Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 2656 ggr
Knutte-love
0

Tillökning i "gruppen"

Ja.=) Nu äger jag sex marsvin.=) Förra måndagen kom det hem 2 st hanar på ett år. Deras ägare har flyttat ner till skåne över sommaren. så då fick jag ta dom. så nu letar jag ett bra hem åt dom. och hon sa att om dom kommer tillbaka till henne kanske hon var tvungen att avliva dom. =( så nu ska jag försöka leta ett så bra hem åt dom som möjligt.=) En är nästan blind tror jag, så som hon har berättat iallafall, men här har han inte visat att han är blind. Båda har Stamtavla. =)  Bilder kommer när jag har knäppt kort på dom. =P Ska ta upp kameran och göra det.=)

Några frågor så skicka  en komentar.;)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

Moa-16
0

Hm, kanske ska kolla upp honom oss vet? Så ni vet om han är blind elller inte? Mår (glömt bort namnet) Bra nu? Hon som sluta äta ibland & hade en knöl?

Moa-16
0

Kanske lät lite väl negativ där. Hoppas du hittar bra hem till marsvinen! Lycka till (:

Knutte-love
0

#1 Men jag tror inte att han e blind, kanske halft blind. Qruella mår inge vidare, men eftersom jag har en mamam som inte är så snäll iblanmd så skiter hon i att Qruella inte mår bra och vägrar åka till Vetwerinären. ÅS nu ska jag säga att hon måste till Veterinären..

#2 Okej, Det hoppas jag med, Tack tack. =)

Kramiz Amanda och Danny!

Moa-16
0

#3 Men om ett djur är sjukt MÅSTE man som djurägare ta sitt ansvar & åka till veterinären. Annars bryter man mot lagen. Säg det till henne! Annars är det djurplågeri =/

Knutte-love
0

# 4 MEn hallå, jag är ju deras ägare. mamma har ingenting med dom att göra. Men hon vill inte lägga ut pengar på henne… :'(

Kramiz Amanda och Danny!

Moa-16
0

#5 Men du har henne nu? Då är det erat ansvar! Annars ta kontakt med ägaren(?)

Knutte-love
0

Hag är ägaren åt Qruella ingen annan! mamma har inte ens något med MINA marsvin att göra…. Så hur kan då hon vara en djurplågare???? :////// Fattar inte…

Kramiz Amanda och Danny!

Moa-16
0

#5 Aha, du menade så. Lite trög.. Men hon måste ju betala! För hon har huvudansvaret tills du är 18 år!

Knutte-love
0

#8 Ja,,,, Ja, Det är klart. men ska prata med henne i morgon,, när hon kommer hem i från jobbet..

Kramiz Amanda och Danny!

Moa-16
0

#9 Om jag var du skulle jag prata med henne nu. Inte snällt att låta marsvinet lida. Mår hon väldigt dåligt eller? Äter hon?

Sandra-B
0

Men är det inte det marsvinet som blivit ensamt då det andra är iväg på parning?

Inte helt ovanligt att marsvin blir väldigt ledsna över att bli ensamma och då kan sluta äta och ddricka, till och med bli helt apatiska.

Det som måste göras är att handmata och så fort som möjligt se till att fixa sällskap åt marsvinet ifråga.

Om det kom i samband med att hon blev ensam så skulle jag helt klart gissa på att det är anledningen och då skulle jag inte se någon anledning till att gå till veterinär.

Ett litet påpekande till är att om man har djur har man enligt lag skyldighet att inte låta sina djur må dåligt/lida, exempelvis ta dem till veterinär och att ge dem den vård de behöver (alternativt avliva dem).
Är man under 18 år är det föräldrarnas (vårdnadshavarnas) ansvar att se till att djurens alla behov blir tillgodosedda, som burstädning, matning och veterinärvård.

Hoppas att det blir bra med din tös igen!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Knutte-love
0

Men jag kan inte få tag i henne, för hon får inte prata i telefonen på jobbet,  och jag har inga pengar på mobilen så jag kan inte ringa henne heller… Nje det gör hon inte, inte vad jag märker iallafalll. hon äter som hon ska och dricker..

Kramiz Amanda och Danny!

Moa-16
0

Marsvinet hade väl en knöl på halsen? Eller hur var det?

Moa-16
0

#12 På vilket sätt mår marsvinet dåligt just nu då?

