Arg på djurmagazinet!!
Gång på gång får man telefonsamtal från människor som har fått fullständigt fel information från djurmagazinet. Nu är jag fly förbannad på dessa anställda som fullständigt saknar av all kunskap om marsvin och kaniner.
FIck ett telefonsamtal av en förtvivlad mamma som köpt en kanin åt sin son, en hane på 10 veckor. Dom hade två marsvinshanar sen tidigare och frågade på Djurmagazinet om dom skulle kunna sätta ihop kaninen med marsviner och fick till svar att joodå, det skulle gå jättebra.
Det gjorde det inte, marsvinen jagar kaninen och nu har jag lovat att ta hand om dom, eftersom dom inte hade plats med en bur till och pojken ville absolut behålla kaninen.
Dom hade även frågat om det skulle funka om dom skulle vilja ha en till kanin sen att köpa en till hane och samma svar fick dom att det går ju jättebra för dom har ju flera hanar tillsammans. Men det är ju små ungar, så det går ju så klart bra tills dom blir könsmogna.
Man skulle vilja göra nåt, för så här dålig kunskap kan man inte ha om man ska arbeta på en djuraffär.
Försökte få tag på en mailadress för att skicka ett mail till dom i alla fall, men det gick inte att klicka upp, men ska försöka igen.
Jag tycker du ska ringa och prata med chefen till affären och på ett snyggt sätt lägga upp att dens anställda inte kan sin sak och att folk börjar märka det. Och att han bör göra något åt det innan folk slutar handla där för då blir han nog lite nervös och bryr sig mer om han vet att hans affär börjar få dåligt rykte.
Sånt blir man bara så arg på! Vårat marsvin, Morris, kommer ifrån en djuraffär (omplacerades sedan till oss av dem som köpte han) och där sa dem att han skulle ha vitamindroppar i vattnet och att dem godisstängerna inte var så farligt att ge dem (bara det att dem blir ju tjocka av dem) Så det levde Morris på sina typ första 2-3 år, godisstänger, lite grönsaker och vitamindroppar i vatten. Och dem i djuraffären sa inte heller att marsvin måste vara två, så han bodde ju själv i en bur som var godkänd för 2 marsvin men typ minsta storleken :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Har nu skrivit in lite information på hemsidan, har även skrivit att djurmagazinet lämnar ut felaktig information, vet inte om man vågar skriva så men jag har gjort det i alla fall.