Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 2142 ggr
Trin
0

Marsvin ute på balkongen?

Jag har äntligen lyckats övertala min pojkvän om att jag får ha marsvinen hos honom i sommar. Jag ska ha dem ute på balkongen (de har aldrig bott ute innan).

Kommer vara där under hela sommarlovet. Finns det något särskilt jag borde veta eller göra innan/efter jag ställer ut deras bur ute på balkongen?

Vill ju de ska ha det så bra som möjligt. Vad ska jag tänka på ? Eftersom de är första gången de kommer bo ute så vet jag ju inte riktigt vad jag ska tänka på.

Vet ju att jag måste ha buren ifrån golvet så att de inte ställs på det kalla betong golvet. Men finns det något annat jag bör tänka på också?

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

HLJB
0

Skydda buren och marsvinen mot vind, sol, regn och eventuellt vara aktsam och tänka på sommarens flygfän, tex getingar och myggor.

Vet inte var du bor men här i norrland så skulle då inte jag låta mina marsvin gå ute när solen gått ner eller vid molninga vindfria dagar så det är väldigt mkt mygg här.

FeliciaS
0

Det viktigaste att tänka på är att buren absolut inte få stå direkt i solljus, så om det funkar att ha buren på balkongen beror mycket på i vilket väderstreck den ligger. Ni måste också vara beredda på att behöva ta in buren om det blir för varmt, för svalt eller vid för mycket nederbörd eftersom det kan regna/hagla in om det kommer riktigt kraftigt.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

EvaLuna
0

De kan bli vansinnigt varmt på en del balkonger även om man skuggar. Se upp så de inte får värmeslag!!

Trin
0

Tack för alla tipsen. Buren kommer stå rätt så skuggigt och det regnar inte in eftersom de är tak på balkongen.

Blir de för varmt kommer jag sätta ut isklappar (stavning?) invirade i handdukar. Min pojkvän vill absolut inte ha dem inomhus , jag är bara extremt tacksam för att han gått med på att ha dem på balkongen.

Men blir de kris tar jag in dem oavsett om han vill eller inte.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

FeliciaS
0

#4 Låter bra. Man vet aldrig i förväg vad det blir för väder, så ni måste vara beredda på att behöva ta in dem om det blir för varmt (eller för svalt också för den delen) :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus