usch, dessa blocket marsvin :(
Nu börjar dem komma på blocket, unga djur, köpta som folk tröttnat på, kommer nog bli värre till hösten, man vill ju hjälpa alla men det går ju inte, dock kan det inte låta bli att klia i fingrarna när man ser unga hanar, jag hade ju 3 hanar förr, å har ju bara 2 kvar (en dog av sjukdom), dem gick i en 120x60 bur, nu har marsvinen 140x70, så då blir man sugen då dem jag har är så undergivna å snälla, men nej man borde inte… stackars marsvin, hoppas dem alla kommer till bra hem :(
Håller med dig! Usch och dum som jag är så sitter jag och överväger om jag har plats eller ej … Och visst finns det plats, men inte pengar … >_<
hitta nyss en, ägarna åker utomlands, bortskänkes, lite akut, man vill bara ta dem :(
Eller alla dessa ensama, ta 2 ensama å sätta ihop så dem får sällskap :)
ja usch sen finns det ju massor med anledningen "…då barnen har tröttnat" det gör mig så ledsen och arg. :(
Hehe precis! ;) Bunta ihop dem med en kompis ^^
#3 ja, men dock när barnen tröttnar har ju iaf förälden uppmärksamat det å så hamna skötseln på föräldrarna, så då sköts ju djuren iaf…
jo det är sant men själv förstår jag inte riktigt hur man kan tröttna på marsvin ^^
såg en annons för ett tag sen då de skänkte bort sina marsvin för att barnen hade tröttnat på dem och att de tänker skaffa hund istället …
Säger det samma. Dom lever inte överdrivet länge. Tycker alla marsvin är värda ett bra hem, Slippa flytta runt & ha sig. Komma till ägare som tröttnar på dom efter några veckor kan, "Det var det roliga, nästa djur.." Samtidigt är det väl bra att dom säljer dom. Så dom inte bara sitter där i buren i 5-8 år. Dom är värda så mycket bättre! Dock är chanserna att dom får det kanske inte sådär jätte stora genom blocket,tyvärr.
#5 Frågan är bara när den hunden är på blocket, ="vi ska köpa häst nu" Skrämmande hur folk ser på djur, som leksaker. Man tröttnar, säljer & skaffar nytt.
Jag funderar på att ta mig an en ensamt levande hona därifrån om det kommer in en annons från i närheten. Det kanske är nån stackare där ute som akut behöver marsvinskompisar. Jag brukar dock inte kolla på blocket så ofta, mår dåligt av att se alla övergivna djur där. Man vill ju så gärna ta alla, om det bara gick.
Ja vi får väl se, mina föräldrar vill ju inte skjutsa mig överallt..
Det är så hemskt! Alla "julklappsdjur" är på annons nu och till hösten kommer alla "sommarlovsdjur"
det är jättehemskt, mest är det hanar känns det som. men de flesta är iaf 2 som tur är. kaniner är det mest av, fast jag kollar på halland och älvsborg.. kanske mer nu. jag vill ha allihop. men det får vänta tills jag flyttar hemifrån på riktigt. två år kvar ! ;)