Annonseringsregler för Marsvin.iFokus
Det är osäkert ifall samtliga medlemmar är medvetna om sajtens satta regler för annonsering, så ikväll har sajtreglerna för Marsvin.iFokus uppdaterats för att förtydliga de befintliga annonseringsreglerna.
Det är följande som gäller om man vill lägga ut en annons på sajten:
Samtliga annonser ska röra marsvin eller marsvinstillbehör. De som önskar göra reklam för sin kommersiella verksamhet på sajten måste ha sajtvärdens medgivande.
Annonsen måste placeras i rätt kategori. Har man något att erbjuda eller sälja placeras annonsen i kategorin "Marsvin och tillbehör säljes/omplaceras". Har man något man önskar få, vill låna eller vill köpa placeras annonsen i "Marsvin och tillbehör köpes/lånas".
Man måste i rubriken märka sin annonstråd med respektive ärende inom en klammer, till exempel [säljes], [köpes], [sökes], [erbjudes].
Inaktuella annonser raderas. Med inaktuell menas att ärendet redan är löst eller att annonsen är över en månad gammal.
Även annonstrådar som inte följer annonsreglerna kan komma att tas bort och annonsören blir inte meddelad om detta.Avlivningshot tolereras ej.
Bytesannonser gällande marsvin är ej tillåtet, däremot är det tillåtet att sätta upp annonser om att byta marsvinstillbehör.
Tänk alltså på att putta upp fortfarande aktuella annonser regelbundet(dock krävs det ej oftare än vart 20:e-29:e dag), samt att meddela när ärendet är löst, så att eventuella intressenter vet att det inte gäller längre och vi bakom Marsvin.iFokus kan radera annonsen.
Annonser som inte följer reglerna kan komma att tas bort utan att annonsören meddelas.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Märkte nu att en av reglerna fallit bort när jag redigerade sajtreglerna. Jag har lagt till det i ursprungsinlägget. Det är regeln angående avlivningshot.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Hur ser ni på skänkesannonser?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Vi har ju säljes- och omplaceringsannonser och omplacering ser jag som typ skänkes (om man omplacera sitt djur tycker inte jag att man tar betalt- i så fall säljer man).
Så länge man ser till att djuret/-en får ett bra hem så tycker inte jag att det spelar någon större roll om man ger bort djuret/-en gratis, säljer det för fem kronor, 150 kronor eller 300 kronor- men troligtvis ökar chanserna att det blir ett seriöst hem (inte reptilföda eller annat) om man tar betalt, men som sagt så lännge "säljaren" tar ansvar att kolla upp det nya hemmet och förvissar sig om att det är bra så gott det går så…
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Vi har inte många regler rörande anonnonsering här på MiF.
Annonserna ska röra marsvin eller marsvinstillbehör, publiceras i rätt kategori, rubrikerna märkas på rätt sätt (se nedan) och avlivningshot eller bytesannonser som rör marsvin (ej tillbehör) accepteras inte.
Det borde med andra ord inte vara så svårt för annonsören att följa dessa regler (tråden där reglerna står är dessutom nålad och ligger således högst upp på första sidan för tillfället).
Ändå så publiceras det regelbundet annonser som inte följer reglerna (främst är rubriken felaktig) vilket har inneburit att vi, Sajtvärd och Medarbetare, har fått sitta och redigera så att det blir rätt och det borde vi faktiskt inte behöva lägga tid på.
Annonser som inte följer reglerna kan komma att tas bort och annonsören kommer inte att meddelas.
Tänk därför på att skriva rubrikerna på rätt sätt när du annonserar!
Det vill säga [Säljes], [Omplaceras], [Köpes] samt vad det är för något (inte bara marsvin, utan pethanar, rexhonor etc).
**SMF 237 Sweet Dream's
Men var hittar man dessa [Säljes] tecknen då? Har kollat mitt tangent bord så många gånger att ögonen är fykantiga och de finns inte :-S
#5 Under siffrorna 8 och 9 finns [bla bla] :) håll in alt gr och sen tryck på 8 och 9 :)
#6 Men varför i hela friden har jag inte sett dem :-O Har letat som en liten idiot med senap i röven

Är inte så noga om det är "[]" eller "()"- så länge endera finns med och det står köpes, säljes etc inom dem samt att det står mer exakt vad det är som köpes/säljes än bara "marsvin" eller "söta marsvin" typ, som exempelvis rexhanar, skinnyhonor och liknande.
Jag tycker personligen att det ser snyggare ut med "[]" så därför använder jag mig av det ;-P
Som sagts tidigre i tråden så finns dessa tecken på tangenterna för 8 och 9, tillsammans med shift blir det () och tillsammans med Alt gr blir det [].
**SMF 237 Sweet Dream's