vad för ras är han???
hejsan jag har ett marsvin som jag inte vet vad rasen heter. han är mellanlånghårig vad heter den rasen??
tack i förhand
Skulle vara bra med bild men det låter som om han är ett semil-långhår, men det är ju alltså ingen ras utan korsning.
#1 dom sa att han var ren rasig, visst här får du en bild men jag hade inte nån bild på han själv så den andra på bilden är en crest.
vad är han för färger också( vad heter färgerna)?
han e den som är länhst fram. han har rätt så långt hår men dom förra ägarna klippte av hans hår vi fick se en bild när han var långhårig men fick inte med bilden.
tack så mycke :-)
Har du någon stam på han? Från vem/var köpte du honom?
Han skulle kunna vara en sheltie, hans hår växer alltså hela tiden? Färgerna skulle jag säga är Black/White/Cream. Lite svårt att avgöra om på bilden om han har mer vitt än cream men om han har det är han det ovannämnda, om inte Black/Cream/white.
ä, det var ingen uppfödare, hon hade köpt honom i djuraffären å dom sa att han var renrasig. ingen stamtavla tyvärr. köpte han i kinna.
avlar du abissinier??
Ok, ja han kan ju vara sheltie.
Nä jag avlar inte - har bara kelgrisar - men jag gillar rasen väldigt mycket!:)
ok. jag har också mina som kelgrisar. jag har en abissinier. den e min favvoras. men jag har mina hanar 3 hanar till avel för skoj skull. men omdu skulle vilj ha mer abissinier skulle min hane (han e abissinier) kunna betäcka en av dina honor om du har.
om du vill.
tack för allt!!
är ny har så einte så duktig!
men har haft marsvin innan fast bara abissinier och teddy.
har en bild på min abissinier hane han e längst ner på bilden till vänster.
Det där är absolut en korsning, ingen tvekan alls.
#6 Tack men nej tack;) Min hona (har bara en renrasig aby) fick redan en oplanerad kull när hon var på tok för ung och ska inte gå i avel. (skulle inte det heller egentigen) Men han var väldigt söt, var kommer han ifrån? =)
från en uppfodare i karlstad
Tyckte jag kände igen annons bilden :p Min fina Maya köpte jag som omplacering av henne. (hon är tyvärr död nu)
Ah ok =)