klippta långhår, men det kanske har ändrats.. ^^
#44 jag funderade också lite på det ^^ (antal klippta stod inte heller med:P)
Alltid kul att veta hur många dom tävlar emot :) Det har väll ingen större betydelse men alltid roligt att veta hur många det ska vara med.

#42 Egentligen får man ju inte byta domare utan att informera utställarna och ge dem en chans att ta tillbaka sin anmälan… Det gäller även petclass eftersom det numer är en officiell klass. Lite trist att det inte verkar ha gjorts i det här fallet (?), jag är rätt övertygad om att det hade gjorts om det hade handlat om rasdomare men när det gäller petclass så är det tydligen inte lika viktigt (?)…
#48 Jaså, det hade jag ingen aning om :O Om så är fallet så är det jättetrist, jag tycker absolut att pet och ras är lika viktiga. Men jag vet också att många inte gör det (förstås, annars hade betydligt fler uppfödare ställt ut i pet).
Mvh Felicia

#49 Ja det är ju jättetråkigt att petclass fortfarande har så låg status. Det är ju något vi försöker jobba på men det är svårt att genomföra. Det finns ju faktiskt en petclasskommitté bestående av alla lokalavdelningars petclassansvariga men eftersom petdomare sällan reser lika mycket som rasdomare är det svårt att få till möten där sånt här kan diskuteras - men det behövs ju uppenbarligen! Lite OT… Sorry!
#48 - men vad sjukt dåligt! Jag tycker bättre om pet, det är ju mera marsvinets personlighet det handlar om inte utseendet!
Ni andra som ska iväg imorgon, hur går det med förberedelserna? :)
Jag har bara badat Berra än, han är typ klar. Ska bara tvätta öronen en gång till.
Fanny badar jag senare ikväll, annars kissar hon bara ner sig på pälsen bak.
Jag och marsvinen åker neråt redan ikväll. Stannar över hos min mamma över natten. Så det blir inte så jätte tidigt då hon bor 5 mil ifrån Älvängen.
Börjar bli lite stressad bara, tåget går om 4,5 timme och jag ska bada fanny, duscha själv och packa ner massa saker. Och det tar tid^^

#52 Här håller vi på att förbredda inför i morgon, det är mycket som ska med. Men det går bra med förbreddelserna =) Idag ska Kanel badas, sedan är det att fortsätta tvätta öron osv. på Kanel, Skuggan och Humlan. Sedan ska jag försöka packa så mycket som möjligt idag så jag slipper gå upp så himla tidigt i morgon :P
#52 Kurkuma är näst intill färdigtrimmad, badades igår och har kloklippning + öronrengöring kvar. Pimmie badas ev. idag, annars blir det enbart lite kloklippning och öronrengöring.
Mvh Felicia
Jag har inte börjat alls ännu 
Har tre marsvin som ska göras flyttklara och dessutom en Tilda att bada och göra fin. Tror att jag stryker Maggie så det blir ett marsvin mindre åtminstone.
Hanna

Här ska fixas tassar, klor, öron och badning på tre grisar. Och sedan hoppas jag kunna trimma lite till på minstingen. Trimningen har gått sådär, det var lättare med Troy, så han får åka med nästa gång! Sedan ska jag fixa transportburen och leta fram snygga handdukar (inte fått sytt några snygga överdrag till plattan, tyvärr) och packa. Får väl se hur mycket som hinns med! :)
#55 Men jag vill ju se Maggie!!
#56 - Du får se henne i Brastad i augusti eller så får du komma hit i sommar och inspektera henne :P
Hanna
Jag har alla marsvinen badade å klara =-) ska ner å handla nu sen ska jag kolla hur tåget går i morgon då våran skuts hoppa av i dag 
Nu är jag klar också, ska bara slänga ihop en lunch till mig själv.
Hanna

Nu är alla badade iaf… En del annat småplock börjar också bli klart. Ses imorgon!
nu är jag färdig med allt.. Så nu ska jag hoppa in i duschen snapt sen ska jag sova…
Nu är vi också klara, äntligen :P
Mvh Felicia
nu blir det sängen, Ses i morgon alla 

Jag skippar det den här gången, har tyvärr mycket att göra imorgon, men lycka till och hoppas att ni får plats! :)
nu är jag klar med allt :) så nu väntar jag på pappa som ska köra oss till tåget =)
Godmorgon på er, ses om ett par timmar :)
Hanna
Ska strax åka.
Dock kommer vi nog komma i sista sekund :p hoppas det finns platser över…..
Lycka till idag! :D
Nu är jag hemma sedan en timma tillbaka ungefär, tre dew's fattig och en golden rik ;)
Hanna
Hur har det gått idag? :D
#69 Pussa honom från mig!! :)
#71 - Självklart :P
Hanna
Nu är vi hemma och iordningfixade efter en trevlig utställningsdag :)
Kurkuma fick 90p och silverkort i pet, kom till final och blev BIS Pet 3. I ras fick hon 88p och cert, och är nu äntligen svensk champion! Lilla 2,5 mån gamla Pimienta var med och skaffade sig lite utställningsvana och fick 89p i pet.
Mvh Felicia
#73 Grattis! :)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Nu är jag med hemma ska bada och fota lilla grisen :)
Utstälningen gick väll sådär alla fick runt 90 p skade kom till final men oplacerad men fick Hp Billy fick Hp anki blev bästa ost 2 och billy placerade sig inte i klippta men jag är nöjd ändå =)
Åh vad kul för er som varit på utställning! Grattis till alla framgångarna!
#73 Grattulerar championatet!
#74 #76 Tack ska ni ha :)
Mvh Felicia
Grattis Kurkuma och Felicia :D

#73 Grattis!! Verkligen jättekul att Kurkuma blev champion! Det är minsann inte illa med en american crested saffron-champion - såna finns det inte många av. :-) Gick det bra med Pimmie eller var hon stressad i transporten som förut?
Grattis till alla er som lyckades kamma hem ett pris och ett Bra Jobbat till er som inte fick hem något. Jag tror säkert att alla var lika duktiga :-)
//Emma

Grattis till er 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#79 Tack! Haha, hon är lite unik *s* Pimmie skötte sig utmärkt och var så duktig så, mer finns att läsa i bloggen :)
Mvh Felicia

#82 Kan inte du PM:a mig ditt lösen till bloggen? :)
Jenny

Såhär gick det för Humlan, Kanel och Skuggan idag:
GP Humlan - klippta långhår: 89 och BKL 2.
GP Humlan - petklass: 89p, ingen final.
GP Kanel - petklass: 90p, ingen final.
Skuggan - petklass: 88p, ingen final.
Skuggan - klippta långhår: 86p, ingen placering.
GURKÄTNING OCH MARSVINSRACE:
GP Humlan - ingen placering i gurkätartävlingen och marsvinsracet.
GP Kanel - 2:a eller 3:a i gurkätartävlingsfinalen (hörde inte riktigt vad dom sa och rosetterna för gurkätning och marsvinsrace skulle skickas hem sen så då kan jag se vad hon blev.) I marsvinsracefinalen kom Kanel 5:a.
Skuggan - ingen placering i gurkätartävlingen och marsvinsracet.

Kan förresten upplysa om att vi hade en väldigt lyckad PR-visning på Vi på landet på Axevalla travbana 
Jenny
Idag gick det inget vidare^^
Fanny blev 2/5 med 91p och Berra 4/5 med 90p.