Gizelles kull
Imorse hade Gizelle fött sin kull! Tur att jag delade av buren med ett galler igår kväll så att pappa Nonne inte skulle komma åt att ompara Gizelle… Tre buffhonor blev det: två self och en crested. De är små (52, 62, 65g), vilket var förväntat eftersom Gizelle har varit dålig de senaste två veckorna. Men de var jättefint tvättade och det syntes inte ett blodspår i buren så Gizelle har städat ordentligt efteråt. De verkar även pigga och söker sig till Gizelle även om hon går iväg en bit så jag hoppas att det ska gå vägen. Och nu när bebisarna är ute ur magen så blir förhoppninsgvis Gizelle snabbt bättre. Håll gärna en tumme!
håller alla tummar och tår
och ett stort grattis skickar jag med
Hoppas Gizelle blir bättre. Jag tyckte dom var ganska normala? Mina vägde ungefär sådär när dom föddes..
Grattis till bebbarna! :-)
Skönt att hon fått ut dom, hoppas att hon mår bättre snart.
Bebisarna är pigga eller? :)
Hanna

Var hem på lunchen och tittade till dem. Bebisarna är pigga och framåt och Gizelle ligger hos dem, tvättar och pysslar med dem. Men hon vill inte riktigt äta själv ännu. När jag var hem så åt hon en bit paprika men sen tog det stopp. Hon har broccoli, persilja, paprika, vattenmelon, vitkål och morötter i buren så förhoppningsvis smakar hon lite på det emellanåt. Jag såg iaf nu när jag var hem att broccolin hade blivit knaprad på.
Grattis till bebisarna :-)
//Emma
#4 Skönt att bebbarna verkar må bra (peppar, peppar) och hoppas att mamma marsvin kan må bra snart med!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Åh, grattis! Skönt att allt gick bra :)
Vi håller förstås masssa tummar för Gizelle och hennes små.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Grattis till bebisarna! :) Hoppas att Gizelle blir bättre snart *håller tummarna*

Det går fram tå både för bebisarna och Gizelle. :-) Vill inte ropa "hej…" ännu men det ser ljust nu. Alla tre bebisarna är pigga och mamma Gizelle mår bättre och äter mer och mer själv. :-)
#9 Underbart! :) Har du tagit några bilder på dem?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#10 Nej, inte ännu men jag tänkte göra det idag. :-)