Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 3332 ggr
[Strawberi]
0

Vad gör du just nu? #8

Rubriken säger allt!

[Strawberi]
0

Själv lyssnar jag på musik dricker cola och trixar med hemsidan som vanligt typ.

HumlanochJuvel
0

Är inne på marsvin i fokus, chattar och är inne på lite andra sidor också, annars gör jag inte så mycket ^^ Skulle greja lite med hemsidan innan men orkade inte, så det får bli en annan dag x)

[jejjas]
0

Jag sitter och vkar över Gucci som ska föda när som (hoppas jag)

men det tycker inte hon utan hon sitter i matskålen nu XD

[Strawberi]
0

#3 - Hon är inte så sugen på föda nu.

[jejjas]
0

#4 snart hoppas jag

[Strawberi]
0

#5 - Ja jag med :-)

[jejjas]
0

ska blanda kli gröt nu till 20 marsvin och 1 råtta fast råttan ska få spagetti i sin gröt =)

Royalz
0

Jag sitter här och lyssnar på musik. Tänkte jag skulle gå ut på en prommenad med hunden innan bebisarna ska ha mat kl 22 :)

[jejjas]
0

Nu sitter jag och funderar på vart allt folket är?

[Strawberi]
0

Här sitter jag, livrädd kolalr på övernaturligt.ifokus jag skiter nog ned mig snart så fick stänga ned.

[jejjas]
0

Nu har jag Nattat djuren :)

Abico
0

Jag har snott syrrans dator, börjar få panik över att min dator är nerpackad, och ska strax natta marsvinen i hallen innan jag går och lägger mig på min luftmadrass i vardagsrummet ;) Tidig uppstigning imorgon inför en lång dag med jobb, måleri och körskola *pust*

Hanna 

[Strawberi]
0

#12 - du… JOBBA FÖR BÖVELEN INTE IHJÄL DIG!!

Dricker äppelmer och dör av uttråkning

FeliciaS
0

Jag har ont i huvudet, fick det i eftermiddags när jag mockade i hagen i solen. Nu har jag druckit massa te så huvudvärken är på väg bort, men jag behöver springa på toa hela tiden ;) Imorgon ska jag på intervju så nu ska jag snart lägga mig.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[jejjas]
0

jag ska gå in och kolla Gucci nu =)

[Liinda]
0

Jag sitter och är smått sur på mig själv för att jag åt så mycket godis att jag fick ont i magen :P

[Maijah]
0

Jag har grymt tråkigt och undrar vad jag ska hitta på. Visserligen är klockan ungefär kvart i 12 och jag borde gå och lägga mig då jag lyckats vända på dygnet helt och hållet redan men jag vill inte gå och lägga mig. Kan säkerligen inte somna än heller, va uppe till 3 igår som vanligt, och jag kommer inte änns ihåg när jag gick upp *suck*

Nä jag måste verkligen försöka "vända tillbaka" dygnet.

Moa-16
0

#17 Då är vi iaf två som har hamnat där -.- Tänker dock inte försöka vända tillbaka dygnet förens skolan börjar..

[Maijah]
0

#18 Ja jag tror det är rätt många faktiskt :/

Nä men jag är vill inte sova bort alla dagar, för om jag är vaken till 3 då sover jag också till 3 i princip :p Så då hinner jag ju inte änns göra något på dagarna typ..

Moa-16
0

#19 Oj, måste du verkligen sova så länge? ;) Jag vaknar senast 11 oavsett när jag går & lägger mig.

Fiona
0

Har precis packat det mesta inför falsterbo och ska sova!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[Maijah]
0

#20 Japp, jag blir helt seg om jag sovit för lite :p Föressten älskar jag att sova ;)

Creation
0

#20 Lyxigt :-P Jag önskar att jag funkade som du. Min kropp vill alltid sova ca 8-10 timmar.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Royalz
0

Sitter här och matar bebisar. Är så fruktansvärt trött, får aldrig sova  mer än 3 timmar åt gången. Tur att det bara är ca 4,5 dagar kvar som dom ska ha såhär ofta.

Moa-16
0

#23 Jo, jag oxå.. Men om man sover till 3 har ju hela dagen gått. Gick & la mig 3:30 och är redan uppe :D

Creation
0

#25 Ställer du in klockan eller vaknar du av dig själv? :p Jag kan inte vakna ordentligt av någotdera ifall jag inte sovit mer än 6-8 timmar.

Moa-16
0

#26 Jag vaknar helt av mig själv! Hunden måste ju ut oxå. Dock är det jag som tvingar upp henne -.-

freddiie
0

Ska göra mig själv frukost snart, sedan blir det marsvinsbad! :)

Atensia
0

Har precis ätit upp två riktigt goda köttbullemackor :), och ska nu kika runt lite på iFokus innan marsvinen får sin frukost och en stund efter det deras medecin.

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Creation
0

**Nu är det nog dags att gå och väcka syrran med frukost på sängen, hon fyller arton år idag! :)

#27** Du ska bara veta hur avundsjuk jag är på dig för det ;)

[jejjas]
0

Jag har precis varit inne å get marsvinen gräs , ska dricka upp kaffet och sen vet jag inte vad jag ska göra :)

[Strawberi]
0

Nu är jag också vaken, jag somnade till min Kent playlist underbart!

Nu sitter jag och tar igen vad jag missat under morgonen här på iFokus snart ska jag gå och väcka marsvinen! :-)

[jejjas]
0

jag sitter och dricker kaffe samtidigt som jag diskuterar med sambon om vi ska äta tai mat eller räckmacka XD

marsvin-90
0

Dricker kaffe o funderar på en massa saker som måste göras. Bland annat har inte Y-kullen fått sina namn än, Fy på mig! O måste fotografera bebbarna, har inte tagit kort på dem sen de va nyfödda! Får åka till min kompis o låna kamran till de nån dag. Måste planera vilka utställningar ja ska åka på, vilka ja ska sätta ihop som kommer hem från parningarna m.m.

De e 2 dräktiga honor som kommer hem + 1 hane, o mina honor har en tendens att inte gå ihop med varandra till skilldnad från mina hanar som kan gå 5 stycken i grupp. Tror de e dags o bygga ett till burskåp fast på andra sidan väggen Oskyldig

Abico
0

Kom jyst hem från jobbet, en hel dag "lagande" av fotbollsplan. Har gräsfrön överallt ;) Hungrig är jag också men ingen vill laga mat åt mig…

Nåja, jag får sätta fart nu så att jag hinner måla ett varv i rummet innan jag ska iväg på teorilektion (2h). Förhoppningsvis hinner jag måla ett varv till i kväll. Måste köpa mer färg imorgon, kan någon påminna mig?

Hanna 

[jejjas]
0

jag springer som en idio´t mellan datan och marsvins rummet XD ser ut som om det är något på G nu :D

Moa-16
0

#35 Du har verkligen fått det här med sommarlov om bakfoten9

Royalz
0

Sitter här och försöker få igång min våg som inte vill funka alls. Kanske beror på att jag råkade trampa på den förut? Eller den startar, men det går inte väga^^

Abico
0

#37 - Jag måste ju passa på ;)
Den här veckan är lite extrem, förhoppningsvis blir jag klar med mitt rum så att jag och marsvinen kan flytta in igen innan helgen är över. Sen behöver jag inte måla mer. Och jag har (tror jag) bara en teorilektion nästa vecka förutom den idag och sedan är det inget innan i augusti. Så då kan jag fokusera på att dra ihop lite pengar på jobbet och sedan på att spendera dom ;P

Hanna 

Moa-16
0

#39 Haha, jag blir stressad jag bara läser den där listan! Herregud… Iofs skulle jag oxå vilja ha ett sommarjobb. Eller ja, pengarna i vart fall. Du kanske kan dela med dig? ½? -.-

[jejjas]
0

Har precis pratat md en mycket leden syster :(

Lexxi
0

Kokar ris till matlådan jag ska ha i morgon och fixar med marsvinens hemsida :p

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

Royalz
0

Jag matar bebisar. Sen ska jag städa 2 hamsterburar och efter det ska jag bara sätta mig i soffan och slappa och inte göra något.

[jejjas]
0

sitter å gråter käns som det inte finns någon hejd på min otur Gråter

[Strawberi]
0

#44 - *tröst kramar* Beklagar gumman Gråter

[jejjas]
0

#45 tack =)

emelie92
0

Just nu överför jag nya foton till datorn som jag kanske ska slänga upp på bloggen eller något.. hmm.. :P

Abico
0

#40 - Nej du ;) Pengarna investeras rätt in i pågående rumsfix och marsvinsliv.

Hanna 

Moa-16
0

#48 Aja, jag får ställa mig på gatan & sjunga. Kanske får en 5 för att sluta om inte annat.

[Strawberi]
0

Kom just hem efter varit på landet och hälsat på valpar och hästar!

[jejjas]
0

sitter i soffan å käkar wvingummi =) ska snart gå ner till garaget och hämta hö =)

Abico
0

Sitter och klämmer i mig frukost och ska iväg till jobbet snart, åhhh vad jag vill gå och lägga mig i den goa sängen igen.

Hanna 

Atensia
0

Äter frukost och kikar runt på iFokus, men snart ska jag nog gå upp och fortsätta på 3:e säsongen av True Blood :)

Creation
0

Jag packar och dubbelkollar buss-och tågtiderna. Ska idag till Hudiksvallstrakten för att bo där några dagar. :-)

[Strawberi]
0

Gick ''nyss'' upp. Ska snart sätta igång och baka åt min bror (som varit in på akuten för han knapt kan gå, jävla cancer försvinn!!!)

Moa-16
0

Irriterar mig på att dom lägger väg utanför mitt fönster. Helt i onödan dessutom..

#55 Det är en hemsk sjukdom! Hoppas han blir bättre!

Inlägget redigerat av administrator då svordom användes.

