Maya har blivit mamma :)
Nu precis har Maya fött 3 fina ungar :)
Dom andra honorna är med och tvättar ungarna :)
Har tagit bilder, men lägger upp dom lite senare.
Åh va kul grattis! ^^ Då hade jag ju rätt om antalet också :p Skönt att allt gick bra =)
Vad skönt att dom kommit, har varit lite orolig för henne.
Har allt gått bra? Alla ute?
Grattis föresten! :P
Hanna

Grattis! :-)
Vet du om det är flickor eller pojkar?
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Grattis till både dig och Maya! Sött att alla hjälper till i kullen med bebisarna :-)
//Emma
Åh, Grattis :]
Tack alla! :)
Allt har gått bra och hon tvättar dom för fullt :) Alla är black/golden iaf sen har någon något vit också.
Ska kolla könen lite senare, dom är ju inte mer än 30min gamla :)
Oh vad roligt. Började ju undra nu :D Grattis!
Ganska säker på att det är 1 hona och 2 hanar :)

Vad kul!
Vad väger de små liven då?
Ser fram emot bilder på dem! :-P
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Grattis till bebisarna! :D
Dessa kön är ett mysterium. Alla ser ju likadana ut :o Jag har klämt och känt på dessa stackars ungar men alla ser faktist ut att vara honor. Men sån tur kan man ju knappast ha så det måste ju vara någon hane också..
Jag har tryckt isär könen och alla ser ut som honor, har jämfört mina 3 pälsade honor och dom ser likadana ut.
Kan man trycka fram snoppen på hanar vid såhär tidig ålder? Har tryckt och tryckt men inget kommer fram.
grattis igen =)
Ta kort å vissa här =)
Så söta grattis!! :-)
Inga skinnys denna gång?
#15 Det är lakeland :)
Ursöta!! :D
Grattis till sötisarna! :)
#13 Ja, h*n ser ut att vara goldenagouti/golden.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#16 - det vet jag ^^ men inga helnakna :-)
Dom är så duktiga och diar :) Fast det gjorde dom redan efter en timme eftersom Maya fick mjölk innan hon födde.
Ska ta kort på alla idag och se om könen fortfarande stämmer :p
#21 - Herre gud så söta! *vet inte vad jag ska säga* Åhh blev sugen på bebbar nu *s*
#22Ja, visst är dom söta! :)
Oturligt nog har en redan fått ett hack i örat :/
#23 - hmm, säkert att hon inte föddes med det? o.o
Grattis till jätte söta lakelands! :)
Ska du behålla någon?
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
#25 Ja en ska stanna :) Vet dock inte vem ännu, får se hur dom utvecklar sig. Är mest förtjust i den största, men som sagt få se hur det blir :)

åh vilka godingar! grattis :D
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Grattis! Väldigt fina små bebisar :) Vilken tur att det löste sig med mamman o att det inte var nått på tok :)
Den mörkaste utav dom är iaf golden agouti/golden, efter att ha jämfört med andra. Men dom 2 andra som har precis lika tickning och övrig färg, är dom buff agouti/buff?
Enligt SMF hemsida med agouti färger så finns det bara golden, buff och lemon agouti som har mörka ögon. Så dom ljusare måste vara buff då eller eftersom pappan är buff?
Bilderna är lite missvisande på hur färgerna egentligen ser ut..
#29 De ljusare måste inte vara buff. Mamman kan bära på anlag som gör att hon kan ge cream. Du får försöka bedöma lite. Jämför ungarnas pälsfärg med pappans pälsfärg, om du kan.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag jämförde nu dom ljusa ungarna mot pappan och det var väldigt lika, så då är dom buff agouti/buff då.
Vilka sötnosar! Grattis till kullen :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Aww vilka gullnosar!^^
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En liten video snutt på en utav ungarna som äter fortimel :)
#36 - så söta! :D

Helt ljuvliga raringar.
Hoppas allt går väl med dom men dom ser oerhört pigga ut, ledsamt att du förlorade mamsen.
Marsvin 4-ever
.

Nemen herregud vilka sötnosar! :)
Så sjukt söta! :D

Jag hoppas verkligen dom klarar sig.
Dom är väldigt pigga och springer runt, men dom sover även väldigt mycket, men dom är ju bara små bebisar.
Matar dom med 2 timmars mellanrum med 2 ml fortimel ska öka lite men vill inte gå för fort frammåt. Efter dom har ätit så brukar jag massera dom på magen/baken så dom bajsar sen får dom gå ner i buren igen :)
Dom blir ju tvugna att följa med till SM imorgon så har bunkrat upp med 7 flaskor fortimel :p Eftersom jag inte kommer ha tillgång till kylskåp så får jag nog slänga massor, men det är det värt bara dom överlver liksom :)
#46 - kan du inte kolla om det finns någonstans ett kylskåp du kan låna annars får du göra en kylväska och ha de i..
Jo, men isklamparna lär ju ganska snart bli smälta. Men har jag tur kanske det finns något kylskåp där det ska serveras fika/godis/dricka/mat osv :)
#48 - jo du får förklara så förstår dom absolut!

