Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 2007 ggr
[Strawberi]
0

Bra veterinär i Västmanland?

Sjuka marsvin = inte roligt. Behöver komma till en bra och marsvinskunnig veterinär så fort som möjligt. Vet ni någon nära Köping? Snälla svara fort inte så roligt just nu kan jag säga..

luneas
0

Vad har hänt!? Vet tyvärr inget om veterinärer i västmanland. Är det akut så finns ju strömsholm men jag vet inte hur bra de är på marsvin.

Abico
0

Som sagt tror jag inte att det är någon jättefara, det känns inte akut… Men vill du till en veterinär och få det kollat ordentligt så förstår jag ju det i.o.f.s. :)

Hanna 

[Strawberi]
0

Det är alltid bra att veta.. Just nu är jag ganska lost.

#1 - ögoninflammation här hemma. Fyra stycken redan drabbade ingen av dina två söta pinglor eller någon ens i den buren. Behandlar med en salva jag har hemma som ska fungera så vi får hoppas på de blir bättre.

bergatrollet
0

Djurkliniken i Arboga är kanon och har en toppenservice. Har varit där med marsvinen när dom hade Ringorm, då ringde han även till Roslagstulls smådjursklinik för att hämta mer info. När jag hade sellnic betalade jag bara vetrinärkostnad för första gången, sedan ordnade han med en sköterska som gav alla 40 marsvinen injektionerna x 2, det blev både billigare och smidigare. Så dom kan jag  verkligen rekommendera!

[Liinda]
0

Ja i västmanland så är det ju Strömsholm =) Jag har varit där med 2 marsvin och dom är mycket kunniga! =)

[Strawberi]
0

#4 - tur jag bor i köping arboga är ju bara 10 min bort!

#5 - Jo men vad jag förstått är dom svin dyra om det är akut.. Man har ju inte råd att pröjsa hur mycket som helst heller..

Rafflan
0

#6 strömsholm är bara dyrare om du åker in på jourtid, och på jourtid är arboga ändå stängd, så när båda har öppet är priserna ungefär den samma, så jag skulle tips om strömholm, jag tycker arboga är bättre på hundar och katter, men det är min erfarenhet ;)

[Liinda]
0

Jo fast alla veterinärer är svindyra om det är jourtid så det spelar ingen roll vart du åker på jourtid. Strömsholm är lite dyrare än andra men du får vad du betalar för. För 2000 kronor fick jag undersökning, urinprov och röntgenbilder så det tycker inte jag var så farligt. Dessutom så hade jag försäkring så det blev bara 1200 kronor. Så har du försäkring så är det inte så farligt.

[Strawberi]
0

#8 - tyvärr kan ajg inte ha det på 7 marsvin. Det blir lite dyrt..

Creation
0

Fast ögoninflammation brukar väl oftast vara lätt behandlat genom att regelbundet rengöra ögonen med t.ex. koksaltslösning, kokat vatten eller ögonvatten köpt på apoteket?

Hos människor brukar man åtminstone inte kunna göra mer än så, såvida det inte rör sig om en inflammation som orsakats av klamydiabakterier(?), men det kan väl inte marsvin få..

Jag tror inte att du behöver åka in akut, men det avgör förstås du själv.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Creation
0

Hur har det gått? Är inflammationerna borta än?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Strawberi]
0

Aldeles borta! :-)