Ninnis och Isas kullar
Vet du att i Tottes första kull blev det en exakt likadan hanne som Isas kille. Skillnaden är bara att han hade inte röda ögon.
#2 Jaha va lustigt. =) Jag trodde färgen kom från Isas led. :-) Visst är han snygg?
White/saffron. Saffron är den rödögda motsvarigheten till buff.
#3 Han är jättesöt
#4 Jaha, vilket lustigt namn, tänker på saffran och lussebullar. Kan inte buff ha röda ögon? Tänkte varför de inte heter samma.? =)
#6 Buff kan inte ha röda ögon, men mörk-rubin eller mörka =) Saffron är inte riktigt samma färgnyans som buff och har alltid röda ögon. Från SMF:
"Buff: Färgen skall vara matt och mättad gulbrun utan att skifta i aprikos, citron eller beige"
"Saffron: Färgen skall vara klart gul som saffransbröd med anstrykning åt citron utan att övergå i cream"
Riktiga sötnosar är de! ^^
Fast så gul som saffran är han inte. Ska ta bättre bilder så det nyansen kommer tillrätta. Kanske brevid en av de helvita ungarna så de syns att de inte är så stor skillnad…. egentligen. Den där bilden blev gul hela den.
Åhh vilka finingar! Så söta :D
Han kan inte vara lemon då? Bara en tanke …
vet inte. fixar bild senare idag/kväll
#8 Marsvin som inte är färgavlade/långhår kan nyansen skilja sig mycket på mot de färgavlade, även om det är samma färg egentligen. Lemon skulle kanske vara möjligt men han ser lite för gul ut för det tycker jag, men det kanske är bilden som luras lite.
#13 Ser ut & vara en Lemon eller en mycket ljus Saffron:p
Men jag är inte super på färger så exakt vad han är får någon annan avgöra =)
#13 Det där ser ut som en lemon. Den första bilden lurades antagligen lite om hans färg då.
Han är verkligen jättesöt förresten! :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
okej, lemon då kanske. Jo han är fin lille blandisen som fortfarande inte har något namn.
Nu har han fått ett namn: Saffran ska han heta :)
#17 Aww vilket gulligt namn på en sådan sötnos :D
*hehe*
Vilka söta lurvisar :)
Hanna