Knutte-love
0

#11 Hon slutar och äta eftersom hon blivit ensam. och det vetjag, men hon har ju kompisar bredvid i en bur och under. Men Lina  kommer hem snart.. Får jag hoppas..  Hon äter och dricker som hon sak. men det är ju det att hon har en knöl på vänstra sidan av halsen.. en håård en oxå.. ://

VVi får hoppas att hon blir bättre. =)

#13 JA det har hon.

#14 Jag har inte sagt att hon mår dårligt… inte vad jag ser sa jag..

Kramiz Amanda och Danny!

Moa-16
0

#15 Läs #3 Och knölen ska kollas upp! Och det är inte normalt att marsvin slutar äta ibland.

Knutte-love
0

#16  JA men, Qruella sitter bara stilla, hon går bara när hon ska äta elr dricka.

MEn Qruella har ju slutat att äta efter som hon vart själv. Men nu äter hon ju, så nu mår hon bra så iallafall.

Kramiz Amanda och Danny!

FeliciaS
0

Det låter som att Qruella mår dåligt av att inte ha någon kompis. När kommer hennes kompis hem igen?

Vad är det för knöl, kan du berätta mer? Hur stor är den, är den mjuk/hård? Har den vuxit? Var sitter den?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Knutte-love
0

Jadu,, hon kommer hem när hon har fått en "rund" mage.  och nu sitter hon med en tredje hane..

JAg vet inte vad det är för knöl. Den är ganska stor.  Den är ganska hård, den sitter på vänstra sidan av halsen..  =(

Kramiz Amanda och Danny!

FeliciaS
0

#19 Okej, men om det är såpass allvarligt med Qruella kanske det är bäst att ta hem henne så att Qruella får sällskap. Hälsan måste ändå gå i första hand, åtminstone tycker inte jag det är värt en parning för att en annan hona mår dåligt och är sjuk… Har hon dessutom inte blivit dräktig än, efter att ni testat med 3 hanar, så kanske hon inte kommer bli det heller.

Hur stor? Hur reagerar hon när du känner på den? Har den vuxit? Det vore bra om du kunde ta en bild och visa :)

Mvh Felicia

Knutte-love
0

Men den här kullen är ju viktig för Lina ju, om jag vill para henne senare så måste hon ha denna kull…………. Men kan jag inte ta hem en annan hona medans då??

Hon reagerar inte alls  när jag tar på den, jag har bilder på min mobil. så jag tänkte lägga in dom på datorn någon dag när jag är ledig.. :)

Kramiz Amanda och Danny!

Knutte-love
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer det bilder på Qruellas knöl. kankse inte världens bästa men någonting iallafall. ;)

Kramiz Amanda och Danny!

Knutte-love
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till.

Kramiz Amanda och Danny!

Moa-16
0

Den ser väldigt stor ut! Åk till veterinären med marsvinet!!!

godisgrisen
0

Oj det var en stor knöl! Hur känns den sitter den liksom i huden eller fast i själva marsvinet?

Det skulle kunna vara en böld men den sitter lite långt ned för att vara en "vanlig" hakböld de brukar också sitta mitt fram under hakan inte på sidan som denna. Hur länge har hon haft den? Har den stannat i växten eller fortsätter den att växa?

[Maijah]
0

Ja du kan ta hem en annan hona så länge, eller så tar du tillbaka Lina. Kullen är ju inte "viktig för henne" utan för dig (du vill ju ta kull/kullar på henne), och om nu Qruella mår dåligt för att hon är ensam så tycker jag du ska ta hem din andra hona. Eller ta hem en ny för tillfället så att Qruella mår bättre :)

Den där knölen såg inte så trevlig ut, du bör nog åka till vett och kolla upp den.

FeliciaS
0

#21 Det viktigaste är absolut att hon får sällskap, så en annan hona funkar säkert jättebra om du inte vill ta hem Lina. För övrigt håller jag med #26 om att det inte är för Lina kullen är viktig, utan det är du som vill att hon ska ha en kull…

#22 #23 Oj, den är verkligen stor! Jag skulle åkt till veterinären med detsamma.

Mvh Felicia

Knutte-love
0

Men betala vetten ni då! Vi har inte råd vi är skylldig en advokat över 36 tusen!!! Gråter Annars hade jag gjort det på en gång!!!Rynkar på näsan

Och ja den är stor… Jag gör det inte för min skull.. det är för Linas kull bara för att jag har hört att om jag vill ta kullar sen så måste hon ha en nu….! Sen kan jag ej ta hem något/några marsvin under denna vecka. för jag håller på att behandla mina andra marsvin ifråpn Ohyra, för jag har hittat Ohyra på Qruella och dom nya marsvinen… så jag får vänta.

Kramiz Amanda och Danny!

Knutte-love
0

Knölen sitter inte fasst, dfen har inte blivit så mkt större, hon har haft den i ungefär 3 veckor.

Kramiz Amanda och Danny!

FeliciaS
0

#28 Jag vill inte låta hård, men kan man inte betala för sina djur bör man inta ha några. Man kan inte låta dem lida för att man sitter i en taskig situation själv.

Just avel är en sak som kostar pengar, tänk om något går fel med honan eller ungarna och ex. akut kejsarsnitt behövs för att någon av dem ska ha en chans att överleva?

Mvh Felicia

Moa-16
0

#28 Måste säga att jag blir lite arg! Har man djur får man ta ansvar över dom! Marsvinet måste få komma till en veterinär. Är lag på att man måste ta djur till veterinären om dom mår dåligt!

Och du tar kullen för din egen skull. Marsvinet bryr sig lixom inte. Och som #30 säger måste man ha pengar om man ska föda upp marsvin. Det går inte alltid som planerat,tyvärr..

[Maijah]
0

Men det är ju inte för Linas skull? Marsvin parar sig ju inte för att "det är roligt med bäbisar" heller. Det är ju endast för att du vill ha bebbar som du parar henne.

Jag tycker att du ska tillbaka din andra hona nu omedelbart om du inte kan ta hem någon annan hona, jag vill inte låta elak men det är egostiskt att bara för att du vill ta en kull på Lina låta Qruella vara själv när hon helt klart mår dåligt av det. Knölen bör också kollas upp, man har ett ansvar som djurägare, har man inte pengar nog bör man kanske inte heller ta en kull eller ha djur alls. Så är det bara.

Knutte-love
0

Men jag kan inte ta hem något marsvin nu! Läs!

Nu tänker jag inte diskutera detta något mera! Jag har pratat med en som vari tvet i 20 års tid! Och hon tycker som min uppfödare att jag ska vänta och se om det händer något för hon är så pass pigg! Fatta jag blir sårad! När ni anklagar mej hela tiden!

Inlägget redigerat av moderator för att följa våra skrivregler

Kramiz Amanda och Danny!

[WeepingWillow]
0

Tänk på att inte använda ovårdat språk i inläggen så att vi får en så trevlig miljö härinne som möjligt :)

Sedan så är det inte så att vi vill anklaga dig för något men det är faktiskt så att om man tagit på sig ansvaret för ett djur så måste man ta djuret till veterinären om det behövs. Din mamma har ansvar för dig tills du är 18 år även om hon inte hade någonting med marsvinens köp att göra.

Jag tycker att Qruella ser förfärlig ut, knölen ser stor ut och det måste vara väldigt obehagligt för henne och antagligen gör det ont också. Det kan ju vara en varböld och då måste den tömmas annars kan ju infektionen spridas. Marsvin brukar inte visa sjukdom förrän in i det sista och då är det oftast redan för sent, och så långt vill du väl inte att det ska gå?

luneas
0

#22 och #23 Jag tycker att det ser ut som en varböld, de brukar ofta hamna just under hakan. Har du låtit Anki titta på knölen? Hon kanske kan avgöra om det är en böld som behöver tömmas och isf hjälpa dig med det. Att bara låta den vara är inget alternativ - det kommer inte att bli bättre! Om det är en varböld så måste den tömmas och Qruella måste få antibiotika och om det inte är en böld utan en tumör så måste den opereras bort om du vill att Qruella ska få fortsätta leva.

smurfan-13
0

Har du ringt veterinären och frågat vad det kostar att komma in?

Att ta en kull ungar verkar fruktansvärt oansvarigt om det inte finns pengar att behandla det marsvin ni redan har när det är dåligt!

Fiona
0

Förstår om det är käpmigt med pengarna men som dom andra säger så har man djur har man också rätt att vårda dom på bästa sätt. Din kompis mamma eller vad det var som har vart veterinär har hon kollat på marsvinet? Annars skulle jag åka till vetten, ring och hör vad det kostar och om man kan få det på faktura. Jag vet inte vad det kostar att kolla upp och ev. tömma men några hundringar skulle jag tro beroende på vart du åker.

