Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 627 ggr
Kattjazz
0

hanar och honom i samma rum?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni för erfarenhet av att ha honor och hanar i samma rum? Jag är sugen på att ta hand om två honor som behöver omplaceras men har inte plats för att ha dem i ett annat rum än mina två hanar. Blir det fight mellan hanarna och hur reagerar de om nu ena honan skulle paras med ena hannen? Funkar det att sätta ihop dem igen när den ena fått smaka på det ljuva livet Tungan ute

//Katt

sajtvärd på Devon rex ifokus

Fabiola
0

För mig är det inga problem med att ha hanar och honor i samma rum. Så det ska inte vara problem för dig heller med det

FeliciaS
0

I både djuraffärer och hos uppfödare är oftast hanar och honor i samma rum, men jag är inte säker på hur många det är som faktiskt har hanar tillsammans. I de flesta fall tror jag det funkar jättebra, men det kan bli lite småbråk om hanarna står nära honorna och känner av när de brunstar. Är det redan gnabb mellan dem ökar chansen att de kommer börja bråka mer, är de väldigt goa mot varandra tror jag inte det kommer vara något problem alls för dig. Så låt dina hanars relation till varandra spela in :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[starlights]
0

Som de andra redan skrivit brukar det inte vara några större problem att ha honor och hanar i samma rum.

Däremot om du separerar hanarna från varandra för att använda dem i avel kan det bli problem med att få dem att fungera tillsammans igen. Men det är olika från hane till hane om de kan acceptera andra hanar igen efter att ha gått i avel.

Men angående att avla på omplacerings honorna. Vad är det för honor? Var kommer de ifrån? Ålder på dem? Vad ligger bakom dem? Är de lämpliga för att använda i avel? osv.

Kattjazz
0

Jag spanar än så länge efter lämpliga omplaceringar Glad Vill gärna ta hand om marsvin som behöver nytt hem istället för att ta bebisar. Självklart ska de vara lämpliga för avel för att det ska vara intressant. Mina hanar har stamtavla är friska men har inte ställts ut. Tänkte att jag skulle göra det för att se om de är lämpliga som farsor =)

Är det någon föresten som har ett honpar skinny eller lakeland som passar in på beskrivningen och behöver nytt hem så säg till.

//Katt

sajtvärd på Devon rex ifokus

[jejjas]
0

jag har heller inga problem att ha hanar och honor i samma rum, två av hanarna går i en bur precis brevid hon buren och jag har aldrig märkt att dom bråkat eller något =)

Knutte-love
0

Jag har inga problem med mina marsvin. förutom att en utav hanarna jag sak sälja är väldigt intresserad av Qruella och Lina eftersom lina har ungar och Qruella Brunstar.. Tycker så synd om han.:(

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

Abico
0

Har två vuxna hanar och en yngre hane med en vuxen hane ihop i burar under honor, utan problem. Ibland när någon hona är väldigt brunstig kan det bli fart på pojkarna men det brukar inte vara någon fara.

Dock har bara den vuxna hanen som går med den yngre någon gång parat. Jag är väldigt säker på att mina vuxna hanar inte skulle gå att ha ihop om någon av dom fick para en hona.

Hanna