Rema har bebbat!
I natt har Rema fått sina 4 bebisar :-D
Rema är 21 månader och detta är hennes första (och enda) kull. Pappa är Honey.
Honeys mamma är texel så han har långhårsanlag, tiden får utvisa vad ungarna blir
Bilderna är pinsamt dåliga, har bara mobilen att fota med tills jag fått låna en kamera
Först ut är lilla Xidov (uttalas Exidovv) hona, Golden/white/chocolate, bara ansiktet är choklad vad jag har sett
Sist är Xobus (Exobus) kommer kallas Bus för han var så besvärlig att fota :-P
Men… Vad sjutton ska jag kalla hans färg?! Lemonagouti/white/cream är han ju, men om ni tittar på rumpan så ser ni att han har två färger där, på bilden ser det ut som agoutin slutar och det blir cream, bara det att han är agouti där också!

Grattis! Verkligen jätte söta små bebbar! =D
Tack :-) Ingen satin blev det heller, gjorde denna kombinationen trots att det fanns en liten risk för satin bara för att kunna fortsätta aveln och försöka få bort satinet från min linje :-)
Synd bara att det inte blev något Pe, hade verkligen hoppats på det, men dessa små duger alldeles förträffligt :-D
Vilka sötnosar! trodde att hon max skulle få3 st när jag såg henne i onsdags :) Fina färger:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 Hon växte så man såg det för varje gång jag var nere, har aldrig sett en hona växa så fort :-O Men ändå var hon inte särskilt stor om magen. Dock har hon fallit ur jättemycket :-( Har hämtat nytt hö som ska var bättre så nu ska det matas!
Oj vilka gullungar! Grattis!<3
Läckra färger de har också, kul med lite färgvariation i kullen.^^
Oj tur att de gick bra med allt, med tanke på att hon är 21 månader och att det var hennes första kull.
#9 Tack :-)
Tror inte det är någon fara med åldern, Vivi var ju 1,5 när hon fick sin kull och jag vet flera honor som fått sina ungar över 1 år och ingen har haft problem

Grattis till supersöta ungar! Väldigt läckra färger :)
Mvh Alexandra
Här är en bild på Bus rygg. Har någon sett något liknande? Han har en minifläck cream på ryggen och något enstaka strå, men vad jag kan se är han inte melerad utan tickningen verkar vara smalare i det mörka och bredare i det ljusa. Han hoppas jag faktiskt blir korthårig för annars försvinner ju det coola
Så underbart söta små bebbar! Riktigt charmiga och väldigt fina. Tror dom kommer bli väldigt vackra marsvin när dom växer upp :-)
//Emma
Grattis till bebbarna! Jättehäftiga färgkombinationer :)
Hanna
Grattis! :) Häftiga färger på bebisarna :-)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se