Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 1668 ggr
Creation
0

Vila i frid, Idefix Dianthus!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland räcker inte alla hållna tummar, tassar och tår till. Det gick tyvärr inte bra med urinstensoperationen. De fick bort stenen och Dianthus höll på att vakna upp vid tvåtiden, så veterinären ringde oss för att vi skulle vara beredda på att ta oss dit till 16-17.

Han lyckades dock aldrig att vakna upp ordentligt efter narkosen, så han somnade in en liten stund innan vi kom dit. Jag hoppades nog på lite för mycket, för jag klarar verkligen inte det här. Jag vill bara skrika.

Dinno var så kolugn och mysig, så underbar. Den sista tiden var han så pigg och framåt. Det tar verkligen emot att han är borta. Han var så frisk i själ och sinne, verkade må så bra, men kroppen hängde inte riktigt med.

Jag saknar dig, min älskade lilla bulle, jag saknar dig så otroligt mycket. Nu har du i alla fall inte ont mer och kan möta din bästa vän Cinnober vid regnbågsbron.

Sov gott, älsklingsgubben. Du blir för alltid älskad och saknad. Gråter

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

freddiie
0

ÅHNEJ, stackars stackars dig Louise! Fina, fina pojken! Tröstkramar i massor skickas till dig, du är en kämpe! :(

Sov så gott nu Dinno <3

[WeepingWillow]
0

Usch vad ledsamt :( Men jag tycker helt klart du gjorde rätt i att försöka, det kunde ju lika gärna ha gått bra. Väldigt tråkigt att du ska behöva förlora två fina grisar på så kort tid :( Hoppas att du i framtiden slipper ha sån otur!

Sov så sött lilla Dinno

shintaida
0

Beklagar verkligen sorgen med tårar i ögonen!

Tänder ett ledande stearinljus för Idefix Dianthus så han hittar väl dit han ska.

Så sorgligt, så sorgligt….Gråter

godisgrisen
0

Åh nej! Nu får det väl ändå vara nog! Inte han också!

Jag är så ledsen för din skull.

[Tisslibiie]
0

Usch nej inte gulliga Dinno!!! GråterGråter Tårarna bara rinner, usch att det ska vara så orättvist! Han var en riktig kämpe, och Louise, du är nog den som jag vet om som bryr sig mest om marsvin!<3 *Massor med kramar*

Sov gott älskade Dianthus!<3

Arinah
0

Så tråkigt, så ledsamt, så orättvist. Att du blev drabbad igen med nästa marsvin. Att ditt andra fina marsvin inte fick bli bra.

Har följt tidigare trådar om dina killar, och höll hårt tummarna för det skulle gå bra. Sänder många varma tankar till dig.

luneas
0

Näe! Nu får det väl vara nog! Finns inga ord för hur orättvist jag tycker att det är… :-(

Vila i frid fina, fina Dinno.

[starlights]
0

Verkligen jätte tråkigt Louise! Kramar i massor!

R.I.P finaste Dianthus!

[findusen]
0

neeej :( jag beklagar verkligen! vilken otur du har med dina grisar :(

men nu får han vara hos sin älskade cinnober..

[Maijah]
0

Usch va orättvist.Gråter Så hemskt, lider verkligen med dig & lille Domino!

Vila i frid Dinno <3

FeliciaS
0

Åh nej, Louise! :( Jag finner inga ord, det här är bara för orättvist och hemskt. Stackars er, inte Dinno också.. Du gjorde verkligen allt du kunde för honom, och det kunde likaväl ha gått bra. Jag hoppas inte du klandrar dig för det här, du har varit en underbar matte åt Dianthus och Cinnober och jag är säker på att de har fått ett så bra liv de bara kunnat få under sin tid hos dig. Vi skickar massa tröstkramar härifrån till både dig och Domino.

Sov sött vackra Dianthus.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Emmsann
0

Jag beklagar verkligen! Nu har inte lille Dinno ont mer och han gör popcornskutt på dom gröna ängarna vid regnbågsbron med Cinnober. Tröstkramar till er.

Vila i frid

//Emma

[Strawberi]
0

Beklagar verkligen. Tröstkramar! ?

Atensia
0

Ingen ska behöva förlora två älskade marsvin på så kort tid! Skickar en massa tröstkramar!

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Creation
0

Tack allihopa, era ord värmer, det gör de verkligen! Jag uppskattar det. Trots omständigheterna ångrar jag inte mitt beslut om att försöka med Dinno och låta honom opereras. Jag hade ångrat mig massor, massor om jag inte hade gjort det. Det var värt det. Och han fick ändå ett fint avslut. Dagen innan fick han beta gräs i värmen, rastas inomhus i flera timmar, mysa massor med mig och sova i en nystädad bur. Han gav mig en sista puss på fingret innan han fördes bort. Älsklingen, som jag saknar honom och Cinnober…

Jag kan verkligen inte förstå att detta faktiskt har hänt… för bara två månader sedan var allt frid och fröjd, och för en månad sen var det åtminstone lite fröjd. Nu vilar båda mina pärlor i frid. Gråter

Allt det här med att äga marsvin är bara tungt och jobbigt nu. Känns som att Domino kommer att bli förgiftad eller drabbas av något annat akut tillstånd vilken sekund som helst, bara för att få mitt djurägande att gå käpprätt åt h-vete.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Sandra-B
0

Nej, inte Dinno också! :'(

Tröstkramar till dig Louise och den llille fine pojken som du har kvar- livet är allt bra orättvist men du gjorde allt vad du kunde för honom iaf och det är någonting som du måste komma ihåg, likaså att han inte behövde må dåligt.

Nu springer både Dinno, Cinno och de andra grisarna du har haft på de evigt gröna ängarna vid Regnbågsbron och käkar både gräs och maskrosor och annat gott utan någon som helst risk för otäcka stenar mer medan de väntar på att få återförenas med sin älskade matte.

Jag kom att tänka på en liten dikt…

"Those we love remain with us for love itself lives on, and cherished memories never fade because a loved ones gone. Those we love can never be more than a thought apart, for as long as there is memory, they'll always live on in our hearts." [Av okänd]

RIP fine lille Dianthus!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[Liinda]
0

Beklagar så mycket :( Usch blir tårögd när jag läser vad du skriver så hemskt :(

Vila i frid <3

Abico
0

Jag hoppades verkligen att det skulle lösa sig för Dinno :'(
Det är så fruktansvärt att bägge pojkarna nu är borta men du gjorde helt rätt i bägge fallen, det var rätt att försöka med en operation på Dinno.

Skickar tröstkramar och hoppas att du kan få lite tröst av Domino i denna svåra tid.

Vila i frid Dianthus

Hanna 

Millie
0

Nej, vad hemskt!

stackars dig och domino,

rip dianthus Gråter

paronskrutten
0

Det är så svårt med operation på marsvin..jag har inställningen att aldrig mer operera marsvin! Men det är såklart var och ens beslut. Ring mig! Behöver dig just nu <3

Helena

Moa-16
0

Vad tråkigt att höra att det inte gick bra. Som sagt över, det är svårt med operation på så små djur. Och sen gäller det att dom kommer igång efter oxå, att äta & så.. Han slapp lida. Ibland måste man tänka så! Du gjorde vad du kunde. RIP!