Blir inte av med skabben!!
Finns det någon annan medicinering mot marsvinsskabb än Stronghold och Ivomec som är så dyrt!? Jag är barskrapad efter dyr behandling med stronghold som ändå inte tagit bort ohyran. Vad ska jag göra? Känner mig så less… nu är dessutom två av honorna dräktiga och blir jag inte av med det så kommer ju två kullar att behöva behandlas sen.
Fasar för att jag ändå ska bli tvungen att behandla med ivomec sprutor som ska vara mest effektivt. Kan man få dela upp betalningen hos veterinären, någon som vet?
Jag tror det går att betala av hos en veterinär, det har de då gjort för ett par år sedan. På nått sätt går det alltid.
Jag har hört och läst att mot sellnic "marsvinsskabb" så är det Ivomec som funkar bäst, du fick inte veta skillnaden på det och Stronghold från veterinären du var hos?
Har själv behandlat nyligt mot pälsätare och 1-3dagar efter jag hade satt på medlet i nacken så var alla maskar döda, men de var ju den sortens Ohyra och jag vet att det är dyrt då jag behandlade 11 marsvin med det.
Ok, hoppas på det då. :)
Nej hon sa inte vad skillnaden var.

Vad har du fått för dosering?
Har hört mer än en gång att veterinärer underdoserar ohyremedel till marsvin och då är det ju inte så konstigt om det inte försvinner som det ska.
Hoppas att det försvinner snart iaf!
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!