Hur fel är detta?
Det är ju bara en och en halv vecka sedan jag fick hem Pereira och han är redan så mycket favorit man kan bli! Inte ens de jag har haft i flera år är lika mycket favorit och jag känner mig hemsk :-(
Är detta fel? Jag kan ju inte ändra på hur jag känner, men det känns elakt mot de andra :-(
helt klart blir ju vissa grisar en mer nära än andra och det är ju egentligen inget man kan påverka. kemin stämmer mellan er oerhört bra och njut istället för att ha dåligt samvete - du avskyr ju inte de andra utan gillar bara den nya lite mer:)
Det är inget fel alls! Så länge du inte sköter om dom andra mindre eller struntar i dom så är det aboslut inget fel. Det blir ju så att man lättare får band till vissa.
Är det här är cuyen som du väntat på jättelänge eller?
Hanna
Jag vet att vissa kommer en närmare, har innan haft Marwin och Magic som jag kommit väldigt nära, och Mys naturligtvis! Förlusten av Mys är nästan som när min hund dog
.
Med Pereira sa det det verkligen klick från början! Jag har hållit ut i 3 månader och sagt nej till honom eftersom jag mått dåligt och haft svårt att orka ta hand om dem jag redan hade. När jag frågade hans uppfödare om han skulle med till Hässleholm och han inte skulle det kändes det jättejobbigt, ungefär som när man är kär :-P Så han fick följa med till Hässleholm bara för att följa med mig hem.
#3 Nej, det är ju inte det :-S Pereira är en liten, svart Cumahane, jag hade beställt en stor, rödögd Cuyhona :-P
Jaha ja :)
Jo men självklart klickar man lättare och snabbare med vissa marsvin. Det här är ju dessutom som funnits i dina tankar ett tag nu, så egentligen är det ju ingen "blixtförälskelse" eftersom du träffade honom för tre månader sedan redan. Först nu har han kommit rätt :)
Hanna
#5 På sätt och vis var det en blixtförälskelse för det var verkligen svårt att åka utan honom de gånger jag träffade honom och han bara låg och mös som en trasa i famnen. Han är världens goaste och totalt kolugn (förutom när han bet Honey :-()
Men det känns ändå som jag på sätt och vis sviker de andra, vet inte varför för när Mys, Marwin och Magic levde var det självklart att de var favoriter :-S Tror det är för att Pereira varit här så kort tid.
Att han är släkt med Hugo och alla Hugos bebisar gör ju inte saken sämre :-P Men där är också en sak jag inte förstår, Hugos ungar och deras ungar osv. betyder jättemycket för mig, men Hugo och jag har aldrig klickat. Med tanke på att jag inte fått de flesta av mina marsvin utan honom borde han vara jätteviktig :-S
Mitt huvud gör inte alltid som jag vill :-P