Isklampar och flaskor med fryst vatten
har jag precis lagt in i burarna. Det är mer än lovligt varmt fast fläkten är på hela tiden. Det blev genast mer aktivitet i burarna och överallt trängs marsvin på och bredvid flaskor och klampar. De äter av höet som blev svalare.
Glöm inte era grisar i värmen, kyl av öron och tassar på slöa marsvin. Bjud på mycket gurka och melon. Fyll tomma petflaskor och stoppa in i frysen så det finns att byta med.
Jag har kylklapmar inlindade i handukar hos honflocken. La en kylklamp i det stora huset i mitten så ungarna sitter på ena sidan och Donna på andra. Sen ligger Fanny och Smulan på den utanför.
Tror det var 26 grader varmt här inne förut, så det är sjukt varmt. Hanarna har det inte lika varmt då dom står det är lite svalare.
Kaninen ute har också fått sig en kylklamp som han ligger nära.
36 grader ute och lätt svettigt, det är rätt skönt ändå tycker jag fast kanske inte att hålla på och måla och greja som jag gör. Då blir det nästan för mycket ;)
Här på mitt rum är det rätt så behagligt. Håller fönstren stängda för att inte släppa in värmen men har öppnat dörren till det kalla garaget så det svalkar gott därifrån.
Solen brukar vara största problemet på mitt rum eftersom den ligger på under eftermiddag och kväll men här är mulet idag trots värmen så mina marsvin går det ingen nöd på.
Hanna