[jejjas]
0

jag har precis gott upp =)

Atensia
0

Nu sitter jag och njuter av iskall päronsaft och en chokladmuffins efter att ha städat rent hos marsvinen, virkon-badat alla fyra grisarna, virkonat deras bur och all inredning + att jag virkonade golvet i marsvinsrummet efter att marsvinen hade varit ute på det och sprungit. Ska bli så skönt när ringormen är borta!

marsvin-90
0

#53 Var fick du tar på 3 säsongen av True Blood? Något du kan skicka till mig ? Oskyldig E helt förälskad i den serien!

Abico
0

Har ingenting att göra… Färgen är slut och vi ska åka och köpa ny först imorgon. Jag får panik av att sitta stilla Tungan ute Vill ju ha klart rummet! Risken finns att jag drar igång något annat projekt nu istället *s*

Hanna 

Atensia
0

#59 Ja visst är den bra! :D Jag kollar säsong 3 på megavideo.com sökte runt lite på google och hittade den där tillslut, så snart har jag sett de 3 första avsnitten av säsong 3 som kommit ut i USA. Om du inte hittar den kan jag skicka en länk på msn :)

Abico
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Woah! Vilken färg!
Inte riktigt som jag tänk mig men det kan nog blir skitbra ändå, nu ska här målas ;)

Hanna 

Atensia
0

#59 kom även på att på tv.blinkx.com kan man söka på True Blood och då hitta vidare till sidor där kan man se avsnitten gratis.

[jejjas]
0

jag mockar i marsvins burarna =) plockar bort gammalt hö och blött spån vill inte ha flug larver i XD

Atensia
0

#62 Snygg färg! :D

freddiie
0

Rumstädning idag, under buren, i buren, och sen ska marsvinen 'städas' också, kloklippning, göra rent öronen, borsta och klippa päls :)

[Maijah]
0

Vända tillbaka dygnet, gick väl som väntat, gick upp 2 idag hehe. Äsch, det är ju så skönt att sova ju! Ska försöka igen iaf.

Grisarnas burar har precis städats..

[jejjas]
0

nu har jag precis ätit så nu ska jag fortsätta städa hos djuren =)

[Strawberi]
0

gäspar.. min hemsida gör inte sig själv :((

Royalz
0

Sitter här och äter jordgubbar och kom precis på att ungarna visst skulle ha mat för 15 min sen :p Aja, bara att mata dom små då.

Sen ska jag städa burar som jag sagt sen igår^^

[Strawberi]
0

Dricker cola, lyssnar på NeverShoutNever! Underbart, det är regn på väg tror jag, funderar på duscha lite senare =)

[jejjas]
0

nu sitter jag och dricker kaffe och skriver på msn =) har även strtat krig mellan mig och dom snablarns flugorna XD

Abico
0

Åh, vad mitt rum blir fint ^^ Hoppas att jag och grisarna kan flytta in i helgen.

Nu ska jag nanna luftmadrass ;) Vi hörs imorgon.

Hanna 

[jejjas]
0

äter vingummi å ser på tv =)

Royalz
0

Jag har precis anmält mig till en utställning i Norge den 21/8 :)

freddiie
0

Pust, rummet är färdigstääädaaat! :D Så nu bara chillar jag, och kom precis på att maten serverades för en timma sedan och jag sa nejtack och nu är jag HUNGRIG :c

[Strawberi]
0

Hm fixar hemsidan nyss nannat marsvinen ska själv nanna när jag är klar med hemsidan :-)

[jejjas]
0

nu äter jag popcorn och har suttit och läst på salvatensguden =)

Abico
0

#75 - Oj, norge? Det var inte illa :P
Jag vet inte om jag skulle orka åka dit, det är väl där det krävs vet.intyg för att komma in?

Hanna 

Denna kommentar har tagits bort.
Royalz
0

#80 Det är ett par mil kortare dit än vad det är till dom närmsta i sverige ;) Så jag tänkte, varför inte.

Jo egentligen behövs det veterinärintyg, men dom flesta åker utan det. Men får se vad det kan kosta att besikta några små marsvin här hos den billiga vetten, det blir nog inte så dyrt :)

Abico
0

#81 - Haha, ja dåså.

Hanna 

[jejjas]
0

Nu har jag precis instalerat dom 3 helg marsvinen hos mig =)

Sandra-B
0

Jag äter lite glass och pausar.

Har precis klippt klorna på alla grisarna samt tagit nya kort på dem till hemsidan.

