Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 1833 ggr
urfaren
0

Hona som andas ryckigt?

Min hona Lemon andas ryckigt, inte snabbt, men ryckigt och nästan som spasmer, hon verkar lite hängig, men äter bra. Vad kan de tvara för fel på henne? Blir hon sämre åker vi till veterinären, men finns det något jag kan göra för henne innandess?

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

[Liinda]
0

Ursäkta min fråga men jag bara undrar varför ni måste vänta med att åka till veterinären när hon har blivit dåligare? Då har hon också mindre chans att bli frisk igen.

urfaren
0

För att min sambo inte är hemma just nu och jag har inge nchans att ta mig någonstans innan dess.

[Liinda]
0

Jaha okej då förstår jag. Att ett djur andas ryckigt och konstigt kan bero på många olika saker. Något med lungorna eller så kan det helt enket vara så att hon har ont någonstans som gör att det blir jobbigare att andas. Ring och rådfråga en kunnig vet tycker jag.

Hoppas det går bra.

poppysmarsvin
0

Lunginflammation…

Lyan
0

Hur varmt är det? Fick sitta med ett marsvin med värmeslag sista utställningen och han andades tungt och ryckigt

Eller, som sagt, lunginflammation

urfaren
0

halvvarmt, bara hon verkar ha påroblem, men som sagt ska jag till vetten snart då får vi veta!

EvaLuna
0

Hur går de för Lemon?

urfaren
0

var hos vetten idag och de hittade inget med henne och vetten trodde det berodde på värmen. Hon äär piggare och gladare idag och de har fått in lite is i buren!