Jag vill inte hacka på dig eller anklaga dig men jag tycker att du bör ta hem din Lina, har man inte råd att ha hand om dom djur man har så ska man inte skaffa fler. Tänk om hon blir dräktig och får 4 ungar som du inte kan sälja sen, hur ska du ha råd med dom?

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Moa-16
0

#33 Vi anklagar dig inte. Vi berättar = har man djur får man ta dom till veterinären när dom är sjuka, inte låta dom lida. Ni kan säkert låna pengar av någon, om det skulle vara så. Men det handlar ju inte om flera tusen. Ev, om dom behöver göra något åt knölen,skulle dock gissa på att det behövs.

Sen tycker jag att du ska ta hem Lina. Är väl inte riktigt värt det om ett marsvin dör på kuppen? Sen är det som sagt dumt att skaffa fler djur om man inte ens har råd med dom man redan har.

Knutte-love
0

#35 Ja Anki har kollat på henne, och hon sa att det inte var en var böld, och att jag skulle avvakrta och se. det är typ därför jag inte har åkt till en vett och för vi inte har pengar,, Min kompis mamma sa också att jag skulle avvakta och se, så nu tänker jag göra det.

Alla:LÄS ALLT JAG SKRIVER INTE LITEN DEL AV DET TACK!!! Och jag har sagt tusen gånger att jag KAN inte ta hem något marsvin jag behandlar mina!!! JAg vill inte behandla några fler marsvin som kommer, jag vill behandla mina nu!

Kramiz Amanda och Danny!

Moa-16
0

#39 Då har hon fel. Du ska inte avvakta. Ni ska ta marsvinet till veterinären. Du kan bli anmäld om du inte följer lagen, dvs, att ta sjuka djur till veterinären.

Knutte-love
0

#40 Men hon är ju jätte pigg, hon märker ju inte ens knölen.. Sen ska mamma ringa till Vetten i dag!

Alla:Nu tänker jag inte skriva mer i denna tråd, ni anklagar mej för allt! och ni läser inte det jag skriver endå….

Kramiz Amanda och Danny!

Moa-16
0

#41 Du har själv skrivit att hon inte mår bra, att hon slutar äta ibland. Då är det dags att kolla upp det oss veterinären! Anklagar dig inte. Berättar att man MÅSTE ta sjuka djur till veterinären. Dom kan inte gå ditt själva. Du har skaffat djur och måste då ta ansvar över dom. Se till att dom mår bra!

Men bra att din mamma ringer idag. Berätta gärna hur det går..

Creation
0

Jag borde väl egentligen inte lägga mig i diskussionen, med tanke på vilken dålig stämning som tycks ånga här, men jag vill bara fylla i med några ord.

Jag måste ta och försvara TS lite. Ifall en erfaren uppfödare säkert konstaterat att det inte är en böld, måste det ju betyda att det är en tumör eller ev. en konstigt placerad fettknöl. Så länge marsvinet verkar mår bra och knölen inte växer sig ännu större är det därför inte nödvändigt med veterinärbesök.

Jag vet att det finns många, många som inte kollar upp varje knöl som hittas på ett marsvin, oavsett storlek. Många uppfödare skulle antagligen välja avlivning ifall det visar sig vara en växande tumör som får marsvinet att må dåligt och jag skulle inte anklaga den marsvinsägare som väljer att avliva istället för att operera i en sådan situation också.

Sövning är riskfyllt och när det kommer till tumörer kan det vara en återkommande åkomma. Det kan alltså dyka upp flera tumörer, både godartade och elakartade, invärtes och utvärtes. Vill man att marsvinet ska må dåligt(eller avlida) vid operation för att sedan löpa risk för att utsättas för många gånger värre lidande senare? Ibland är det inte värt risken, lidandet(både marsvinets och ens eget) och pengarna. Även fast pengar finns att tillgå. Var människa har rätt att göra denna bedömning.

Sen tycker jag inte att man ska anta att den där knölen är onormalt stor. Hur mycket säger en sådan bild? Marsvinet har fatty eye, vilket kan bero på övervikt. Överviktiga marsvin kan få både hakpåsar(som kan ge intrycket av att det är en större knöl) och ofarliga fettknölar. Nu säger jag inte att man ska anta att knölen är liten för det, jag säger bara att man inte ska anta någonting, utan försöka lita på personen som visar bilden. I detta fall har TS inte beskrivit knölen mycket, utan enbart visat bilder.

Jag kan inte påstå att jag håller med TS på alla punkter(att avla när man egentligen inte har råd låter inte som en klok idé), men jag tycker att hon själv har rätt att bedöma hur sjukt hennes eget marsvin är.

Det är förstås mycket trist att höra att det inte finns pengar att tillgå om veterinärvård skulle behövas och detta är definitivt något som måste åtgärdas, det håller jag med om. Men i detta fall hade TS faktiskt tur i oturen, och det var "bara" en knöl som antingen är förhållandevis lätt att behandla, ofarlig eller i många fall resulterar i avlivning.

#41 Du får gärna försöka mäta hur stor knölen är, eller ta en bild där du håller i själva knölen, så att alla här får sig en ordentlig uppfattning. Men ifall du hellre fortsätter hålla dig utanför diskussionen och inte svara, förstår jag förstås det.

Håll noga koll på henne, så att hon äter som hon ska, verkar pigg, knölen inte växer och vikten håller sig stabil. Försök hålla henne i en bur så nära dina andra marsvin som möjligt, så att hon i alla fall har några att prata med.

Mycket tråkigt att du inte kan ta hem din andra hona. Men när dök ohyran upp på dina marsvin egentligen? Ifall du inte varit på utställning eller tagit hem några andra marsvin sedan din hona åkte iväg på parning, kan det ju hända att hon också bär på ohyran och måste behandlas.

Ett veterinärbesök brukar inte vara något vidare dyrt(beroende på vad man definierar som dyrt), åtminstone inte i dessa trakter. Max 500kr. Så ifall det skulle behövas, kan väl inte ett besök vara en omöjlighet? Det är ju inte mycket dyrare än själva avlivningskostnaden.

Från och med tycker jag förresten att du/din mor borde öppna ett sparkonto åt husdjuren, eftersom det tycks vara väl behövt. Man behöver inte spara stora summor varje månad.

Slutligen vill jag bara önska dig lycka till och hoppas att det är något ofarligt som din sötnos har drabbats av!

Ett riktigt megainlägg detta, men jag kände att det behövdes…

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Knutte-love
0

#43 Tack! För inlägget, nu kanske det blir roligare och logga in igen.

Jag kan mäta knölen och ta en bild.=) Och jag tjatar på mamma att vi ska ringa till veterinären och höra hur mkt hon tar, men det gör hon inte, hon skulle göra det i går och idag, men inte gjort det. '

Jag kommer troligtvis få ett konto nu i sommar, och då ska jag försöka spara så mkt jag kan, så jag har till mina marsvin, när det behövs.

Kramiz Amanda och Danny!

Moa-16
0

#44 Men har din mamma sett marsvinet? Vet hon att hon har en stor knöl? Och kan inte tänka sig att ringa veterinären ens? Men kanske kan du ringa & fråga? (:

Knutte-love
0

Ja det har hon, Men hon reageraqr inte på samma sätt som mig.. :/

Jo det kanske jag kan göra. =)

Kramiz Amanda och Danny!

Moa-16
0

#46 Blir lite förvånad faktiskt. Om jag hade sett en dubbelt så liten knöl, eller ens en knöl överhuvutaget hade vi åkt in på än gång! Tycker det är hemskt tråkigt att höra att din mamma inte verkar bry sig alls…

Hur som, tycker du kan ringa & fråga. Kostar säkert inte mycket att kolla upp den bara..

Knutte-love
0

#47 Ja,, Men syrran är ju hennes favvobarn, så då bryr man sej inte om mej,,, så är det i våran familj, jag har alltid fått tjata om djur medans min syrra fått och fått utan att tjata.. =/ Aja…

Ja jag ska göra det..

Kramiz Amanda och Danny!

Moa-16
0

#48 Låter helt tokigt. Man ska inte behöva tjata om att ta djuren till veterinären. Måste ju ligga i hennes intresse oxå, att djuren ska må bra. Är lag på det dessutom,säg det till henne.

[Maijah]
0

Hoppas du TS inte tog jätteilla upp när du läste mitt inlägg #32, jag menar inte nå illa egentligen.. Jag var bara ärlig men kanske lite hård. Jag tycker det är så tråkigt när det blir sån dålig stämning här på sajten och jag vet att jag bidrar till det ibland. Jag vill inte gärna bråka, men jag är ganska "lättuppretad" och går på lite mycket ibland utan att tänka mig för.

