kommer dom ihåg mig ?
heej jag har varit bortrest i 1 månad och 5 dagar :D och mina marsvin har varit med en annan familj.idag ska jag hämmt dom . kommer mina marsvin ihåg mig eller kommer dom vara rädda för mig ?
Det brukar ta någon dag åtminstone när jag varit borta länge innan marsvinen är som dom brukar och hälsar på mig när jag kommer :)
Hanna
Har precis varit borta (tis morgon till fre kväll) och nog märktes det att grisarna blev glada men också att de var avvaktande och "räddare" men de går till sig när hösten kommer och jag är hemma hela dagarna igen.
När jag far bort tar mamma hand om djuren. Vanligtvis skriker alla i kör så fort dom hör mig men när mamma utfodrar så blänger dom bara på henne *s*
När jag kommer hem, vare sig jag har varit borta i 2 dagar eller 2 veckor, så behöver jag bara säga något när jag får utanför marsvinshuset, typ "hej grisarna!", så börjar alla skrika "matte är hemma, matte är hemma!". Eller det är väl vad jag inbillar mig att de skriker… de är då väldigt glada i alla fall :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Jag tror att marsvin har väldigt bra minne. De har nog inte glömt dig.
En av mina förra grisar blev väldigt orolig när han kände doften av en våtservett(han kopplade det med obehaglig öronrengöring) och när det hände var det ändå ett halvår sedan jag använt det senast på honom. Och det finns ju marsvin som blir jätteoroliga vid kloklippning efter att man råkat klippa i pulpan en enstaka gång. De minns känslan.
De minns inte bara dåliga saker förstås. När jag varit bortrest i två veckor minns marsvinen fortfarande att min röst innebär mat och blir glada av min närvaro.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag tror inte marsvinen glömt dig :)
När familjen varit borta lite längre (minst en vecka) och ingen varit lika mycket i huset som vanligt märks det att grisarna är lite mer tillbagadragna än vanligt, men det tar inte lång tid innan de börjar vänja sig vid vår närvaro igen.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus