Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1242 ggr
Royalz
0

Slö unge

Nu när jag matade ungarna så märkte jag att Aurora inte var lika pigg som dom andra. Hon mest låg ner i knät och satt helt stilla när jag plockade upp henne, annars brukar hon springa iväg.

Först trodde jag hon hade brutit någon bakben för någon äldre hade sprungit över henne eller så men hon kan gå och stödjer på båda. Men hon släpar baken i backen ibland när hon går.

Jag gav henne precis 0,8 ml vatten+askorbinsyra ifall det skulle vara c-vitaminen som spökar. Precis innan åt hon 1 ml fortimel med god aptit.

Vad annars kan det vara? :S

Har henne i knät nu och det är något konstigt med bakdelen på henne..

Royalz
0

Hon biter/slickar sig väldigt mycket på magen.

Hon kan gå om man puttar på henne, men hon springer inte iväg som dom andra gör om man petar på dom på ryggen.

Kan det vara så att någon vuxen har trampat på henne?

Jag ställde ett litet fat uppepå huset igår kväll en snabbis medans jag skulle gå och lämna en sak och skulle hämta det direkt. Men då hade någon rivit ner fatet, kan hon ha fått det på bakdelen så hon är halt eller något tro?

Royalz
0

Efter att ha matat henne med 1 ml hövatten så blev hon lite piggare och började äta hö och började "prata" igen.

Hon kanske bara var lite uttorkad efter den hemska värmen igår?

Än vågar jag inte andas ut, men kan ju alltid hoppas att det är så..

Får sitta uppe ett tag till och hålla koll på henne.

Känns lite meningslöst att skriva här inne när det ändå inte är någon vaken ;)

Arinah
0

Hoppas att lilla marsvinet blivit piggare under natten, och att matte fått sova lite:)

Det kan ju ha varit en kombination av det du nämner. Rör hon sig bättre nu? Bebisarna torkar ut snabbare än de stora, de är ju så små.

Abico
0

Hoppas att hon är bättre nu!

Hanna 

Royalz
0

Ja, hon rör sig normalt nu.

Men kommer nog för ge dom vatten på spruta hela dagen idag. Ska ställa in en vattenskål också så det blir enklare att dricka.

Usch vad jag rädd jag blev inatt att hon skulle dö :( Hon är lite av favoriten och har varit det sen hon föddes.