Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1586 ggr
shintaida
0

Trasan är hostig och hes

Ja, nu är det Trasan igen! Han hostar ibland och är hes, så det låter mer som att han hoar som en uggla. Även ibland när han ligger i sitt hus. Han är inte snuvig - han äter som en häst - han är pigg som en mört. Finns det någon huskur jag kan ge honom mot detta? C-vitamin eller nåt?

[MatildaW]
0

Det kan bero på t.ex spånet eller hö't att det är dammigt, då är det bara att byta ut det. Testa det till att börja med. Det du beskriver låter inte som att han behöver extra c - vitamin, men om det är så, ge honom mycket grönsaker som t.ex broccoli och persilja :) Mina brukar "hosta" till ibland när dom ätit gurka, tomat eller när jag precis städat buren och det är ju då först för att dom grönsakerna innehåller mycket vatten å "slask", och för att det blir ju mer dammigt när man precis städat buren.

irma
0

min Sune  har varit lika… det var spån allergi… kör bara med en staben spån då han inte tål någon annan sort… hes är han fortfarande men det är något som han är bara ändå…men tät i nos och luftrör var han då det berodde på spånet.. han åt också bra och hade inga rinnande ögon eller nos… så..jag gissar på spånet eller som sagt dammigt hö…