Snart kommer syrran hit för att hämta lite saker.
Ska ta och uppdatera hemsidan lite, bland annat byta ut bilderna jag har nu mot de nytagna (måste bara ladda in dem först) och sen ska jag nog ta och gå ut en runda med någon av hundarna om några timmar

I övrigt idag har jag suttit vid datorn, varit ute med en av Annas (starlights) hundar två gånger, varit nere i stan en snabbrunda samt varit på begravning :-(

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[jejjas]
0

jag ska nu åka och köpa moröter till marsvinen har set att dom har fina på coop med blast å allt =D

Royalz
0

Jag har precis städat hanarnas burar. Ska städa 3 hamster burar också sen ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen :)

Atensia
0

Har precis varit en sväng till skogen med hunden, och gett marsvinen tidig kvällsmat. Nu ska jag bara ta det lugnt, orkar inte göra något särskilt i den här värmen ;)

Lexxi
0

Har gett marsvinen lite vattenmelon och nu är det min tur att äta. Blir pizza som älsklingen gjort :)

Mvh Alexandra

Atensia
0

Kollar på Walk the line på 3:an, innan blev det två avsnitt Vampire Diaries :)

[jejjas]
0

sitter å funderar på vad man ska hitta på..

Abico
0

Sitter här och halvslumrar, trött så trött. Efter ett par mycket blöta och leriga timmar på jobbet imorse bar det iväg till Göteborg för att titta på bl.a. IKEA. Hemma igen framåt kvällen och de senaste timmarna har jag målat och grejat i rummet. Jag tror och hoppas innerligt att jag redan imorgon kväll är instalerad där med marsvin och dator :P

Hanna 

[jejjas]
0

jag slog precis ihäl en mygga som landade på skärmen. blev en äklig blod fläck kvar Skrikandes

Lexxi
0

Funderar på att åka en runda till Granngården, IKEA och djuraffären.. Behöver lite nya grejer till Grisarna

Mvh Alexandra

[jejjas]
0

har precis gott upp, så jag dricker kaffe ska snart åka och bada =)

HumlanochJuvel
0

Ska snart åka till hästarna, väntar bara på att mormor som ska skjutsa mig och Caroline dit ska komma :)

Atensia
0

Väntar på att mina nybakade chokladmuffins ska svalna så att jag kan provsmaka :)

Royalz
0

Sitter här inne! Går ju inte att gå ut, det är så så fruktansvärt varmt.

Men ska försöka övervinna värmen och gå ut och bygga något hus eller liknande till marsvinen snart :)

[Liinda]
0

Nämen gud! Här sitter jag och har värsta sockersuget sen ser jag att du skriver choklad muffins :O Inte snällt hahah :P

Lexxi
0

Har ännu inte kommit iväg på min marsvinsshopping.. Fastnade i renoveringen av marsvinens hemsida i stället :p Har kommit en bra bit på väg nu :)

Mvh Alexandra

Abico
0

Har släpat möbler och rullat bort papp hela förmiddagen. Nu börjar saker komma på plats, de första marsvinen är inflyttade! Hurra vad skönt :D

Hanna 

[jejjas]
0

Jag har precis kommit hem efter badet =) ska in i duschen sen laga met och sedan ska vi i väg och se på Diggelo konsären =D

Atensia
0

#98 De var riktigt goda kan jag ju säga ;)

Abico
0

Jag fattar inte att jag är så kissnödig idag, springer på toa hela tiden känns det som ;)

Hanna 

Atensia
0

Precis kollat ett avsnitt av Vampire Diaries, hemskt beroendeframkallande serie ;) Nu ska jag ta en kall dusch :)

Abico
0

Sitter och funderar på var jag ska göra av mitt nermonterade datorbord så att jag får in den sista buren på rummet… Kanske kan lägga det i trädgården bara.

Hanna 

[Strawberi]
0

Lyssnar på amanda jensen och dricker cola :-)

[jejjas]
0

smälter bort i värmen :(

Lexxi
0

Är ännu en gång sur på mig själv för att jag sätter mig och kollar på marsvin till salu.. Det är farligt! Hokus pokus så har jag skickat iväg ett mail om att jag är intresserad av en teddyhane :p haha så det kan gå

Mvh Alexandra

[Strawberi]
0

Ska snart skära upp ….. mockarutor jag bakat. Just nu sitter jag och skrattar

Royalz
0

Ska packa upp sakerna från SM hade jag tänkt, har inte gjort det än ;) Haha.

[Strawberi]
0

#110 - det gjorde jag i veckan ;-)

Knutte-love
0

#110 Ojdå dom hade jag glömt nästan. :P

Jag väntar på att mamma ska komma hem och göra mat, jag håller på att hungra ihjäl (nästan)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

Abico
0

Har målat en byrå och funderar nu på om jag ska sätta mig och sy eller städa burar…

Hanna 

Atensia
0

Väntar på att mamma ska komma hem så vi kan ge marsvinen deras medicin, ska även lägga in ett par kylklampar i deras bur, och när det blir lite svalare i marsvinsrummet så ska de få komma ut och busa på golvet :)

Abico
0

Marsvinen har just fått frukost och nu ska jag iväg till jobb *gäsp*

Hanna 

[jejjas]
0

sittare å dricker kaffe, ska snart packa ner  Hawaii i sin transport då han ska upp till Sthlm i dag =) sen sja jag dra i väg till min pracktik som faktist är i en djuraffär =)

Atensia
0

Smsar med en kompis för att försöka ordna ihop det så att vi kan cykla till sjön ;)

Abico
0

Uhhh… hemma och myycket svettig efter att ha tillbringat de senaste timmarna åt att gräva hål i en fotbollsplan under stekande sol.

