Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1482 ggr
[Strawberi]
0

Sista blöta spånet!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu slänger jag ut mina kassa vattenflaskor, nu blir det sippy-flaskor! ÄR SÅ TRÖTT på detta eviga droppande från vattenflaskorna. Jag blir ju helt tokig -.- Hoppas detta ska hålla tätt, nu ska jag vänta så maten sjunker efter det är det djuraffären som är nästa station för köpa sippy-flaskor!

Inlägget redigerat av moderator eftersom svordom/ovårdat språk bryter mot nätverkets regler- var snäll att tänk på det i framtiden.

Abico
0

Superbra! :P Jag älskar mina sippy-flaskor, droppar inte alls. Fast just nu har jag bara upp en… eftersom pojkarna välter ner den andra så att allt vatten far ut.

Hanna 

BeatriceHolmberg
0

Hoppas jag får smita in med en liten fråga ..
Ni som har sippy-flaskor och t.ex bokhylleburar , hur fäster ni dom ?

Abico
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär sitter mina flaskor. En träplatta för att få upp flaskan en bit så att pipen inte tar i spånet, den är fäst i bokhylleburen och fästet till flaskan är i sin tur fäst i plattan. Under sitter en träkloss för att hålla flaskan på plats.

Hanna 

[Strawberi]
0

#3 - smart.. så ska jag göra nu när jag ska bygga nya buren :x *försäger mig lite*

Abico
0

#4 - Ja fast som sagt är det inte helt tipp topp. Honorna låter den sitta men pojkarna sliter ner den. Ska ordna med ett band eller liknande som håller kvar den i hållaren.

Hanna 

marsvin-90
0

Eftersom ni diskuterar Sippy flaskor så undrar ja om nån vet hur höga flaskorna e som e på 600ml? Har nämnligen beställt hem 10 stycken flaskor till mitt nya burskåp =P

Moa-16
0

Förstår inte alls vad ni har problem med, Jag är hel nöjd med mina vanliga enkla flaskor ;)

Abico
0

#6 - ca. 25 cm från pipen till topp.

Hanna 

marsvin-90
0

#8 Tack =)

Tasspuls
0

Jag funderar också på sippy-flaskor då de andra lever om så hemskt när marsvinen dricker att jag inte hör vad de säger på TV:n :P Men frågan är då…hur är det med sippy-flaskor…låter de mindre än de vanliga?

[jejjas]
0

jag SKA köpa en på tisdag i alla fall till stora buren har en hona som bara leker med flaskan Skrikandes

Abico
0

#10 - Det beror på hur marsvinen dricker i dom ;) Några av mina dricker nu ljudlöst. Andra tar tag i pipen långt upp och drar med tänderna ner så att det låter fruktansvärt.

Hanna 

Tasspuls
0

#12 Oj shit! Så det kanske blir värre. Funderar på att dom får dricka i skål då istället.

queenlinnea
0

#13 I skål samlas det bakterier som kan göra marsvinen sjuka, så det är inget att rekomendera Flört

FeliciaS
0

Kanon, de är verkligen jättebra :) Har haft mina i flera år utan att behöva byta eller köpa nya - de är hållbara och lätta att göra rent.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus