Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: off-topic
Läst 1550 ggr
Abico
0

Vill bara skälla på er...

…som klagar på värmen. FY PÅ ER!

Det är ju helt underbart väder ute! Efter den hemska vintern behöver vi mååånga veckor i det här vädret för att återhämta oss Skrattande

Hanna 

[Strawberi]
0

Hanna då. Ska väl sätta ut marsvinen så är du nöjd e_e

Abico
0

Gör som du vill, mina marsvin får inte komma ut innan kvällen då det är skugga på baksidan och i deras hagar. Själv sitter jag ute och njuter i fulla drag. Har datorn på filten framför mig och en vinbärsbuske att plocka bär ifrån på mindre än armlängds avstånd, det här är livet! Önskar att svenska klimatet var lite mer såhär för det mesta :P

Hanna 

[Strawberi]
0

Men så varmt de måste vara. Vi har aldrig skugga för vi bor så konstigt. Så jag måste alltid hänga lakan över vilket fall som helst.

[Maijah]
0

Skäll på du, funkar inte på mig;)

Nej usch vilket väder, jag längtar faktiskt till hösten nu. Hemsk vinter & hemsk sommar. Våren var underbar! Hoppas det blir lite kallare snart, 20-25 grader är lagom.

Moa-16
0

Jag längtar till hösten/vintern! Hatar värmen! -.-

Knutte-love
0

Hehe, kanske funkar lite. men jag hatar solen sen förra sommaren.:P Och särskilt värmen med 30 grader i skuggan elr vad det var.:P Det blir lite för mycket värme.;)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

Fabiola
0

På vintern blir man iallafall inte lika trött som på sommaren :).

Är det riktig vinter så gillar jag det. men är det slask vinter så kan det lika gärna vara sommar.

[jejjas]
0

jag har inte ont av värmen så, men när man står å städar burar å hjälper till att klippa klor på ett x antal spratlande kaniner och 4 marsvin blir det lite svettigt :) annars gillar jag sommaren eller snarare ÄLSKAR Skrattande

[WeepingWillow]
0

Jag tänker visst klaga :P Jag dör här i min lägenhet, 31 grader inne är inte okej! Alla fönster på solsidan också, där är det 45 grader så ingen idé att öppna…. Suck! Stackars svinisarna är alldeles trötta trots alla isklampar i buren.  Nä usch o fy för den här värmen :P

[Maijah]
0

Vi har faktiskt bara 23-24+ inomhus nu. Tack vare en AC som är flyttbar ^^ Men det är fortfarande för varmt ändå, men om man gemför med #9:es 31+ inomhus så;)

Sandra-B
0

Jag har alltid avskytt sommaren/värmen men i år njuter jag verkligen av det- mår så mycket bättre nu när kylan försvunnit och värmen kommit.
Håller dock med om att det är lite för varmt för tillfället, ett par grader lägre så hde det varit kanon :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Lexxi
0

Älskar värmen!
Visst att dfet kanske är lite väl när man är ute och jobbar fysiskt hela dagarna.. Men skulle inte vilja byta bort det :p

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

[Strawberi]
0

Jag längtar till hösten.. Fina färgerna…
Har rätt svalt i mitt rum ändå.

emelie92
0

Jag gillar värmen! Och marsvinen har fått vara ute nästan hela dagen så de har legat i vinbärsbuskarna och svalkat sig med iskuber och färska vinbär.

Fiona
0

Jag älskar värmen, dock är det 'äcklig åskvärme nu och inte skön sommarvärme!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[Strawberi]
0

#15 - Jenny det är aldeles korrekt!

freddiie
0

Nu är det faktiskt ganska svalt här i mitt rum. Jag har ahft fönsterna öppna hela natten och stängde dem när jag vaknade, så nu är det kallt och behagligt :D

Fabiola
0

det är bara 19 grader ute nu :)

[Maijah]
0

#18 Var bor du egentligen?! O.O

Herregud och vi har 32+, va avis jag blir!

Lexxi
0

Här är det ett riktigt åskväder nu :p

Mvh Alexandra

freddiie
0

#32+ är inte och leka meed! :O Jag var i mariestad över helgen dock, och där var det 37+ typ ! Usch nej, det är för varmt :p

Fabiola
0

#19 bor i Vänersborg. har varit regnit lite då och då hela dan.

Abico
0

Brrr.. nu är det kallt här. Ge mig värme!

Hanna 

[Strawberi]
0

#23 - ge mig kyla, det kokar här ..

[Maijah]
0

#22 Ok, va härligt med regn!

[WeepingWillow]
0

Gud va skönt :) Mycket behagligare idag, jag kan andas o har inte varit svettig alls :) Bara 25 grader inne också o grisarna är mycket mer aktiva! Detta gillar vi :P Får ju dock gärna va lite fint väder på semestern sen hehe.