Hanna 

[Strawberi]
0

Är jätte orolig över sophie, hon bajsar verkligen jätte mycket… Uhhh och inte ser jag nå i pälsen heller :(

Abico
0

#119 - Att äta som en häst och bajsa som en elefant går i släkten ;)

Hanna 

[Strawberi]
0

#120 - det förklarar ju allt!!

Nån som vet om stronghold eller vad det heter är receptfritt? Har inte råd med vetten nu så blir att behandla själv.

[Maijah]
0

#121 Stronghold är receptbelagt, vad jag vet.

Jag dricker kaffe och är på superdåligt humör…. Trött trött trött!

[Strawberi]
0

#122 - attans..

Royalz
0

Jag håller på och skriva lappar hur pappa ska sköta djuren och vad dom ska ha för mat osv nu när han ska passa dom i 4 dagar. Åh vad jag kommer sakna dom.

[Maijah]
0

#123 Ska vetten isåfall behandla dem med stronghold? Ja isåfall kan det ju kosta en summa. Men dina har väl inte Ohyra?

#124 Vart ska du då? :)

Royalz
0

#125 Jag ska till Arvika Festivalen :)

[Liinda]
0

Jag sitter svettig och trött hemkomen från jobbet :P Har just fått besked på att jag fått ett till jobb :P Så i veckorna jobbar jag hos veterinärerna och endel helger på djuraffär, och jag som var rädd att inte få nåt jobb haha

[Maijah]
0

#126 Aha, kul! ^^

[Strawberi]
0

#125 - jadu det vet jag inte. Sophie har ju något men ingen vet vad och jag funderar på om det kan vara hormonerna? Mamma tjatar om det. Men det är ju bara hon som får det om de hade vart nå hade alla andra fått liksom..

[Maijah]
0

#129 Hmm ja knepigt :/ Hormonerna, ja hon är väl dräktig? Vet inte men ja det är ju mycket hormoner då.

[jejjas]
0

Jag har precis kommit hem efter en varm och svetig dag på praktiken, inte nog med att man måste städa burar hemma fick göra det på praktiken med XD men å sika söta marsvin jag gosat med =D

Lexxi
0

Precis kommit hem efter en dags jobb plus en shoppingrunda. Köpte bla lite på IKEA till grisarna och en ny sopborste!

Mvh Alexandra

[Strawberi]
0

#130 - ja hon är ju dräktig.. Alltså vaf*n ska det vara så svårt att det inte är nå. Blir irriterad när jag inte ser ett skit i pälsen utom mjällen som hon hade jag bada henne i mjällschampo nu är det borta..

[Maijah]
0

#133 Hmm, kollat med typ förstoringsglas? Man vill ju helst inte dra iväg till vet med en dräktig hona heller om det skulle vara något :/

[Strawberi]
0

#124 - precis jag sitter och kollar nu med förstringsglas.Skulle behövt ett bättre men får duga i guess.

Abico
0

Sitter och tittar på ställningen i årets marsvin och blev väldigt förvånad över att se Vincent på en 14:e plats bland rexarna, hahaha XD Hur gick det till?

Hanna 

marsvin-90
0

Sitter med o tittar på ställningen i årets marsvin o blev med förvånad för Ultimate e med på 13 plats i petclass! Visserligen e de ju lite fel ägare dock xD

[jejjas]
0

nu ligger jag i soffan å ser på djurpolisen

[Strawberi]
0

Lyssnar på you and me song. Ska sätta igång med sidfixning åt Jessica nu :-)

freddiie
0

Äter bulle, mormors bulle för att vara exakt. Sedan längtar jag fasligt mycket till helgen, det är ju Fallens Dagar och det är nog den roligaste helgen på året i Trollhättan!

[jejjas]
0

uptäkte just att bateriet i klockan på väggen har kollat dax att byta det kanske för inte är klockan kvart i 10 inte

#139 =)

#140 det är ju bara roligt om dom har karuseller annars kan de vara XD fast fyvärkerierna på söndag är alltid roliga =)

Abico
0

Sitter och surar och är på värsta tänkbara humör, och jag vet inte ens varför ;)

Hanna 

freddiie
0

#141 Glöm inte den enorma marknaden också :D jag älskar det !

[jejjas]
0

#143 ne det är sant :)

freddiie
0

#144 Joho :O Det är dessutom ett underbart tillfälle att träffa nya vänner :)

Abico
0

Äsch, nu får jag ta och rycka upp mig. Fortfarande på skithumör men eftersom jag suttit här och tjurat i två och en halv timma nu kommer jag knappast att bli på bättre humör av att sitta kvar här.

Hanna 

[jejjas]
0

jag ska laga mat nu

Royalz
0

Ska snart äta mat.

Ikväll ska jag se Eclipse på bio :)

[Strawberi]
0

Ska fika faktiskt.

