Henom är lite tossig
Nu har vi haft henom i snart ett dygn. Han går nu under namnet Nemo.
Det vi märkt av nu under detta dygn är:
Om minstingen sitter och skrattar högjutt så hon kiknar av att se honom så går det hur bra som helst. Han kan sitta och äta utan att bry sig.
Om äldsta sonen lungt kommer fram till buren så springer han och gömmer sig i huset. Spear ingen roll hur länge han står och försöker prata gulligt med honom.
Han kommer inte fram förns sonen lämnat buren.
Sedan gör han sådana flängskutt att spånet bara yr. Han liksom hoppar rätt upp och slår ut med bakbenen, lite som en bockande häst.
Jaja, han äter bra i alla fall. Och idag har han fått mer riktig mat av mig.
Tänkte bara skvallra lite om honom till er som har tänkt på hans situation tidigare.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jösses, vad det låter kul!!! 
// Shintaida
Åsa jag tror han kommer att trivad görbar hos er. Visst är det läckert när dom gör glädjeskutt =)

#1: haha, ja han är rätt rolig. Jag är ju lite iFokus beroende. men idag har jag fastnat vid buren med minstingen och vi har liksom bara suttit och tittat på honom. Han är rädd som sjutton.
Men samtidigt han ser så rolig ut med sina skutt :-) Sedan om sonen tycker det är så skojigt vet jag inte. Han konstaterade att han ju gillar djur. Och inte hade gjort honom något. Men Nemo har bestämt sig. Sonen är hemsk. :-)
#2: haha, ja vi får väl se vad som händer. Hoppas så att han kan få ett bra hem i alla fall. Någon som redan har två stycken skulle kunna ta honom. Typ du Lotta :-)
Audiatur et altera pars
Hallo där Åsa! Inga fler djur här, nu är det NOCK! :)

haha, det sa jag med, och nu sitter jag med en henom här. ;-)
Audiatur et altera pars
Haha, Åsa, får du nog av honom kan du smuggla ner honom i en väska och ge honom till mejj i smyg, mamma märker säääkert inge, kan säga att det helt plötsligt bara så där blev 3 marsvin i buren 

Ja, men vilken bra idé. Ska verkligen fundera på hur vi ska fixa detta :-)
Audiatur et altera pars
Hallo där! Tror ni jag är dum eller? Och Matilda Wenngren tror inte du jag kan räkna? Din lilla myra…sedan ska du inte gadda ihop dig med tant Åsa för då får jag bara bekymmer, så det så ;)
#7. Hahaha, göm honom i bakfickan när vi kommer :P
#8. Men mamma då x) nejjrå, du är bara inte lika modern i matte som dagen ungdomar, du förstår, 1+1=3 ^^ därav kommer de bli 3 marsvin istället för 2 :P du förstår, de är ganska logiskt xD
Hi hi hi, jag tror jag med att Nemo kommer att trivas bra hos er. En bild av Nemo vore trevlig.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
#10. Hihi :D
Hallo där försöker ni gadda ihop…atttans ungar!!!!! ;)
#12. Pff, inte alls ;) de är bara som du tror :D

haha, kallas jag för unge också nu ? Skoj tycker jag.
Men allvarligt du har en poäng där Matilda. Vi får spåna vidare på detta. Helt klart.
Ska försöka fota mitt lilla monster här. ;-)
Audiatur et altera pars
Pfsfsssss det var inte du som var unge…du är en taggig rosstjälk har vi ju kommit fram till.
Hallo! Vad tänker ni spåna om?
Försök med det du :)
Hahaha, ja de får vi Åsa
och om mamma kommer och "avbryter" får vi lära henne dagens matte
eller hur mamma? 
Du är hopplös unge ;)
Inte då :D

#15: Tror du vi tänker skvallra om det? Är du lite tokig eller? hihi
Matilda vi bara måste hitta på en lösning här. han ärsååå liten den här killen.
Audiatur et altera pars
#19. Hihi, säger som förr, övertala mamma, för jag vill definitivt ha honom, måste bara få mamma att ge med sig, vilket blir svårare
hihi, mamma berättade att han var liten det pyret och att toffsar som stod åt alla håll å kanter :) Måste få komma ut och titta på honom och alla andra djuren :D

Japp han är så liten att det är skrämmande kan jag säga. Man kan aldrig tro att han är så gammal som han är. Och så dessa tofsar som man ser bara de yttersta stråna på när han springer runt i buren.
Lite mysigt att se honom faktiskt. eller, ja hans tofsar i alla fall.
Audiatur et altera pars
Hihihi, låter sm en riktigt söt grabb :D *vill ha*

haha, vi bara måste fjäska för din mamma Matilda. Du får till och med låna hem buren han bor i så länge :-)
Audiatur et altera pars
Jopps :D de är ju utmärkt ^^, så kan jag skaffa en egen åt honom sen :P skulle vetat de här i förväg, då hade jag behållt mina tösers gamla bur :D

Var den 120 lång då?
Nu sitter mitt pälsmonster och kikar över kanten på buren för att se på tvn. han brukar fastna för vissa reklamer. undrar om han redan börjar bli lite störd av att bo här :-)
Audiatur et altera pars
Nej, den va 100 cm lång å 50 cm bred ungefär, men med tanke på all golvtid skulle det gått bra :) hihi, han kanske fastnat för tv världen ^^

Ja, han står precis vid tvn så han har inte så stort val. hihi
Jaja, han kan gott och väl ha den här buren med sig hem till dig i alla fall. Så får vi slå våra kloka huvuden ihop sedan :-)
Audiatur et altera pars
Hehe, de har du rätt i :D
Jaa, de skulle vara utmärkt, speciellt om jag får ^^ får be på mina bara knän imorn ;)

haha, vi får ställa oss och be båda två. Och så säga att det är för nemos skull. Ni kan inte bara lämna honom hos mig som inte ens tar ansvar över när mina barn skaffar djur :-)
Audiatur et altera pars
Hahaha
ansar tar du ju, se bara vart du hamnade? ^^, fick en liten gris mitt i allt
jorå, vi försöker ;)

Japp vi försöker. Hur ska hon kunna stå emot oss och ett litet svart virvelmonster .-)
Audiatur et altera pars
Hihihi, ja precis, vi är ju så söta och snälla
hehe, men hon har faktiskt sagt att han är jätte söt, så de borde ge ett liiiiiiiiitet liiiiiiitet försprång ;)
Hfssss du ska ha för försprång du…. ni har inte tänkt på att jag har försprång då jag är ute här varje dag, era små monster =)
Pfssst, mamma då ^^ du tycker ju att han är gullig, å du vet ju hur ansvarsfull jag är med marsvinen, då förtjänar jag ju ett till
speciellt ett som behöver det bästa som finns i livet 
Jamen, Matilda!
Det är väl KLART att Du ska ha en liten gosegris till!!!
Har Mamsen gett med sig än?
// Shintaida
Hihi, där ser du mamma, alla står på min sida 

#35. Inte riktigt än, men hon bearbetas, behöver hjälp från alla olika håll och kanter för att kunna övertala henne ;) Synd att inte Åsa är inne, hon hade också kunnat hjälpt till att tjata, hehe, för hon vill att jag ska ha marsvinet lika mycket som jag vill :P
Du får inte plats med en till bur så det så. Jag hatar spån i hela lägenheten *URK* Dom är jättesöt men nu är det nock stumpan! Och den där Åsa hon ska få som hon aldrig fått någon gång. Och nu slutar alla ni som håller på Matilda annars kommer mamma Lotta och tar er i öronen ;)
#37. Daah :P det finns något som kallas våningsburar
hans bur kan stå under Melvis & Blondies bur, precis som Diana har/hade det! 
Nej då, alla som vill och kan ska vara på min sida :D de gör dom bara rätt i, + mamma, lite fel att säga så här där precis ALLA är marsvinsälskare *S* 

*tralalatradeluttlutt* nu ska alla snälla marsvinsmänniskor hålla med mig och övertala mamma 
Näääähäää snälla vänner håll med mig…det finns säkert nån som vill barmhärta sig över lilla Nemo, visst då? =)

Men Lotta, du måste förstå att Nemo har haft ett fruktansvärt början på sitt lilla liv. Du såg själv vad liten han är. Han behöver mer än någon som bara förbarmar sig över honom. Han behöver någon som är riktigt kunnig. Och det har du sagt att Matilda är. Han får med sig buren härifrån och så kan tösernas bur stå på hans bur. En liten två våningsvilla liksom. Fungerar fin fint.
Audiatur et altera pars
JA ÅSA! Fortsätt så! 

Och mamma, du har själv sagt det, så nu tycker jag att vi får leva upp till det och visa vad jag kan 

Exakt, Lotta du sa ju själv hur duktig Matilda är. Och vad ansvarsfull hon är med sina marsvin. Hur kan du förvägra lilla Nemo pojken det? Hur? Ser du inte hans små svarta ögon plira på dig när du försöker sova? Hans små tussar till päls som far omkring i buren. Hans böner till dig? Hör du dem inte?
Audiatur et altera pars
Du är ju bra på de här Åsa! Man får ju nästan skuldkänslor själv 
Så här sa Lotta:
Näääähäää snälla vänner håll med mig…det finns säkert nån som vill barmhärta sig över lilla Nemo, visst då? =)
Visst är Du barmhärtig, Lotta??? *blink*
Tvåvåningshus låter bra!
// Shintaida
Hahaha *asg* nu är du nästan överbevisad mamma! *s* 

#44: Ja exakt. Så sa hon. Bra att du framförde detta.
Audiatur et altera pars
pfsssfsf nu ni era …era *blä* Vadå tvåvåninghus är ni inte riktigt kloka…åhhh jag blir tokigare snart. Det hade varit en annan sak om dom kunnat vara tillsammans, då kanske jag givit med mig ;)
Men mamma! Snälla? 
Du får massa pussar och kramar, å du kan få vad du vill av mig *s*

Men allvavrligt Lotta, om de ska vara tillsammans alla tre. Vi säger att Nemo var en tös. Då hade de behövt större i alla fall. Nu är det en kille så då behöver du inte en större bur, bara en till. Så då använder Matida två våningshus metoden. Kan inte bli bättre.
Audiatur et altera pars
Fortsätt så Åsa, jag var ner och försökte övertala henne, kom bara till lite över hälften ;) jag MÅSTE få komma till dig nån dag Åsa! Och visst har du rätt Åsa, våningar funkar jätte bra ;)

Men mamma och jag pratade om torsdag. Blir väl bra om ni kommer hit på torsdag. Så kan Nemo få följa med er hem sedan :-)
Audiatur et altera pars
Ja, torsdag kan jag komma, och VILL komma :) för atts e det lilla pyret, och om vi lyckats övertala mamma tills då, ta hem honom också
Du får tjata å övertala mer Åsa, hon lyssnar på dig! 

haha, hon lyssnar inte på någon. ;-)
Men jag hoppas att hon lyssnar denna gång. Inte för min skull utan för Nemos skull.
Audiatur et altera pars
Hihi, tjata på Åsa, för nu ska jag gå å träna :) kommer tillbaka om ngn timme :)
Lotta!
Det går ju att KASTRERA Nemo…..*fniss*
// Shintaida
shintaida nu ska du vara snäll ;) Nu börjar jag tycka synd om mig själv…hjälp jag blir mobbad
Jonny har precis givit sin synpunkt på det här…glöm det!!! Åsa det är bäst att du kutar nästa gång Jonny är med =)
Pffsss, Jonny är lika lätt att övertala som att muta grisarna med godis :P de är bara muta med att klia på ryggen *asg* 
Jo men säkert där gick damen på en skitnit :)
Neeeeeeej! Jag vill ha, snälla mamma? Om jag frågar Jonny då? :P

Inte springer jag inte. Men släpa med Jonny ut. Han kan gott behöva se de små hårtussarna som springer omkring i buren han med. Och han tyckte också Nemo var söt, så det så.
Audiatur et altera pars
Han tycker mycket är sött men tror du jag får det jag vill då…..ICKE!! Du vet ju hur han är *S*
De är bra Åsa ^^, go Åsa :P

Men herregud Lotta, du försöker få honom att köpa dig en raskatt. Inte direkt samma sak som detta. Här pratar vi om ett marsvin som inte har haft det lätt. En liten ynkligt råttsvin som inte vill bli Nikita mat faktiskt.
Så då måste hann bara inse att det är för djurets skull. Och ett råttsvin mer eller mindre gör väl inget. ;-) Han kommer ju inte märka det ens, den ska ju bo i matildas rum. Skulle förstått om det var han som måste städa efter honom eller om han måste ha honom i sitt rum eller i sin säng. Men den ska vara hos Matilda. Som faktiskt är otroligt ansvarsfull med sina marsvin. Och se vilket underbart duktigt jobb hon gör här inne. Där har vi en tjej med ansvar.
Och herregud en gång för 7 år sedan fick jag in Skorpan hos er ju. Så varför inte ett råttsvin?
Audiatur et altera pars
Jag lovar att vara ansvarsfullare än vad jag nånsin varit 
Säg det till honom :) Vi kommer ut på torsdag, få se om Jonny följer med
och då kan ju du försöka om du vill se karl kolsvart i ögonen *urk*
Säg det till honom :) Vi kommer ut på torsdag, få se om Jonny följer med
och då kan ju du försöka om du vill se karl kolsvart i ögonen *urk*

jaja, jag förstod första inlägget, du behöver inte lägga två. hihi
Klart han måste med. Så jag kan få se hans varta vackra ögon. hihi
Audiatur et altera pars
Har ni inte kommit ifrån ämnet lite? Eller tjötar ni om att övertala varann om att ta hem marsvinet…? Tycker ni 3 har pratar mkt om det nu…
Hihi…
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#68: Jag har hämtat hem honom och försöker övertala Matildas mamma Lotta och hennes gubbe att Matilda ska få ta hem marsvinet. Så helt urspårad är vi inte. Det gäller i alla fall samma marsvin :-)
Audiatur et altera pars
Hihi, vi ska nog övertala honom mamma :)
Åsa, han är paxad till mig tills jag vet vad svaret är va? ;)
Ge upp!!!

Klart han är paxad till dig. Jag håller på att berättar för honom om hur fint han ska få bo sedan och vad bra han kommer få det. Så det blir såååå bra så.
Audiatur et altera pars
Hihihi, vad bra ;) då ska vi bara övertala Jonny på torsdag :D de fungerar nog :D om mamma och Kalle hjälper till går de nog på två röda ^^