Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 2186 ggr
Royalz
0

Hässleholm 17/7

Någon härifrån som ska till utställningen i Hässleholm 17 juli? :)

Royalz
0

Jag anmälde mig precis dit och dom som får följa med denna gången är:

Paint Me Proud of Funny Farm - pet och klippt LH

Sitanes Spellerberg - pet

Caviecares Donna Dixie - ras och pet

Victor X of Funny Farm - pet

marsvin-90
0

Jag funderar fortfarande på om ja ska åka eller inte, blir ju så dyrt o min ekonomi e inte så bra. O om ja ska åka så vet ja inte vilka som ska med. Eller ja Tamburine Man ska ju definitift med i såfall, o så ska ja även hämta hem min hona som varit på parning hos Imargos.

Sandra-B
0

Jag ska dit, har precis anmält fyra stycken teddy, samtliga till ras.

• Sweet Dream's Madicken på Junibacke, hona över 8 månader.
  • Sweet Dream's Lovely Candybear, hane över 8 månader.
  • Sweet Dream's Can't Help Falling In Love, hane 5-8 månader.
  • Sweet Dream's Sir Neon of Love, hane 5-8 månader.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[starlights]
0

Har anmält ett marsvin:

DKCH SCH SunQuicks Canasta - Ras & Pet.

Atensia
0

Jag hade nog åkt om de inte varit för ringormen Skrikandes Men vi kommer igen i September istället ;)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Emmsann
0

Jag har väntat i månader på att få skriva i en sån här tråd!

Den 17/7 gör jag utställningsdebut och jag kommer ha med mig två marsvin, dock bara en som ska ställas :-)

Luneas Äppelmazarin - Ras & pet

Vi får se hur det går, hehe. Just nu så oroar jag mig över om att jag inte kommer hinna klart med trimningen men ja, Allt löser sig!

//Emma

queenlinnea
0

Jag ska dit!

Dexter får göra debut Cool

Emmsann
0

#7 Go Dexter!

//Emma

queenlinnea
0

Någon som har anmält sig och vet tiderna för incheckning osv?  Tyst

Abico
0

#9 - Den informationen skickas ut en vecka innan utställningen, i bekräftelsen.

Hanna 

Lyan
0

Kan jag ställa mina? De är färdigbehandlade den 4:e

[Tisslibiie]
0

#11 SMF vill att man väntar 4 veckor med utställning efter avslutad behandling

[Tisslibiie]
0

090315 Angående Ringorm
På förekommen anledning rekommenderar SMF att djurägare som har/har haft Ringorm avhåller sig från utställning minst 4 veckor efter avslutad behandling och sanering av hemmamiljön (gäller samtliga djur i besättningen/hemmet även leveransdjur). För att försäkra sig om att inte nya sjukdomsfall dyker upp i anslutning till primärutbrottet. Även sanering av transportlådor och utställningsutrustning (plattor, handdukar, kammar etc.) ska göras innan dessa tas i bruk igen. Detta för att minimera risk för smittspridning.

Lyan
0

#12 Skit :-( När utställningen är nära också :-(

Fabiola
0

Anmälde mina precis.

De som följer med är:

Oboy i Pet och Ost

Lillhagas Zaila i Klippt LH

Odessa i Pet

NinaS
0

Har också anmält mina pojkar nu. De två "stora" i ras och lillgrabben i pet.

1da98
0

Hur långt får man åka med marsvin ? i en bil ? :)

// Ida och marsvin.

"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

Royalz
0

#17 Hur långt som helst väll? :p

1da98
0

Jaha :D 33 mil ?

// Ida och marsvin.

"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

Royalz
0

#19 Ja :)

PernillaS
0

funkar inte att anmäla via hemsidan. finns det något annat sätt??

Sandra-B
0

Ja, har svarat i den andra tråden :-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

NinaS
0

Hur går det med förberedelserna? Här hemma händer det inte mycket, blir nog i sista minuten som vanligt!

Lyan
0

Jag tänker åka dit med husen iallafall och så prata lite skit med de man känner :-)

Royalz
0

Jag trimmar på ena teddyn som ska ställas i ras. Resten fixar jag nog iordning dagarna före.

Emmsann
0

Det går segt som attan med trimningen! Just nu kan jag bara se alla avdrag på poängerna framför mig som ryker fortare än vinden. Just nu har jag lyckats lägga trimingen på hyllan men jag ska, så fort jag hinner, ta ner den igen :-)

//Emma

Fabiola
0

ska bada min helvita lunka idag. resten av förberedelserna tar jag sista veckan.

Emmsann
0

Jag fick precis min bekräftelse! Nu längtar jag verkligen :-)

//Emma

Royalz
0

Nu har jag fått bekräftelsen :)

Herregud, kollade precis hur långt det var dit ner härifrån, och det var 42 mil :o

Emmsann
0

#29 Ojsan! Jag ska åka från Kalmar till Hässleholm, ca. 2 timmar. Vet dock inte hur långt det :-o

//Emma

Lyan
0

#30 Då får ni köra bra fort :-P Det är 40min till Hässleholm från mitt och 2timmar till Kalmar

Royalz
0

Jag kommer inte längre. Ska åka på Arvika Festivalen! :) Synd bara att missa utställningen, men bokade biljett nu i sista sekunden.. men men det kommer flera utställningar :)

Emmsann
0

#32 Åh vad synd! Du får ha det så trevligt på Arvika Festivalen då :-)

//Emma

Emmsann
0

Om en timma går mitt tåg till kalmar och så ska jag fixa och pilla med det sista där med grisarna! Ses i morgon :-)

//Emma

NinaS
0

Ska förbereda det sista nu. Har tyvärr mycket kvar… Får se om jag får gjort allt jag vill. Ska bli trevligt att besöka Sydväst iaf, första utställningen där för min del.

Sandra-B
0

Jag är i princip klar med djuren, lite fintrimmning kvar på två av dem bara. Tyvärr får "Harry" stanna hemma då han fått ett ordentligt bett i sitt öra vilket innebär att hans utställningskarriär är över :-(

Ska packa väskan, fylla transporten, handla och lite så bara sen är jag klar- ovanligt tidigt för min del ;-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
0

Lycka till imorgon!

Hanna 

[Tisslibiie]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh Evie kommer hem imorgon!^^ *Längtar*

Lycka till imorgon, hoppas ni för en toppendag! :D

Lyan
0

#38 vad är det för någon då? Skulle du inte få hem en roan sheltie?

[Tisslibiie]
0

#39 Hehe jo det också ^^ Men jag trodde aldrig att Uniaika skulle födas, eller att jag skulle få köpa henne. Och då blev jag förälskad i Evie (Nigella gjorde en tråd om henne och hennes bror Eddie) :) Så snart har jag nått mitt max-antal här hemma 5st, annars stryper min sambo mig :P

Lyan
0

#40 Ok, så Evie är en lunka då?

[Tisslibiie]
0

#41 Japp ^^

Lyan
0

#42 Ok, tur, för annars hade du fått med mig att göra om du fått hem en lilac krullis också :-P Är fortfarande avundsjuk för din underbara Uniaika hehe

[Tisslibiie]
0

#43 Haha!^^ Ska du till kalmar-utställningen i september? För tror att jag ska ställa ut henne i pet då :) ras är bara att glömma, fick ett mail från uppfödaren att Uniaika har fått ett hack i örat av en burkamrat :( Men det gör mig ingenting för jag hade ändå inte klarat av att rulla hennes päls :P

Lyan
0

#44 Tror inte det, det är ganska långt :-( Får se om någon annan ska dit så man kan samåka i så fall. Hade verkligen velat se henne!

[Tisslibiie]
0

#45 Jo det tänkte jag inte på :( hoppas att du hittar någon att åka med :)

Atensia
0

Såg Uniaika på din blogg, ruskigt söt! :) Jag tror att hack i örat kan ge avdrag i pet class men är inte säker. Men poängen är ju inte det viktigaste, det roligaste med utställningar tycker jag är att få träffa en massa marsvinstokiga ;)

Lyan
0

Jo, öronhack kan ge avdrag för vissa domare, iband bryr de sig inte alls och ibland blir det raka vägen ner i botten.

Dock har min Hugo blivit guldpet på minsta möjliga med 3 starter och han har ett hack

[Tisslibiie]
0

Okej tack så mycket! :) Är som sagt helt grön när det gäller utställningar, har helt enkelt inte haft tiden (fick min son nov - 09) och sen så tycker jag att det är elakt att tex hålla på och trimma marsvin (inget illa menat mot de som gör det!).

Ja, det där med att träffa andra marsvinstokar är det som lockar! :D Sen om man får bra placeringar är bara ett plus :)

Lyan
0

#49 Ja, ibland babblar jag så mycket att arrangörerna är trötta på mig då de jämnt får hämta mig när mina ska starta :-P

Placeringarna var ett plus för mig i början, nu hade jag blivit alldeles förkrossad utan 3 st i petfinalen, har blivit en stolthetsfråga. Fast jag hade gärna gott tillbaka till när jag aldrig ens var i närheten av silverkort just för att slippa prestationsångesten :-(

[Tisslibiie]
0

#50 Jag hoppas att det här med utställningar inte stiger mig över huvudet :( Vet ett flertal uppfödare som enbart är "rosettkåta" och därför bryr sig varken om inavel eller att marsvinet inte mår bra! Det gör mig så illa till mods att jag inte ens vet vad jag ska säga … Det enda de bryr sig om är fina rosetter och titlar och hur djuren ser ut … Själv bryr jag mig om personligheten sen är ett fint yttre ett plus, fast jag har aldrig stött på ett marsvin som jag ogillat fysiskt :)

Royalz
0

Jag åkte hem från festivalen idag, för jag var/är så j*vla trött. Har sovit från 12-18 och är fortfarande trött. Hade tänkt att åka ändå imorgon, men såg sen att jag inte hade några pengar för det :/ Så blir hemma.