Abico
0

Gaaaaah!! Skrikandes
Välte just ner min helt nya och svindyra lampa när jag skulle ge marsvinen hö. Nu har jag glasskärvor över hela golvet.

Det känns som om det här satte stilen på den här dagen, och jag som äntligen hade börjat bli på bra humör igen. Nu ska jag iväg till jobbet och så gräs, jag är ruskigt trött på gräsmattor vid det här laget. 1½ vecka kvar….

Hanna 

[Strawberi]
0

#150 - :( Lycka till på jobbet!

Mår illa, vet inte varför vakna med ett ryck av katterna höll på nu mår jag illa ist :(

[Maijah]
0

Jag har så tråkigt!Obestämd

Royalz
0

Jag har precis städat buren åt honorna så dom har det rent och fint. Ska snart städa hamstrarnas toalätter och sen ska jag fortsätta och packa lite mer saker som jag ska ha med mig.

[jejjas]
0

syrran kom precis hitt så vi ska trimma =) ska även betala betala anmälnings avgiften till utstälningen i dag =)

[Strawberi]
0

Jag fikar! :-)
Hahaha, och dricker saft mums! Ska snart lyssna på Kent eftersom mina skivor kom idag <3

Atensia
0

Just nu kikar jag runt på iFokus, annars gör jag inget särskilt :)

Royalz
0

Jag har precis matat bebisar. Gud vad det svider att vara bort från dom i 4 dagar.

Men jag har iaf sagt till pappa att han får ge dom vatten i spruta om dom skulle vara slöa och det har han gått med på som tur är.

[Strawberi]
0

Ska bygga bur! :D

Abico
0

Någon som vet om man bara kan dra in en spik i gipsvägg? Eller ska det krånglas med specialskruv och grejer?

Hanna 

Royalz
0

#159 Det går inte att spika i en gipsvägg, utan det måste måste sätta i en plugg eller vad det nu kallas och sen skruva.

Abico
0

#160 - Äsch vad jobbigt :P

Hanna 

Royalz
0

Nu har jag matat bebisarna för sista gången. Åker om ca 20 min.

Hur ska jag kunna sälja dessa ungar sen? Jag är såå fäst vid dom alla, men kan ju inte behålla allihopa :/

Lexxi
0

Sitter och drömmer hopplösa drömmar (i alla fall innan nyår) om en bokhyllebur till flickorna

Mvh Alexandra

Abico
0

Sitter och tittar på Top Model och gråter ikapp med tjejerna i tv. Det är inte rättvist att så många måste åka hem Gråter Så sorgligt att så många drömmar krossas, usch.

Hanna 

[Strawberi]
0

Hanna.. Ibland är du lite för mycket! ;-)

Funderar på se family guy..

FeliciaS
0

Har jobbat min tredje arbetsdag idag, är helt slut :P Framförallt eftersom jag fick alldeles för lite sömn då jag skulle upp och fodra imorse. Nu ska jag äta middag!

#164 Livet är inte rättvist, inte för alla ;)

Mvh Felicia

[jejjas]
0

jag ar precis kört hem min syster =) så nu ska jag se på unga mödrar med gubben å längta efter egna barn =)

Atensia
0

Sitter och kollar på Miss Marple :)

Abico
0

Har gett marsvinen kvällsmat och tänkte gå och lägga mig, trött som jag är med huvudvärk och illamående.

Hanna 

[jejjas]
0

jag har precis badat den smutsigaste skinny ungen jag sett XD fattar inte hur hon mär sig åt..

Creation
0

Kom nyss hem, två klänningar och en tröja rikare :-) Det var härligt att ha lite pengar att spendera igen! Nu har jag inte så mycket kvar dock… :p

marsvin-90
0

Har varit o köpt Vaxdukar för 25kr/m behövdes 6m till mina 8 burar. + Gardin så att solen inte skiner in så dant så de blir så hett. Ska sätta ditt Vaxdukarna nu då vi precis har skärt upp dem i bitar.

Abico
0

Piggnade till lite när jag fick veta att jag får bygga en till bur ;) Och jag som absolut inte skulle ha en till bur… Får allt se till att mamma och pappa skriver på ett kontrakt där dom innerligt lovar att stoppa mig om jag börjar skaffa en massa marsvin som jag inte ska ha.

Lite ledsen efter beskedet att SCh Mosaique's Ice-Scream dött idag Gråter Gillade verkligen den hanen även om han bara bodde här ett kort tag, känns skönt att ha en son efter honom och veta att ytterligare två bor i fina hem.

Fina "Isse" på bild.

Hanna 

Knutte-love
0

#175 Va?? Nej. :'( HAn var den första jag ställde i gurkätartävlingen.='(

Kramiz Amanda och Danny!

Abico
0

#174 - Det verkar inte bättre, helt oförklarlig och plötslig död :( Skönt att det gick snabbt ändå om han ändå skulle dö. Men han var en fin pojke.

Hanna 

Knutte-love
0

#175 Oj, ja tur det. han slipper lida iallafall.  JA han var verkligen en fin grabb. :(

Kramiz Amanda och Danny!