FeliciaS
0

Haha, människor är aldrig nöjda med vädret ;) Är det varmt klagas det på värmen, regnar det är det fel med det, är det snö önskas bara värme…

Idag har det i alla fall varit mycket behagligare, runt +22 grader och skurar. Igår var det olidligt, knappt så man kan vara utomhus.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Moa-16
0

Här har det varit alldeles för varmt hela dagen. Men nu ser det lite finare ut, typ som att det ska bli regn snart! (:

[Strawberi]
0

Det har regnat här nu är de svaaalt :-)

Fabiola
0

Här är det nästan kallt nu. bara 18 grader ute

Förvånad

Abico
0

Jag hade ösregn, fuktigt och asvarmt under de fyra timmar jag ägnade åt att gräva hål i en fotbollsplan på förmiddagen… Sen har temperaturen sjunkig och nu sitter jag och funderar på var jag lagt tofflorna för jag fryser om tårna.

Hanna 

Moa-16
0

Nehäpp! Inget regn.. Nu är det alldeles klart >_>

FeliciaS
0

Underbart att det äntligen känns svalt! +15 grader utomhus nu, skööönt! :)

Mvh Felicia

Moa-16
0

#33 Japp, nu vart det faktiskt riktigt svalt. Skönt!

[Strawberi]
0

det är riktigt svalt ute nu! 20+ Härligt har fönstrena öppna för få in kylan! :-)

Creation
0

Jag har inte klagat på värmen förrän de senaste två-tre dagarna. Jag svettas ihjäl här! Det spelar ingen roll om jag har öppet eller stängt fönster, om jag är ute eller inne, om det är ljust eller mörkt ute - det är lika varmt hur som helst.

Det ska ha varit 32 grader ute idag, men i solen känns det ju som uppåt 40… nej, tyvärr, jag måste säga att det här är för varmt! Tyst

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

17 grader nu, klarblå himmel. Hoppas att temperaturen stiger för nu är här kallt *brr*

Hanna 

FeliciaS
0

#37 Klarblå himmel? Här är det molnigt :/

Mvh Felicia

Abico
0

#38 - Vad gör du uppe människa? Det är alldeles för tidigt för det :P

Hanna 

[Strawberi]
0

#39 - jag är ju också uppe! Sen sju ;-)
Det var 20 grader sist jag kollade max 25 tillåter jag idag.

[Maijah]
0

Fortfarande runt 30+ här -.- Men det börjar gå neråt nu, kanske blir det svalare snart :)

marsvin-90
0

26 grader ute o 25 grader inne här nere i Småland xD

Abico
0

Här har varit runt 17 grader hela förmiddagen, frös som en liten apa ute på fotbollsplanen med genomblöta skor och strumpor. Nu har solen tittat fram!

#40 - Knäppis! Varför gå upp när man kan sooova.

Hanna 

[Strawberi]
0

#43 - kan du sova när marsvinen sjunger i kör för två katter smitit in till dom :((

FeliciaS
0

#39 Haha ;) Jag hade morgonfodring imorse, måste vara på stallet innan kl. 8 vettu :P

Mvh Felicia

Fabiola
0

Ösregn och 16,8 grader. Idag hade jag velat ha sol.

Creation
0

Bara 25 grader idag och lite molnigt. Det här är behagligt, såhär ska det alltid vara. :)

[Maijah]
0

MYCKET skönare idag, runt 25+ :)

freddiie
0

Det har varit riktigt tråkigt väder idag, jag har nästan frysit! :O ALLA HÅLLER TUMMARNA för att det är superfint väder hela nästa vecka för jag ska sova i tält :D

Creation
0

Lite skönare idag, äntligen! Ca 17 grader skulle jag tro. Det har duggat också.

Abico
0

Här har varit svinkallt i flera dagar nu, fy sjutton. Hade på mig halsduk och jacka när jag gick och handlade igår…

Hanna 

Fabiola
0

Jag vill ha värmen tillbaka. Sommaren är ju inte slut än. Blev säkert sämre väder bara för att jag har semester

Lexxi
0

Har haft fint väder i över en månad nu 27-34 grader varmt och strålande sol. Lagom till jag blir ledig igen kommer regnet..

Mvh Alexandra

Abico
0

regn här idag också, blä..

Hanna 

Fabiola
0

Regn i Göteborg också. Kul när man är på besök hos sin bror så måste det regna.

Abico
0

12 grader och regn här *brr* Rynkar på näsan

Hanna 

Lexxi
0

Det har regnat hela dagen här.. Kallt är det också. Vart tog värmen vägen?

Mvh Alexandra