Rakt i ansiktet
Ja, igår bestämde sig Domino för att rida på Rabarber från fel ände(igen… han gjorde det för bara två veckor sedan). Det resulterade i att jag fick klippa bort en spermaklump från den drabbade grisens lugg.
Är det någon mer än jag som har detta återkommande fenomen?
Så fort mina hanar kladdar ner varandra så gör de det i ansiktet på varandra.. bara en-två gånger har det blivit på någon annan del av kroppen. Minst tio gånger har jag istället fått klippa bort gegga från ansiktet.
Bifogar bild på lillgrisen som saknar en del av luggen nu.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

När jag hade mina alpacor (kullbröder från min första kull) så var den ena av den fenomenal att göra spermakumpar på den andra…
Han hoppade dock på sin bror på sidan och det var alltid där klumparna satt, aldrig i baken, huvudet eller så utan alltid på sidan (vilket jag och Alexander nog kan vara glada för).
Har dock aldrig varit med om det hos några av mina andra hanr som jag har/har haft utan det var just denna alpacapojken, Amadeus- tack och lov :-P
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Haha, du måste börja träna dina pojkar Louise ;) Dom kan ju inte gå runt hela livet och tro att man ska göra det från det hållet.
Mina hanar har aldrig varit på varandra så att det blivit några klumpar i pälsen. Där emot är dom på sig själva… Vi snackar alltså stelnat kladd från naveln och upp till nosen, hahaha ;)
Hanna
Mina killar låter bli att göra det där, vilket är tur :p Men de är iof inte långhåriga så det skulle nog inte fastna så mycket iaf.
Har faktiskt inte haft så mycket problem med spermaklumpar, några har jag hittat men inte så farligt. Nu har jag inte hittat någon på jag vet inte hur länge, inte ens Udo när han blev könsmogen höll på så :-S
Stackars Rabarber att få den mitt i pannan
#2 Får träna min lilla pudeldam också, sist hon löpte rusade hon fram till en hane och blev störtkär på sekunden. Bara det att dels var hanhunden kastrerad, dels ska det göras bakifrån och inte framifrån och dels är det hanen och inte tiken som ska jucka :-P