Abico
0

Ska iväg till jobbet, är på strålande humör idag, utan huvudvärk och illamående :)

När jag är färdighobbad ska jag svänga förbi Jysk och köpa typ till utställningsplattorna, tror att det får bli lila. Och så ska jag kika på vaxduk till buren.

Hanna 

[jejjas]
0

jag har ganska nyss gått upp, väntar på att kaffet ska bli klart, väntar även på stora syrran som ska hämta mig =) ska fota valpar på 3 veckor i dag =D

marsvin-90
0

Precis gått upp o ska göra kaffe e så sugen! Sen kommer 2 små busfrön som ja ska vara barnvakt till, då min bror ville åka o shopa ifred =P

Atensia
0

Lyssnar på Spotify - John Mayer :)

[Strawberi]
0

Pratar i tele med Elin :-)

freddiie
0

Sitter och skrattar åt min galna lilla skinny som leker med skokartong-husen ;O Han biter tag i dem och typ kastar omkring dem, och när han har vänt dem så sätter han sig däri och äter hö :D Ahaha, gubben då <3

Atensia
0

#182, haha så där brukar mina grisar också göra, särskilt lunkan hon går in i ett papphus och knuffar till i taket med hjälp av huvudet så att det ska välta :P Sen strosar hon bara vidare som att inget hänt ;)

Lexxi
0

Har precis kommit hem från ännu en dags jobb.. I morgon jobbar jag bara halvdag, sen är det helg!

Mvh Alexandra

Abico
0

Har just trimmat lite på Kira och Maggie och gett Max ett bad inför morgondagen :)

Nu ska jag och syrran gå och köpa godis och margarin ;)

Hanna 

Fabiola
0

Lyssnar på musik men nu ska jag ut med syrrans hund :). Har även diskat och städat lite (som vanligt. Ändå ser det aldrig städat ut)

Abico
0

Snickrar Cool

Hanna 

[Strawberi]
0

Är arg.

FeliciaS
0

Fick just lite smått panik över att jag insåg att utställningen i Brastad är jättesnart, drygt 3 veckor! Förvånad

Mvh Felicia

Abico
0

#189 - Ojdå, så snart? Jag måste anmäla mig… Men jag började faktiskt trimma idag :P

Hanna 

[Strawberi]
0

#189 - oj o.o jag som knappt börjat trimma OMG NU MÅSTE JAG BLI KLAR?!

freddiie
0

Sitter och är tacksam över plexiglaset på burens långsida, för det är så hemskt hemskt gulligt att titta på tre marsvin som har täckat :] Marwin har grävt en grop i ströet och sover där med huvudet på sne. übergulliiigt <3

Creation
0

Färgade nyss syrrans hår. Sista gången jag ger mig för hennes tjat, hon skyller bara alla fel på mig så fort jag försöker hjälpa henne…

#189 Stressa mig inte Förvånad Jag vet inte om jag ska dit än och måste kolla efter skjuts från Gbg nu på en gång ifall jag ska det.

Lexxi
0

Ska ganska snart åka till jobbet. Halvdag idag. SKÖNT!

Mvh Alexandra

Abico
0

Ska snart iväg till jobbet, men det är fredag och snart är de helg! Och nästa vecka är sista veckan *wiie* Har just kollat upp busstiderna för eftermiddagens bussutflykt för mig och Max också :P Tvivlar på att det hjälper för Västtrafik håller ändå aldrig tiderna ;)

#193 - Men det är alltid lillasysters fel när det blir konstigt vid hårfärgning, min syster misslyckas varenda gång hon ska hjälpa mig ;)
Klart att du ska komma ner (det det är ju inte så långt ner den här gången :P)!

Hanna 

[jejjas]
0

sitter nå¨droicker kaffe ska snart åka till jobbet och får garanterat städa burar i dag med ..

Atensia
0

Längtar till Öland för att bada i havet ;) Som tur är tror jag att jag snart kommer dit :)

Abico
0

Just hemkommen från jobb. Tänkte försöka få i mig lite mat (annat än det godis jag petar i mig nu ;)) och konvertera en ljudbok till MP3 innan jag ska iväg till Borås.

Hanna 

Atensia
0

Ska iväg till affären och köpa hem vitkål och paprika, får mördarblickar från buren när det nu under ett par dagar "bara" serverats morötter och torkade nässlor ;) Om ändå vår gräsmatta inte var helt uppbränd.

[Strawberi]
0

Ska snart äta sen ska jag faktiskt börja plocka ur i mitt rum.. Sen riva tapet kanske hinner spackla till kvällen vi får se.

Abico
0

Har skurit upp matsäck till Max och pussat på honom, snart ska vi gå ut till bussen. Förhoppningsvis kör Västtrafik som dom ska så att jag inte blir fast Borås i en timma eller något sånt ;)

Hanna 

Abico
0

Sådär, då var Max lastad. Mot Borås! :P

Hanna 

Moa-16
0

Gör inte så mycket.. Men tänka åka & bada med vovven. Marsvinen får stanna hemma!

