När får marsvinsbäbisarna gå ut?
Ja, 1:När får mina marsvinsbäbisar gå ut?:) Vill att dom ska få gå ut och äta lite gräs senare. men när kan jag ta ut dom?
2:Och när vet jag att Hanen utav bäbisarna har blivit könsmogen? 3:Och sista frågan när kan jag dela hanen och mamman?
1. De måste ju väl vara vana vid att äta gräs (om de nu gör det när de är så små) annars kan de ju bli väldigt dåliga.
2. Om han börjar rida väldigt mycket på mamma/syskon. Men många grabbar blir inte könsmogna försen efter de har flyttat ut från mamman/syskon. (4v)
3. Vid fyra veckor, eller tidigare om han har bra vikt och rider väldigt mycket/verkar bli snabbt könsmogen.
#1 Svar 1. Tack. Ska ta in lite gräs. dom äter hö för fullt iallafall.=)
Svar 2: Okej, Så när han är fyra veckor får han flytta?=))
Svar 3: Okej. Tack.
Tack för svaren.=D
#2 Hanen ska ut från mamman och dom andra honorna när han är 4 veckor.
Du menar flytta ut från deras bur? Inte flytta till nytt hem?..
#3 Flytta till nytt hem menar jag.. =)
#4 Om du tagit en kull borde du väll veta att man inte säljer marsvinsungar fören dom är 5 veckor och har en vikt på minst 300g.
Jag fick mina två hanar när dom var 3 veckor och 6 dagar! Så förlåt för att jag frågade!!!
#6 Okej, men det är inte ens lagligt. Kan inte ha kommit från någon seriös uppfödare.
#7 Jo. men dom skulle ju endå flytta ifrån mamman och syskonen ju. varför lär man ha dom hemma då?
#8 Bland annat för att vara säkra på att de klarar sig utan sin mamma och att de ökar i vikt som de ska.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#9 Jaha, okej då förstår jag=) Men kan jag sätta in han hos mina andra hanar då? dom är två bröder? elr sk jag ha han i en annnan?
#10 Jag tycker det vore bra om du hade honom med någon annan vuxen så de lär sig lite innan de flyttar till nytt hem. Om de går att ha i lag vill säga. Jag tycker inte att en sådan liten bäbis ska sitta ensam tills han får flytta.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
# 11 Okej, så jag kan sätta ihop han med mina hanar på ett år?
#12 Ja, det borde gå. Gör en ordentlig introduktion bara
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Ja, det är 3 veckor kvar tills dess.:) Men man lär ju vara för berred och planera.;)