Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1712 ggr
Royalz
0

Vad kan det vara?

Maya är på dygn 66 och har haft värkar i flera dagar nu.

För en stund seda lyfte jag upp henne och då var det som en "blåsa" som var röd och med blodkärl på, alltså som kom ur könet som sedan åkte tillbaka när jag sätte ner henne..

Vad kan det ha varit?!

Hon har haft förvärkar nu i flera dagar och är öppen helt. Egentligen är det ju 2 dagar kvar eftersom skinny brukar få på dygn 68.

Behöver jag oroa mig? Hon äter både hö och grönsaker.

Abico
0

Det låter inte alls bra, det ska inte komma blodiga blåsor ur något marsvin… Men jag har ingen aning om vad det kan vara, hoppas att någon annan har koll.

Hanna 

Royalz
0

Det är inte blodigt.

Utan det var som en röd böld, rund sak eller vad man ska kalla det. Den åker ut när man håller henne på rygg, sen åker den in igen.

Ska se om jag kan ta någon bild.

Abico
0

#2 - Jag syftade på att du skrev att det var blodkärl på den, uttryckte mig lite klumpigt.

Hanna 

Abico
0

Okej, efter att ha sett bilden funderar jag över om det kan vara livmoderframfall eller något sådant. Det ser ut som om det är något tarmliknande på väg ut… Men vid livmoderframfall kommer livmodern ut efter att ungarna kommit om jag förstått det rätt och här har ju ingen unge kommit ännu :/

Hanna 

Royalz
0

Nej hon har inte fått någa ungar ännu.

Dom håller på och sparkar för fullt i magen.

Typiskt att det ska ev ska bli komplikationer när veterinären har stängt..

Maya verkar ju inte lida något större av det och hon äter paprika, vitkål, hö och pellets och skriker så fort det prasslar i någon påse.

Royalz
0

Hon slickar ena burkompisen väldigt mycket i öronen och dom andra jagar hon iväg, hon kanske helt enkelt bara ska föda snart? :S

luneas
0

Kan det vara en fosterblåsa som putar ut då? Jag var med om det en gång men då hade honan redan börjat få värkar och hon födde dessutom för tidigt. Du kan väl inte göra så mycket mer än att avvakta och hoppas på det bästa.

zippern
0

Jag har sett på när hundar har valpat och då kommer det också ut en fosterblåsa som ser lite rödaktig ut och är i en blåsa, så kan nästan garantera att det är det, Men det är ju lite konstigt att det inte kommit några än.. bäckenbenet kanske inte har öppnat sig?.. jag vet ej, väntar själv marsvin bebbar när som helst Skrattande

Hoppas det går bra!

Sandra-B
0

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!