Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersajtenifokus
Läst 1675 ggr
Sandra-B
0

Tävling på gång!

Vi planerar att dra igång en tävling här på MiF där förstapriset troligtvis kommer att vara sponsrat av iFokus.

Frågan är bara vad det ska vara för sorts tävling?

Vi (medarbetare och sajtvärd) har någon idé men har inte bestämt oss riktigt och skulle väldigt gärna vilja veta om ni medlemmar har några idéer på någon lämplig tävling.

Sätt i gång att brainstorma lite nu och skriv ner era idéer eller om ni har några synpunkter på givna förslag.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Mari
0

Gissningstävling av något slag kanske?

• En bild på ett marsvin och så ska man gissa vikten

• En bild på massa marsvin och så får man gissa hur många det är

• Gissa hur många marsvin det finns bland oss ifokusmedlemmar (finns väl något tråd om det man kan ha som facit?)

• Hur många ungar + kön + färg. Den som kommer närmast vinner

Bildtävling

• Få ett tema och fota en bild efter det

Aktivitetstävling

• Att vara aktiv på sajten utan att spamma sönder den
  • Den som startar bäst disskutionstrådar
  • Den som gör bäst reklam utanför iFokus om denna sajt, tex. sätter upp lappar, predikar på stan, lägger ut reklam på sin blogg osv.

Hitta marsvinet
Inne på sience fiction hade de en tävling som gick ut på att hitta en alien som gömde sig på sajten under en tid. Man fick leta igenom gamla trådar och Artiklar för att hitta reda på figuren.

Novelltävling
Skriva en novell eller historia som handlar om marsvin

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Moctezuma
0

Någon sorts novelltävling kanske, där man ska skriva sin bästa marsvinshistoria.

En filmtävling, där man kan filma hur ens marsvin bor, vad de sysslar med eller hur de leker utomhus på sommaren.

Sommarfototävling.

[Maijah]
0

Novelltävling skulle vara intressant, lite som månadens marsvin fast med mycket mera text och sen ev någon fin passande bild till =)

Aktivaste medlem? Sure thing, har ju varit det/varit nära det några ggr;) Nä men om alla skulle försöka vara superaktiva så skulle det nog bli skrivet massa onödigt flams tror jag :p Även om man har som regel att inte göra det :p

Aja som sagt skulle Novell vara intressant =)

godisgrisen
0

Fototävling bästa fotot med marsvin på helt enkelt.

Burinredningstävling snyggast, unikast.

Kunskapstävling vet inte hur riktigt men…

Trixtävling filma och visa saker som marsvinen har lärt sig som att snurra runt eller hoppa upp i händerna på matte när det är dax att gå in i buren efter golvrastning.

bustroll
0

jag tycker det skulle vara kul med en novelltävling! Skrattande

Gummimonster
0

Burinredningstävlingen tycker jag verkar intressant! :) (#4)

Arinah
0

Föreslår någon form av skapande av valfritt slag, sen ta en bild eller film av sitt alster. Kan vara målning, tavla, inredningsdetalj i en bur, någon sydd utstyrsel, dramatiserad film etc. Fantasin sätter gränsen, galet, vackert, roligt, konfrunderat, men det skall vara marsvinsrelaterat.

En sådan tävling skulle jag gilla

Grisarna
0

jag håller med om en burinrednins tävling=):D

bustroll
0

Jag fick en skruvad idé (eller en mycket bra idé) om att man på valfritt sätt väljet ett tema/område t ex "Sommar", så ska man beskriva hur marsvin kan för knippas med sommaren.

Den som väljer det området som man minst förknippar med marsvin och ens motevering där man övertygar hur mycket marsvin egentligen förknippas med det valda området vinner.

Typ att alla som vill/kan skicka in bidrag gör det och de typ 5 bästa läggs ut i en tråd så får alla som vill röst, på vilken som tilltalar en bäst.

Jag hoppas att ni hänger med, på ett ungefär iaf, på vilken sorts tävling som jag just kom på :P

Moa-16
0

Tycker någon slags foto tävling vore roligast!