Vad kan det vara ?
Hejj,!
Jag har två marsvin dom har som mjäll och några små sår i hårbotten?
Vad kan det vara ?
Är detta farligt ?
-1da98
snälla hjälp mig :)
// Ida och marsvin.
"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"
Ingen som vet ?
// Ida och marsvin.
**Kliar de sig? Har de kala fläckar eller gles behåring?
Mjäll är inget farligt, men både sår och mjäll kan orsakas av att marsvinet kliar sig p.g.a. t.ex. marsvinsskabb(sellnic). Dock kan det lika väl betyda att dina marsvin bråkar och har torr hud. Hur beter de sig kring varandra?
#1** Inom tjugo minuter kan man inte förvänta sig att man alltid får svar. Du får ha lite tålamod. Så länge tråden ligger på första eller andra sidan är jag väldigt säker på att de som kan hjälpa kommer att svara. :-)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Det kliar sig ganska ofta, dom har inga kala fläckar eller gles behåring.
Jag såg nån svart prick typ :(
Okej jag ville ha svar snabbt ifall det skulle vara farligt ;)
Förlåt..
-1da98
// Ida och marsvin.
Tips… för bättre hjälp fota… men egentligen rekomenderar jag att du tar dem till en veterinär idag istället som helst har kunskap om marsvin, det finns svamp & sellnic som är jobbiga för dem, men kli.. undrar om inte det kan luta åt sellnic då..
Läs om sjukdomar här !
ta och testa att bada med hexacilschampo i 2-3 dagar och se om det blir bättre.har aldrig haft ett så bra schampo innan ,tar det mesta utan att skada huden.gör pälsen ren och har effekt mot bakterier och svamp som kan orsaka eksem,mjällbildning och liknande problem.är även desinficerande och väldigt väl-luktande.finns i välsorterade häst o hundbutiker
#4 Jag har läst där men jag kan inte riktigt veta vad det är :(..
-1da98
// Ida och marsvin.
#5 Jaha, tack så mycket då ska, jag nog cykla bort och köpa det jag vet ju vart det finns :) Är du säker på att det är bra ? =)
// Ida och marsvin.
det är kanon!!