Nu börjar det bli tomt :-/
Har inte längre kontakt med pappa som kallade mig sjuk, hjärntvättad lögnare
Har ingen kontakt med en "vän" som sa att han var tvungen att supa för att stå ut med livet för att jag var så jobbig. Sedan att han har supit i perioder innan hade han tydligen glömt. Jag tror mer på att jag blev för gammal för honom då det sista jag hörde var att han varit och tafsat på en sjuttonåring, han började med mig när jag var 18 och inte vågade säga ifrån, han var nästan 60 *ÖRK*
Har näst intill brutit med förra pojkvännen, vi kan höras via sms någon gång. Enligt honom var jag en tjuv (för jag hade glömt att lämna tillbaka en sak), och jag var inte sjuk på riktigt utan bara lat så jag lurade sjukvården att tro att jag var sjuk för att få sjukersättning för att sitta hemma och ha det skönt. Att jag tog mellan 250-300 tabletter för jag inte orkade mer var bara för att få behålla sjukersättningen enligt honom.
En annan som säger sig vara jättebra vän med mig och, enligt henne, älskar mig som kompis, vänder kappan efter vinden, svarar bara när hon känner för det och klagar på folk som hon är jättetajt med så jag undrar vad hon säger om mig :-/ Har börjat dra mig undan lite där också
Ja, detta och lite till har jag varit med om förutom depression, ångest och alla sjuka djur.
ÄNTLIGEN börjar jag göra upp med allt och mår bättre :-D Det kommer totalkrascher och stunder när jag bara vill dö fortfarande men det går över snabbt :-D Har tom varit på krogen för första gången i mitt liv :-O Syster var med som stöd och jag satt i en hörna och drack cola, MEN ÄNDÅ!
Är fortfarande problem med djuren och jag får väl stå ut med att ha dragit lotten att bara få sjuka hundar (ja, de är dåliga igen
) men just nu mår jag bra iallafall :-)
Det är lite ensamt ibland, men det kommer väl nya människor. Frågan är bara om jag kan lita på någon igen efter alla käftsmällar.
En icke-klagartråd för en gångs skull :-P
Vad skönt att höra dig så positiv!
Jag tycker att det är jättebra att du bryter med de människor som bara får dig att må dåligt. Vänner ska inte stjäla energi och glädje utan ge.
Hanna
Va härligt att allt går mot det bättre nu!^^
Jag håller tummarna för att allt fixar sig för dig & dina djur Lyan =)
Tack :-D

Säger som Abico att "vänner" som enbart stjäler energi skall man avyttra omedelbums, dom är inte värda ens tid.
Av det jag kan utläsa av ditt inlägg så har du haft en oerhörd otur här i livet att enbart träffat på losers. Ta nya tag! tids nog träffar du dom rätta människorna som du känner att du kan trivas med, du som är en härligt söt och underbart trevlig tjej bör inte ha svårt med det.
Vad gällande djuren så är det nog så att tyvär råkar vi alla ut för perioder då allt enbart är svart gällande sjukdomar, dödsfall och gud vet allt
. Men man biter ihop och tar nya tag för man kan ju inte leva utan dessa underbara varelser och även dom behöver oss så innerligt väl.
Kram.
Marsvin 4-ever
.
#4 Tack!
Ja, får höra att jag har haft jätteotur med folk jag har träffat, men en sak jag fick höra för ett par år sedan sitter som ett skruvstäd och det var att eftersom jag hela tiden råkar ut för sådana människor borde jag titta på mig själv istället, att jag antagligen gjorde något mot folk för att förtjäna att bli sviken och illa behandlad. Min läkare som jag gått hos i 5 år och som känner mig utan och innan vid det här laget säger att det inte är så, men det ligger ändå och gnager :-(

Låt inte dumma människor förstöra ditt liv det är dom inte värda.
Ett tips är att sluta tänka på dom som behandlat dig illa, koncentrera dig istället på dig själv. Tänk istället att DU är värd all lycka. DU är unik.
Marsvin 4-ever
.
#6 Tränar på det :-P Tyvärr verkar världen vara proppfull av idioter, nä, tacka vet jag djuren :-)