NinaS
0

Ska försöka ordna det sista nu. Borde sova tidigt ikväll, väckarklockan ringer 3.30! Har tyvärr inte hunnit allt jag tänkt göra. Har inte hunnit sy några snygga överdrag till utställningsplattan, så det får bli handduk igen. Och så är det bara ett av två rasdjur som är trimmade… Den andra får följa med ändå, det blir ju träning iaf även om poängen blir lite sämre än de borde. Ses imorgon!

Abico
0

#53 - Jag och Thíndor håller tummarna för brorsan, har han lika mycket spring i benen som lilla vit här kan det nog behövas ;)

Hanna 

[Strawberi]
0

Idag ställs min ena hane från min första kull av queenlinnea. Ursh jag är lite nervös :P

FeliciaS
0

Hoppas det går bra för alla idag!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Atensia
0

Lycka till alla! :)

Sandra-B
0

Nu har jag varit hemma i ett par timmar- åkte hem redan vid 13.30 eftersom jag inte mådde så speciellt bra idag heller och mina djur redan var ställda.

Ansgar, Sweet Dream's Sir Neon of Love, fick 86p och rätt bra kritik- hans päls är fortfarande under utveckling, påminner väldigt mycket om hans morfars och den tog ett rätt bra tag på sig att komma så jag hoppas på det bästa :-)

Aztrid, Sweet Dream's Madicken på Junibacken, fick 87p och bra kritik- badade henne i sista stund (i torsdagskväll) så hon var tyvärr i lite mjukaste laget, är normalt strävare och skulle nog kunna fått ett till poäng iaf på pälskvalitéten, sen fick hon även ett poängs avdrag på kroppen då hon inte orkade stå riktigt ordentligt idag, gissar att det beror på värmen för det var otäckt varmt.

Elvis, Sweet Dream's Can't Help Falling in Love, fick 88p med CK och placerade sig 4/7 (har jag för mig). Bra kritik, dock fick han avdrag för att han var något liten i kroppen så jag får väl hoppas att han kan växa på sig lite :-)

Polka Pig's Violetta Wish, dotter till min SCH Polka Pig's Violet Wish, kan titulera sig som SCH precis som mamma, mormor, moster och en massa andra släktingar, från och med idag. Stod och gosade en stund med henne idag och hon är verkligen en underbar tjej, precis som jag kände när jag träffade henne för första gången för några månader sen :-)
Nu hoppas jag att hennes mamma är dräktig och det blir fina bebisar hemma hos mig om någon månad.

Lämnade även tillbaka den underbara hanen, Polka Pig's Josh, som bott tillsammans med Violet sen i maj- kommer att bli tomt efter honom här hemma.

I övrigt var det en trevlig dag och jag ser fram emot nästa untställning som för oss blir i Laholm i augusti :-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Emmsann
0

Nu kom jag nyss hem! Jag har nog aldrig varit tröttare och både Laban å Äppel sov hela vägen hem. Jag kom hem med en rosett och det var Luneas Äppelmazarin som blev BIS pet 5! Jag är jätte stolt över min grabb och domaren som var dömde väldigt rättvist. I ras gick det sisådär. Han fick ingen placering men dom tyckte han såg väldigt bra ut!

Hur gick det för er andra? :-)

//Emma

Royalz
0

#59 Grattis :)

Verkar som att det var en kort utställningsdag :)

Lyan
0

Jag kom hem med en extragris Skäms. Vienna flyttade till sin pappas ägare men jag ska ändå ställa henne i Laholm och med mig följde underbara Artemis Pereira, en kolande svart Cuma som varit "min" hur länge som helst egentligen

Emmsann
0

#60 Ja lite kort var den! Jag drog vid 3 och då hade dom 2 finaler kvar om jag inte minns fel.

//Emma

Atensia
0

#59 Grattis! :)

[starlights]
0

Kom innanför dörren strax efter kl. 18 och nu är jag så trött efter att ha fixat lite saker här hemma. Resultaten från idag finns att läsa i min blogg http://starlightsmarsvin.bloggagratis.se/.

FeliciaS
0

Grattis till samtliga för fina resultat :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Fabiola
0

Zaila Blev bästa klippta 3. Oboy blev 1/4 i pet och fick silverkort. blev inte placerad i finalen. Men nu kan han kalla sig för guldpet Oboy :)

Vi hade väldiga problem med att ta oss hem. Bilen vägrade att starta så vi stog väl en halvtimme utanför utställningslokalen och försökte få igång bilen. Efter att några snälla personer hjälpte oss så kom vi iväg:D

Lyan
0

#66 Var det du, din stackare :-( Undrar vad som var fel på den parkeringen för en annan tjej hade platt däck när hon kom ut :-/

Jag var den tredje stackaren som satt på trappen med ett överhettat marsvin :-( Han åkte senare hem med tjejen med platt däck och det senaste jag hörde var han på bättringsvägen :-)men det var sekunder från att han dog

Det var alltså inte mitt marsvin, jag blev bara sittande med honom för att hjälpa ägaren då jag ändå inte hade något att passa

Fabiola
0

ja nåt fel måste det vara på den parkeringen. :(

Bra att marsvinet är på bättringsvägen. Inte kul när sånt händer.