Fixa iordning en golvbur
Jag har en liiten garderob som har måtten 110x120cm som jag har planer på att göra om som golvbur åt mina honor (4st).
Jag använder den just nu som rasthage till mina hamstrar.
Hade isf tänkt att fixa en träram runt om så dom inte kommer åt kablar och eluttag osv. Sen lägga waxduk i botten så inte plastmattan på golvet blir förstörd.
Sen fixa något i dörröppningen så dörren kan stå öppen.
Garderoben ligger ca 1,5m från mitt rum så den passeras x-antal ggr per dag ;)
Det är väldigt svalt där inne på sommaren och det går att ändra värmen osv på vintern.
Vad tror ni om det?
Jag tycker det låter som en bra idé =) Det ända som jag skulle göra annorlunda är att lägga riktig plastmatta i botten, waxduk kan lätt gå sönder.
Söt hund ni har! :p
#1 Byter man bara waxduken med jämna mellanrum så är det nog ingen fara :) Det är ju platsmatta som golv så det är ju inte hela världen om waxduken skulle gå sönder. Men vill ju inte ha stora kissfläckar om man nån gång ska använda den som vanlig klädgarderob igen :p
Hehe tack :)
Väljer man plastad genomskinlig vaxduk så går den inte alls sönder om man bara har nog mkt spån ovanpå! =)
Ska köpa vaxduk imorgon så får se vad dom har att erbjuda här.
Har iaf ritat ut måtten osv på det som ska bli ramen på en stor tjockare playwood skiva som pappa får gå ut och såga sen :)
Så allt blir nog klart imorgon om jag har tur :)
Jag köper min vaxduk på Jysk. =)
Ja om man byter ganska ofta så =) Jag tänkte mest om man ville vara helt säker på att det inte skulle läcka & att det skulle hålla längre men ok =)
Ser ju kanon ut! Roligt för marsvinen att få lite nytt! ;)
Glömde skriva att dom ska få mer inredning, men hade inget ledigt just nu så får ta och snickra ihop lite imorgon :)
Fint det ser ut :)
Är det ett fönster ovanför elementet?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Ser fint ut :)
Hanna
fint!