Här kostar det ca 300:- för vetten att göra en allmän hälso-koll, iaf när jag var där med två ganska vanvårdade killar jag fick ta över från en ägare som verkligen inte brydde sig. Skulle väl tro att de kostar 300-500:- beroende vart man går för en liten allmän check. Tror du att din mamma kan tänka sig betala det?

Knutte-love
0

Nu behöver jag inte bry mej så mkt om knölen för i går när jag kom upp till marsvinen och skulle sova så märkte jag att den var "geggig" och när jag torkade med papper så visade de sej att den hade öppnat sej och när jag tröck kom det var ut ur den. så nu "finns" den inge mer. mer än att det är ett sår där nu. =) SÅ det var inge farligt.. Är jätte lättad och kan lugna mej, sen så kommer Lina hem i dag också. För hon är med ungar troligtvis. så jag ska duscha mina 5 marsvin sista gången i dag sen så ska vi hämta henne så Qruella får sällskap.

Helt plötsligt blir allting bra på EN GÅNG!! =D =D Gud vad jag är uppspelt! =D

Kramiz Amanda och Danny!

[jejjas]
0

#51 Gott att allt löste sig till slut Skrattande, tänk nu på att såret måste tvättas med (anntar att du redan vet det) men ändå Flört när jag får sår på mina brukar jag göra salt lösning brukar finka fint =D.. Lycka till med allt nu

smurfan-13
0

#51 risken är stor att knölen kommer tillbaks, då såret läker på ytan, men det fortfarande finns bakterier och skit innanför! Jag skulle sätta mitt marsvin på antibiotika och se till att få fickan ordentligt utspolad av en veterinär. Det gör JÄTTEONT när en varböld har blivit så stor att den spricker själv & jag tycker det är himla synd att ni inte sett till att ge marsvinet vård. :(

luneas
0

351 Så då var det en varböld ändå då! Se nu till att göra rent sårhålan och klämma ut nytt var varje dag tills det har läkt. Det måste läka inifrån och ut - det är JÄTTEVIKTIGT! Om hålet täpps igen och läker ihop så kommer bölden att fyllas på igen. Köp väteperoxid på Apoteket och spola med det i hålet, det sköljer bort var och gör rent död vävnad.

Moa-16
0

Tycker du ska ta marsvinet till veterinären som sagt. Hon har säkert ont.

luneas
0

#55 Fast där måste jag ändå säga emot. Det är snarare skönt för marsvinet när bölden väl spricker. Det lättar ju enormt på trycket, särskilt om bölden har varit så pass stor innan. En veterinär gör heller inte mer än vad man själv kan göra och ändå måste fortsätta göra själv hemma efter veterinärbesöket - nämligen att spola bölden varje dag. Enda anledningen till att jag skulle gå till en veterinär i det här läget skulle isf vara för att få antibiotika utskrivet. Ofta klarar man det utan antibiotika men nu börjar det iofs bli varmt med rötmånad osv så antibiotika kanske kan vara bra.

Moa-16
0

#56 Kan inget om sånt men Tycker faktiskt att en veterinär bör kolla på den. Göra rent ordentligt. Berätta för TS hur hon ska göra. Så den inte kommer tillbaka. Jag tror trots allt att hon i vart fall hade ont. Tycker inte att det ska behöva gå så långt. Alla djur har rätt till vård, & det är ägaren som får ta ansvar och se till att ta dom till veterinären när det behövs.

Knutte-love
0

#54 Ja jag ska göra rent det och trycka ut idag med. Sen ska jag säga till mamma att hon ska köpa sånt där. och när jag fått min röst tillbaka så ska jag ringa till vetten och fråga. Men det kan jag inte nu för man hr knappt var jag säger.. Lina har iallafall kommit hem idag. så nu fick ni som ni vela! Fasst jag fick bebbar edå. för magen är stor på henne.;)

Kramiz Amanda och Danny!

emelie92
0

Vad bra att det verkar lösa sig av sig själv, och se till nu att lägga undan pengar varje månad till marsvinen ifall t.ex. Lina skulle få problem under födseln m.m.

Knutte-love
0

#59, Ja jag har tänkt att jag ska göra det. Så det inte blir krångligt..

Kramiz Amanda och Danny!

Fiona
0

Skönt att det löste sig :) Och bra att du tänker ringa vetten och rådfråga!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Knutte-love
0

Japp. =)

Kramiz Amanda och Danny!