#48 Det finns kylskåp i utställningslokalen så det är inga problem! :-) Jag har ju en hona hemma vars bebisar förmodligen inte kommer att klara sig. Hon skulle alltså troligen kunna agera fostermamma till dina bebisar. Men det känns lite riskabelt att försöka sig på det nu när det är SM och jag har himla mycket annat att stå i. Man vet ju inte hur hon reagerar på andra bebisar än sina egna och varken du eller jag har ju möjlighet att sitta och övervaka under helgen heller. Annars hade det varit något att testa iaf.
#50 - jag ställer ju inte så mycket kan ju ha ett öga på de om det behövs. Allt för hjälpa till.

#51 Jo fast det skulle ju bli hemma hos mig isf. Vill inte släpa med Tosca till utställningen och riskera att hon blir stressad och börjar toxa… :-/
#51 - sant. Hmm så svårt allt ska vara då :(
Tur i oturen att det hände under sommarlovet i vart fall! :) Så att du har tid att passa på dom hela tiden nu i början.
Hanna
Vilken galet söt tjej i nummer #57!!
#55 Vilken tur att det gick så bra att ha med dem :) Hoppas de klarar sig fint nu framöver trots en tuff start i livet.
Mvh Felicia
Jag har sett dom live dom är bedårande *o*
#61 Alla som såg dom sa att eftersom dom är så pigga så kommer dom klara sig fint :) Hoppas det iaf!
Jag har dock ingen aning om vad dom ska heta. Några förslag?
Dessa 3 hon namn kom jag på innan dom föddes:
- Tequila
- Kahlúa
- Aurora
Men vet inte om dom namnen passar på dem^^
#64 - *dör* UNDERBARA NAMN PÅ DOM?!
#64 Kahlúa och Aurora gillar jag :) Särskilt Aurora passar bra ihop med andra namn från mytologin - Amor, Venus, Nike, Luna, Minerva…
Mvh Felicia
Gillar också Kahlúa och Aurora bäst. Så får försöka komma på ett bra namn till. Så hjälp gärna till :)
(Håller på och ladda upp ett videoklipp när 2 av ungarna springer runt som galningar i buren, så pigga är dom iaf. Är väll klart om 10 min.)
Loka, Ciara, Yuri, Sunrise, Nutella, Citron, Zelda, Iris, Iza, Neya, Kiwi, Serrisia, Zaida, Vips, Laila, Itchi, Chiquita, Dawn, Eyena, Estrella, Izaya, Eiwa, Clea, Casia, Leah, Mynta, Nala, Persika, Tequla, Tassa, Zova, Anemon, Cimona ……
…. Ja, om man nu gillar lite "ovanligare" namn;)
#68 Tack för många fina namn :)
#69 Varse:p Håller med föregående att Kahlúa och Aurora är jättefint!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Liten suddig video på busarna :)
#71 Vilket ko-race! :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Vilka glada sötnosar haha ^^
Haha, ja dom är underbart söta och underhållande att kolla på :)
Aww så söta!^^ Riktiga racing-grisar ;)
Vad skönt att det gått så bra :)
Dom verkar ju verkligen pigga och nu har dom väl börjat äta lite själva i buren också?
Hanna
#76 Ja, Hö, lite grönsaker och pellets&kornkross äter dom rätt bra av :) Dom har inte börjat dricka ur flaskan ännu, men dom har ju ingen som har lärt dom det.. Men försöker sätta dit dom så dom förstår att där kommer det vatten.

Verkligen bra jobb du gjort.
Underbart söta är dom.
Ett eventuellt passande namnförslag är Liv?
Marsvin 4-ever
.
Sötast på SM helt klart! Ja nu är faran över de kommer säkert att klara sig gullungarna.
De bor ju i en bur med vuxna "flask kunniga" marsvin så de lär sig säkert snart att dricka ur den de studerar de vuxna. Det ordnar sig av sig självt snart.
Dom fick precis kligröt blandat med fortimel och det var smaskens tyckte dom :) Känns skönt att dom kan börja äta lite annat så dom inte behöver vara hungriga jämt.
Jag har fortfarande inte kommit på något till namn.. Men Kahlúa och Aurora får buff agouti/buff töserna heta. Så det är bara den lilla golden agouti/golden tösen som ska ha ett namn.
Vikter idag är:
89g, 96g & 107g, så dom har gjort en viktökning mellan 24-28g sen dom föddes och det är väll rätt okej med tanke på situationen.
söööta <33
De ser ut att vara väldigt sött typade för att vara Lakeland, särskilt Kahlúa :)
Mvh Felicia
Åh så fina de är
Så det blev Nutella, kul att jag hjälpte till med ett namn ^^