Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 993 ggr
Lusthan
0

Då har de åkt. :(

Nu har Udo, Edna och älskade lilla Agda åkt. Jag kommer att sakna de massor men vet att det blir bättre för de att flytta. Det gör det inte mindre sorgligt för det.

Jag tror nog att de får det bra dit de kommer.

Abico
0

Usch, det blir så tomt och tyst utan marsvin :(
Men jag tycker att du gjorde rätt val att lämna bort dom när du kände att det inte funkade, starkt av dig.

Hanna 

gnagarlover
0

jag längtar tills de kommer hemTungan ute

Lusthan
0

Haha, jag förstår det. Den ljusbrunröda som jag kallar Agda är ett riktigt charmtroll, hon var min favorit. Hon var också den som var minst rädd i buren. Däremot så får du kolla öronen på de. Jag såg igår när jag gjorde klor och päls klara för att åka att Agda hade mycket smuts i sina öron och imorse såg jag att hon antagligen blivit biten i örat också. Jag har aldrig hört eller sett att de har bråkat men det kan ju ha hänt inatt när jag sov.

Jag har inte badat de. Så långt kom jag inte. Fick lov att bada Udos bakdel och där mitt i natten så hann jag inte torka mer än hans bakdel innan jag var tvungen att sova.

I buren är de lite småskrajja men i knä så lägger de sig ganska snabbt och myser tillsammans på ett ben eller vid håret. Nu kanske de blir lite osäkra eftersom det är en bilresa och nytt folk men jag tror nog att det går över med lite gos. Det godaste de vet är när jag har köpt bladpersilja. Det slukar de med hull och hår. Till och med bättre än gurka eller gräs är det.

Ensamma bara Edna och Agda tycker de inte om att gå ut och röra sig, då gömmer de sig gärna men tillsammans med Udo och flera hus, godis och hö så blev det full rulle på de.

Jag tror nog att de får det bra hos dig. :)

Lyan
0

Nu är grisarna här :-) Gnagarlover har redan hämtat töserna och udo är förpassad till Elsa, Essie och babytöserna. Han måste tyvärr bo bredvid Honey tills saneringen är klar så jag hoppas att varken han eller Honey blir allt för stressade.

Lusthan
0

Här var det snabba puckar. Hoppas han får de bra med sina nya tjejer. :) Jag har som sagt inte haft några problem med att ha Udo tillsammans med Agda och Edna. Lite griniga på varandra har de blivit när någon tagit en gurkbit ifrån den andra men inga större bråk. Ja förutom eventuellt inatt då eftersom jag upptäckte att en av tjejerna var lite sårig på örat.

gnagarlover
0

tjejerna på plats.går med blåbär och min löwenkanin alex.alex är uppvuxen med marsvin o älskar att ha dem o gosa med.de klättrar gärna upp på ryggen på honom och ligger där och soverSkrattandede var underbara båda två.tack så mycket.trevlig midsommar till dig och  alla andra på fokus

Royalz
0

#6 Du vet väll om att kaniner har en bakterie som kan göra marsvin väldigt sjuka?

Lusthan
0

Javisst är de. :) Då vet jag att de har det bra. Ha en trevig midsommar ni också.

lukasfelix
0

Finns mycket som kan göra djuren sjuka, då kan man ju inte ens ha marsvin och kanin i samma rum och måste tvätta händer efter hantering.
Har haft flera marsvin och kaniner tillsammans och det har inte vart någon fara