Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1034 ggr
isblixt
0

Är hon verkligen så hungrig?

Mitt marsvin på 3 ½ år har nu fått för sig att spånet i buren är mumsigt. Är det farligt/dåligt för marsvin att äta spån? Spånet är köpt i stor bal (för hästar) på Granngården…

Moa-16
0

Är du säker på att hon äter spånet? Det tror jag nästan inte. Kanske är lite hö i spånet hon äter?

Sandra-B
0

Mina marsvin (speciellt dräktiga honor:P) smakar också på spånet ibland, tror inte att det är någon fara- har iaf aldrig märkt något på mina "spånätare" :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Abico
0

Jag har sett mina marsvin smaka på spånet ibland, dom äter dock inga mängder precis utan sitter mest och knaprar på det. Sålänge det inte är i några jättemängder har jag svårt att tro att det är farligt.
Och har hon mat i buren så tror jag inte att hon är hungrig.

Hanna 

isblixt
0

Hon fick rengjort i sin bur idag och har bara hö i sin "höhörna". Jag satt och granskade henne noga och visst knaprade hon i sig sågspånet. Naturligtvis är det inga större mängder utan bara några stycken men tycker det är konstigt att hon väljer spån framför friskt hö, pellets, knäckebröd och vatten..

Moa-16
0

#4 Okej. Nä, det är nog inte farligt. Mina kan oxå sitta & knapra lite på spånet. Men inte äter dom det,låter lite knasigt,hehe.

isblixt
0

Hon spottar inte ut det så hon måste ju äta det i så fall :P

[Liinda]
0

Så gör mina också när jag har nystädat. Dom är nog bara nyfikna och ska testa om det går att äta :P