#202 Vart ska du med honom då? Nu vet jag iofs inte vem Max är? En gris? :p

[Maijah]
0

Ska ta och träna lite, som vanligt…. Sen ska jag väl käka.

Sandra-B
0

Max är ett marsvin som Hanna har lånat som sällskap till sin lille hanbebis och nu ska han flytta hem till sin ägare (starlights) igen i samband med utställningen som är i Hässleholm i morgon :-)

Jag ligger på soffan, känner mig inte riktigt på hugget idag…
Benen känns som spaghetti och jag känner mig andfådd i princip så fort jag reser mig/gör något, dessutom svartnar det för ögonen till och från… :-/

Jag som behöver packa inför morgondagen, åka och handla samt fixa det sista på djuren…

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Creation
0

**Jag funderar över planerade marsvinsutökningen…

#195** Typiskt storasystrar… ;) men sånt tjafs hör väl till systerskapet, antar jag.

Moa-16
0

#205 Aha, på så sätt^^' Hoppas du kryar på dig!

[jejjas]
0

nu sitter jag å dricker kaffe =)

marsvin-90
0

#208 Då e vi 2 ;)

Abico
0

River i gaderober, vi har bord på loppis imorgon så här ska prismärkas och grejas hela kvällen.

#206 - Bara att spana in kullplaneringen på hemsidan ;)
Sätter Kira med SCh Trollstugans Alf efter Brastad tänkte jag, han är huuur fin som helst.

Hanna 

Atensia
0

Uppdaterar bloggen med en massa marsvins bilder ;)

[jejjas]
0

har prcis lakt in bilder på min systers valpar =) min favorit blan dom 4 som är Lille sylverster =D

Royalz
0

Åkte hem från festivalen redan idag. Vart helt slut efter att inte få sova på 2 nätter + att jag matat ungar i 2 veckor innan det och inte sovit ordentligt.

Ångrade lite att vi valde att bo på stora campingen ;) Våra grannar spelade hög musik fram till kl halv 6 på morgonen så man fick inte sova värst mycket.

Har sovit i ca 6 timmar nu när jag kom hem och är fortfarande trött.

Ungarna var pigga och glada och fick fortimel som dom slängde sig över.

Men det var kul så länge det varade :)

Atensia
0

#212 Naaw en liten valpis! Kyss Shar pei?

marsvin-90
0

Fick precis reda på att vi ska 50 Mil imorron till Gävle! För o hämta en skrot bil -.-'

Abico
0

#212 - Ååååh, så söt Kyss

#213 - Då blir det Hässleholm för dig imorgon ändå eller? ;)

Hanna 

[jejjas]
0

#214 japp det är det =)

#216 ja visst är han =) skulle lätt kunna ta med han hem

en söt bild till

Lilla Annie

Atensia
0

#217 Vad sugen man blir på valp ;)

[jejjas]
0

#218 oja det blir man värkligen

Royalz
0

#216 Nej, tyvärr inte :/ Hade tänkt det när jag åkte hem, men insåg att jag inte har några pengar kvar nästan.

[jejjas]
0

har suttit och spanat på sambons saltvatten akvarium =) han har köpt fiskar i dag =D å så vackra dom är =D

Abico
0

Sitter och halvsover, jättetrött efter en lång dag. Och morgondagen ser ut att bli lika lång med uppstigning innan sju *gäsp*

#220 - Tyvärr räcker inte pengarna till allt :(

#221 - Åh, dom är ju så fina :)

Hanna 

freddiie
0

Har varit nere på stan med bästaste kompisarna varit på en spelning med Kristoffer Hedberg (!!!), han är helt klart underbar ! :) Och han bryr sig liksom, han är riktigt schysst och sålde sina tröjor själv, han stod där och bara log. Och duktig som attans! :D Såklart blev det en finfin tröja som jag sitter här och kramar medans jag lyssnar på hans musik, hihi :-D

Lexxi
0

Ska ta ut marsvinen och sedan lägga mig i solen och bara njuta :)

Mvh Alexandra

[Liinda]
0

Ska börja planera burbygge idag. Ska bygga en liten övervåning till golvburen =)

[jejjas]
0

Sitter å njuter av regent som är =) funderar även på om man ska dra ner till stan i dag eller inte =S

Atensia
0

Har precis gett grisarna mat, oj vad dom popcornskuttade över lite paprika :)

marsvin-90
0

Nu har vi åkt 30 Mil så nu e vi snart i Sthlm om 3 mil! Bara 20 Mil kvar! o sen hela hemvägen 50 Mil till…

Atensia
0

#228 Du får ge igen sen och åka på en massa marsvins utställningar :P

marsvin-90
0

#229 Hur då? :P Varje gång ja vill på en utställning så har han bil tävling -.-' O om han väl kör så får ja stå för hela resan själv o de blir rätt mycket om man åker själv. =/

[Strawberi]
0

Nä tråden är seg Linnea gör en ny nu låser ni denna tack!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer