Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 4559 ggr
[Chamisia]
0

Kapa kompostnät på mitten

Jag har sett i flera trådar nu att folk har "klippt av" sina kompostnät, för att på så sätt kunna göra större hage tex (med lägre kanter).

Jag har försööökt klippa med sax och 5 olika tänger, banka, hoppa Oskyldig osv sönder mina dumma nät. INGENTING händer. :D

Hur tusan gör man?! Jag begriper inte. Jag har inte provat att såga. Funkar det?

Inlägget redigerat av moderator eftersom svordom/ovårdat språk bryter mot nätverkets regler- var snäll att tänk på det i framtiden.

FeliciaS
0

Bra fråga, skulle gärna vilja veta svaret jag med då jag försökte massor när jag köpte kompostgaller. Det jag försökte med var att såga med metallsåg, men det gick alldeles för långsamt. Det slutade med att jag istället köpte mindre hagar som redan var färdiga i storlek och form ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Maijah]
0

Jag har klippt av kompostgaller med en Bultsax, funkar bra. Det är som en stor, kraftig avbitartång. Egentligen är den väl till för att klippa av grövre metallföremål, som t.ex tjocka kedjor. För mig gick det lite trögt så jag bad min mycket starkare pappa om hjälp;)

Sisss
0

Jag använde en vanlig avbitartång till de tunnaste delarna och böjde av de grövre (de på sidorna) :)

Ja, jag vet, jag är duktig på att förklara Oskyldig

[jejjas]
0

Använde mig med av en avbitartång när jag delade mina å gjorede bur av dom =) kansterna som är lite tjockare fick man lixom tugga sig igenom och sista mitten bryta av dom. Men tänk på att det blir vassa kanter så tejpa dom annar är risken att du skadar dig å det går åt massa plåster då ;)

godisgrisen
0

Jag tog min kära vinkelslip det går hur snabbt som helst. Annars borde metallsåg eller avbitartång kombinerat med vickmetoden och tålamod fungera bra det med.

Caspia
0

# 5. Jag med, fast här kallas vinkelslip för flex. Skitkul, det sprutar eld.

Envishet och drömmar