Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettuppfödare
Läst 1004 ggr
Mojma
0

Inga sheltiebebisar någon?

Hej! Är det inga som planerar sheltiekullar? Inom 2-3 månader?

- Hoppas!!

Har tittat på SMF uppfödare & gått igenom men verkar dött.

Mojma
0

Ingen som vet?

Royalz
0

Det bästa är ju att du mejlar alla uppfödare i din närhet och ser om dom har någon sheltie kull planerad. Det är få som har helt uppdaterade hemsidor.

Caspia
0

…eller om du kan tänka dig ett äldre marsvin istället för en bebis. En del uppfödare undviker att ta kullar mitt i sommaren eftersom det verkar finnas ökad risk för komplikationer i värmen.

Envishet och drömmar

Mojma
0

Ja jag har kollat runt lite efter uppfödare långt bort också, då jag kan tänka mig att åka en bit. Men det verkar som sagt lite halvdött. På uppfödarannonserna ser man ju också vilka som föder upp vilken/vilka raser. Ska jag lita på att detta är uppdaterat? Jag menar, har de en viss inriktning på ett par raser bör väl det stå sig kvar ett bra tag? Tänkte annars blir det långsökt att skriva till någon som föder upp rex & teddy, om de har shelties ;) Har jag fel?

Jag vill ha dem från de är små, leveransklara cirka. Har förr haft dem från små & äldre, för mig personligen är det mycket trivsammare att köpa dem så de växer upp med en själv. Likaså vet jag vad de får för kost osv när jag själv tar hand om det från början. Det tycker jag är en stor fördel. :)

gnagarlover
0

jag ska förhoppningsvis få sheltieungar om 6-7veckorFlörthar en sheltiehane som gått hos några sheltietjejer nu i en månad.så jag hoppasTungan ute

Fabiola
0

Jag hade en sheltie hona på 5 månader och 2 vuxna sheltien men han sälja de förra veckan.

[Maijah]
0

Charmtrollet´s i Hållnäs/Uppland har åtminstone en sheltiekull planerad längre fram på hösten. Men hon har mamman tillsalu så om hon blir såld kanske det inte blir så ändå? Resterande långhårskullar är satinsheltie/coronet. Men det kan ju säkert komma vanlig sheltie också. Hon har 4 st shelties tillsalu just nu, varav två är ungar. Har du hört med henne?

Mojma
0

Gnagarlover - hemsida? Vart bor du?

Jo jag har hört med charmtrollets, men tyvärr hade hon inga hanar utan bara honor. Men det är sant, kan kanske komma vanlig sheltie där senare. Hon skulle få någon kull senare framåt oktober, så kanske finns någon där då man vet ju aldrig. Men verkar som om de flesta just nu ska ha andra raser främst. Otur för mig :P

Aristarcos
0

Tips kolla med Eternitys, där borde du kunna få tag på shelite bebisar hon hade kullar vid den här tiden förra året har jag för mig :)Jag har själv en vuxen hona därifrån !

gnagarlover
0

www.nillasfaglar.webs.com jag bor i sölvesborg blekinge

Mojma
0

ARISTARCOS : Kommer inte in på en aktuell hemsida hos Eternitys. Har letat men det står bara felmeddelande. Hjälp länka?

Abico
0