Äntligen en lilac!^^
Låt mig få presentera min lilac roan sheltie! :D Tyvärr vet jag inte vad uppfödaren döpt henne till ännu. Visst är hon helt bedårande söt?!
Hon kommer ifrån Nightmare's uppfödning i Uppsala. Har väntat i flera år på att en liten tös skulle födas, känns lite overkligt när det faktiskt hänt. Hon föddes den 7 Maj i år.
Och när vi ändå pratar om henne, det är ingen i Uppsala-trakten som kan tänkas hjälpa till med transport?
Hon är bedårande söt :) Vad roligt att du äntligen får hem henne snart.
Gällande transport kan det nog vara bra om du skriver vart du bor eller vart du söker transport.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Tack visst är hon underbar *dör av sötchocken*
Jo just det, jag bor i Kalmar :) Men Liz brukar kunna hjälpa mig och hon ska till utställningen i Augusti 7-8 (tror jag) :)

Jättesöt tjej! :-)
Ett tips gällande transport är att du går in på Djurtransport.iFokus och ser om någon reser den sträckan och lagt ut en tråd om det och om inte att du startar en där du söker transporthjälp.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Har släkt som åker från Uppsala i augusti, och jag ska till Brastad 7-8 augusti. Om de kommer hit innan utställningen så kanske de kan ta med henne. Det blir visserligen lite omständigt för henne att åka fram och tillbaka samt mellanlanda här men det skulle kunna vara en lösning. Tycker dock du ska försöka på Djurtransport.ifokus :)
Mvh Felicia
#8 Okej, jo jag försöker nog först med Djurtransport.ifokus :)
Ååh, vilken fin tjej! Ett rödögt långhår bara måste jag ha någon dag ;)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Åh vilken snygging hon är!
Ni får gärna komma på namn :D U ska det börja på ^^ Får döpa henne för uppfödaren om jag vill ^^
Jag håller fast vid: FUSKIGT! Hon är underbar!!!
Jag får snart en kull (sista för i år) och där finns hela 3,52% chans till någon variant av Pe :-P Dock blir det mer om man räknar ihop hela alltet, den kullen går igenom typ hela färgpaletten
Namnförslag kan ju vara det (ounika) namnet Unik eller Unique. I min U-kull hade jag en Utopi, det betyder ju ungefär ouppnåbart och med tanke på hur ovanlig din tös är hade det kanske passat?
Funderar lite på Unni … Men det kan jag ju kalla henne för :) Typ som Tissla har smeknamnet Tisslibiie :D Utopi var en väldigt bra idé ^^
Undine tycker jag är ett fint namn :) Uttalat undin, med betoning på i. Annars är Undra ganska gulligt.
#16 Gud vilken beslutsångest jag fick nu!
Undra är ju jättesött! De andra namnen va också bra =)
Min sambo (som är halvfinsk) kom på Uniaika :) Om man översätter det till engelska blir det Dreamtime :) Vad tycker ni?
#19 Det var ju också fint!
Och jag som pratar finska vet ju precis hur det ska utalas också;)
#20 Min sambo försöker lära mig men jag är inte så begåvad xP Skickade det till uppfödaren, hoppas att hon accepterar det ^^ för då kan jag kalla henne för Unni också :D Vad blir Uniaika på svenska? Google Translate är inte så begåvad …
#19 Vad fint! Och ovanligt, det gillar vi här hemma!
Utopi är helsyster till Råttan Udo som figurerat här en del
#22 Skrev nu till uppfödaren om mitt namnförslag ^^ Hoppas att hon tycker att det är lika fint :D Åh jag älskar också "unika" namn ^^ Mycket roligare än typ Maja, Bella osv ..
#23 Här är just nu inte så fasligt ovanliga namn, de ska vara ovanliga, men inte omöjliga :-) Nästa kull blir nog värst skulle jag tro, de ska heta på X så blir det en hona får hon heta Xaitlin, hanar vet jag inte än, Xander tycker jag om, men det heter morfar till bebbarna
#21 Ok haha :p Hmm det blir väl ungefär "sömntid/dax", för Uni är ju sömn och Aika tid. Unelma = dröm, så "Dreamtime" blir väl mer egentligen Unelma-aika =)
#24 Precis man vill ju att det ska låta "bra" också :) inte typ Blablobiko eller nått xD *Dålig fantasi*
Oj X … Inte den lättaste att hitta namn som börjar med! Det enda namn som dyker upp i mitt huvud är Xavier :P
namn på x. xsantos,xbox,xsanthe,xcotica,xxdubbel,
tycker lilachonan kan heta underbara för det är hon ju
#21 Häftigt namn! Hur uttalas det då? I mitt huvud låter det som "Unniajika", men med tanke på min(brist på) kunskap i finska är jag säkert helt ute och cyklar. ;) Enligt wikipedia översätts uniaika till drömtid på svenska.
#28 Uniaika utalas ungefär: "Oniaika". U;et utalas som O. Utala inte Uniaika med långt U (O) för då betyder det Ugn-tid ;) Uuni är alltså ugn :p
Och ja som jag sa förut, Uniaika = Sömntid och Unelmaaika = drömtid. Wikipedia & google translate har inte alltid rätt…. (och google translate har ju ganska ofta fel;)
Åh, så söt! Grattis till henne :D
Hanna
#27 Underbara Klara hette den sista ungen i Udos och Utopis kull :-P
#30 Tack så mycket :) Jag har väntat flera år på henne så det känns lite overkligt X)
#31 Awww ^^
Hon ser verkligen ut som en Undra :) Kanonsött namn tycker jag.
Mvh Felicia