Hjälp tog emot 2 marsvin!
jag tog emot 2 marsvin honor som har blivit mycket illa behandlade. jag undrar hur jag kan hjälpa dom med att gå upp i vikt? jag kör carrie som foder o mina marsvin får allt inom frukt o grönsaker. behöver råd!! Mvh trasan

MASSA hö ska de förstås ha, mkt grönsaker, om de är underviktiga ge mycket vitkål/morötter. Och sen kraftfoder då. Hur illa behandlade har de blivit? Bra att du tog de. :-)
Stackars marsvin. Sköt att de kommit till nån som tar hand om dom o bryr sig om dom!

kela med dom så dom känner sig trygga med dig, dom kanske bara är rädda? ge dom massa gott och krassla lite med sallads plasten så dom blir litr nyfikna?.
jag tycker personligen inte om hus till marsvin för dom blir inte lika sociala, men de kanske är en trygghet för dom nu?
hoppas det går bra, fint av dig att du tog hand om dom.

Jag gör ALLT för mina marsvin dom är som guld för mej. Jag ger dom morötter jag är lite försiktig med kål för deras mage. Jag har dom uppe hela tiden i filt o dom myser. Dom äter bra nu men jag är ändå orolig för dom. Dom bodde i ett akvarie med halm som underlag o bara gurka i matskålen o vatten i en söndrig kopp. Men jag tror dom klarar sig hoppas jag dom får ALLT här o lite till.
Mycket bra att du tog hand om de! Tackar av hela mitt hjärta för att det finns någon som bryr sig om de :) Tack återigen! Älskar verkligen att människor tar hand om djur i nöd. 
Bra att du tar det lugnt med kål! Jättebra, precis vad man ska göra i början. Ge de mycket persilja också ;) Och alfalfagroddar är att rekommendera. Ge de gärna Oxbow Cavy Cusine om du kan… En mycket bra pellets rekommenderad av veterinärer världen över.
De ska alltid ha rikligt med hö… Och vatten såklart :) Kela med de varje dag.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Bra gjort av dig och vad jag tror att dom i första hand nu behöver är gosande från dig. För du verkar ha koll på maten.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Jag blir rörd och glad för att Du har förbarmat Dig över marsvinen och har känslor i kroppen!!
Tummen upp för Dig, Trasan!!
// Shintaida
Ps: Jo, Trasan heter ett av mina marsvin