Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 919 ggr
Niinis
0

Springer runt varandra?!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

2 utav mina små pluttar är ute och springer på vardagsrumsmattan medan vi "vuxna" sitter och tittar på.

Först så var de rätt så gosiga med varandra. Tilda körde in sitt huvud i pälsen på toffsen och så tvättade Tilda örat på toffsen.
Men nu så sitter de antingen och vilar, utforskar mattan och kollar hur långt man hinner innan matte hinner ikapp.. Och så detta. Jag blir nästan yr av att kolla på dem Tungan ute hehe!
Toffsen springer efter Tilda, och Tilda försöker ibland "sätta på" Toffsen..
Är detta en form på rangbeteende eller är de bara brunstiga båda två? Eller är det en kombo av båda?

Det var väldigt svårt att filma dem då jag bara hade mobilen nära och de sprang ju så mycket fram och tillbaka :P

Moa-16
0

Så gör mina marsvin oxå ibland. Men båda behöver inte vara brunstiga räcker ju med att Toffsen är det.

Moa-16
0

Nu vart jag helt förvirrad när jag läste igen. Räcker med att den ena är brunstig sen om det är Toffsen eller Tilda vet ju inte jag ;)

Kan väl vara att dom gör upp om rang oxå! Men det är ju mer ibörjan.

Niinis
0

Haha, lätt att bli det ibland såhär på natten :P

Hur ofta brunstar honor egentligen? Det var inte länge sen som jag såg att Tilda red på min andra hona också.
Toffsen är ju den som är äldst så det är väl klart att hon vill visa att det är hon som bestämmer. Misstänkte lite att det kunde va rangen som spelade in, men var ändå lite osäker för jag har aldrig sett de hålla på såhär, har nog aldrig sett några marsvin springa runt så mycket heller :P Haha

[Maijah]
0

#3 Ungefär i ett dygn var 14:e till 16:e dag. Alltså ungefär med 2 veckors mellanrum =)