Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 776 ggr
JennyM
0

Marsvinens ämnesomsättning..

Jag fascineras av hur mycket två halvkilosklumpar kan bajsa. Helt otroligt, visserligen får mina små rätt så mycket mat och produktionen blir därefter. Bara efter nån minuts avslappning i famnen så sättter magen igång på dem igen. Ibland så tror jag oxå att de gjort kissandet till en sport, även om det ofta märks på dem när det är dags så hinner de oftast kissa i famnen. Då lyfter jag ner dem, kanske de så småningom fattar vitsen med att försöka hålla sig lite i alla fall. Jag vill inte alls minnas att mina gamla marsvin kissade/bajsade i denna utsträckning..  Finns det någon här som har lyckats få sina djur helt rumsrena?

Mari
0

Mina har inte på länge kissat eller bajsat när jag haft dem i knät, dock har jag dem uppe bara korta stunder, när de springer på golvet är de verkligen som grisar, kissar och bajsar precis överallt så det är bara att skura golvet efteråt.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Sofieproppan
0

Mina kissar och bajsar i princip aldrig i knät. Det första de gör när de kommer i buren är ofta både och.

På golvet har de två ställen där de brukar sitta och ligga och vila och där kissar och bajsar de mest. Där har jag lagt tidningar. Sällan att de gör det någon annanstans än där.