Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 990 ggr
urfaren
0

Fruktansvärd upptäckt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag kom hem från långrundan idag så gjorde jag en fruktansväåärd upptäckt, Otterungen Hotmail låg helt livlös i buren med ena sidan halvt uppäten. Gråter¨

Så fruktansvärt, det har ja galdrig förr sett under mina 12 år med marsvin.

R.I.P. Hotmail!

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Abico
0

Åh fy sjutton!
Kan det inte varit så att mamman försökt få liv i henne och slickat lite väl häftigt?

Sov gott lilla Hotmail

Hanna 

urfaren
0

kan vara så, jag vet inte. Har aldrig sett något liknande!

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

[Tisslibiie]
0

Åh herregud så hemskt! O.o Beklagar verkligen måste kännas fruktansvärt … Usch! *Tröstkramar*

Sov gott älskade lilla Hotmail!<3

Moa-16
0

Fy! Jag blir helt förstörd när jag läser sånt här,hemskt! RIP

trocadero
0

Med största sannolikhet så hade ungen dött och mamman försökte att väcka ungen till liv.

Samma sak kan ju hända även när ungarna föds. När ungarna föds så rör dom sej inte mycket alls utan honan tvättar dom ganska kraftigt och trampar ofta på dom med framtassarna för att "väcka liv i dom". Och börjar inte ungen röra sej och låta som den ska så tar många honor i hårdare.

JennyM
0

Usch va hemskt! Hoppas det är som dem andra tror, att det är mammans försök att "väcka" sin unge. Jag har svårt att tro att marsvin skulle "äta" på en död artfrände. Bland möss och andra större djur har jag dock hört talas om just det fenomenet.

Beklagar sorgen och förlusten över en sån liten söt en!

/Jenny

Binajis
0

Jag har varit med om det två-tre gånger.

Sist var det en unge på 2 månader, visserligen liten och emlig, men att någon i flocken försökt väcka henne tror jag inte. Hon var avvand sin mamma osv.

Däremot kan jag tänka mig att de vill "städa" i vissa fall. Gamla instinkter som gör att de vill få bort det som kan dra till sig rovdjur - t ex en död artfrände. De vill knappast att något dött marsvin ska ligga och lukta och locka till sig allt som kan tänka sig att äta det och kanske något levande med.

Det är väldigt ovanligt, vilket kan betyda att det inte alls handlar om någon städ-instinkt. Men å andra sidan är det väl inte så konstigt om den försvunnit hos de flesta marsvin heller.

Lika tragiskt är det dock varje gång Rynkar på näsan RIP vackra Hotmail.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

shintaida
0

Fy bubblan!

Beklagar Din sorg!

Tänder ett ledande stearinljus för Hotmail, så hon hittar vägen dit hon ska.

*tröstkram*

FeliciaS
0

Usch vad hemskt, beklagar verkligen.

Sov sött lilla Hotmail.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

godisgrisen
0

Åh nej! Den lilla fina söta! Tråkigt. Jobbigt att se men jag tror också att det var mamman som försökte få fart på henne.